Mijn Espace V6 uit 2003 start nogal slecht als het koud is. Hij start wel meteen maar slaat direct af als je geen gas bijgeeft. Als je gas geeft voor ongeveer 20 seconden loopt hij daarna goed, maar dit hoort natuurlijk niet zo.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? En wat ik eraan kan doen?
Alvast bedankt!
Geplaatst: 28 dec 2009 14:09
door demi
Slaat af als het koud is....................................ik zou eens goede bougies nemen en de luchtfilter en benzinefilter automatiche choke nakijken
Geplaatst: 28 dec 2009 15:32
door fgrooten
Even offtopic: (heb ook de 3.5V6 maar die loopt goed, dus kan je niet helpen. Bovenstaande tip klinkt overigen aannemelijk)
Zie ik nou op de foto van je avatar dat je een soort gaasgrill tussen de mistlampen hebt?
Ziet er gaaf uit zeg, hoe kom je daar nou aan?
Geplaatst: 28 dec 2009 16:52
door WillemS
Weet niets van de onderhouds historie van deze wagen, maar het klinkt als vervuiling van je gasklephuis en injektoren. Ga die eerst eens reinigen, Flesje Forte Gas Treatment in een bijna lege tank en dan plm. 100 km behoorlijk doorrijden. Aftanken met merkbenzine liefst Shell Fuel Saver of Excellium(zitten reinigende dope's in).
Wanneer zijn de bougies vervangen( gaan plm. 100/120.000 km mee). SUC6 en laat het even weten !
Geplaatst: 30 dec 2009 14:58
door Pleiades
demi schreef:Slaat af als het koud is....................................ik zou eens goede bougies nemen en de luchtfilter en benzinefilter automatiche choke nakijken
Bedankt voor de tips, ik zal kijken wat ik ermee kan
fgrooten schreef:
Zie ik nou op de foto van je avatar dat je een soort gaasgrill tussen de mistlampen hebt?
Ziet er gaaf uit zeg, hoe kom je daar nou aan?
Nee, we hebben die grill gedeeltelijk zilvergrijs laten spuiten zodat het een beetje zo lijken op de Phase II Espace
WillemS schreef:Weet niets van de onderhouds historie van deze wagen, maar het klinkt als vervuiling van je gasklephuis en injektoren. Ga die eerst eens reinigen, Flesje Forte Gas Treatment in een bijna lege tank en dan plm. 100 km behoorlijk doorrijden. Aftanken met merkbenzine liefst Shell Fuel Saver of Excellium(zitten reinigende dope's in).
Wanneer zijn de bougies vervangen( gaan plm. 100/120.000 km mee). SUC6 en laat het even weten !
Ik zal even nakijken, dat weet ik niet zeker. Ik zal het zsm laten weten.
Zijn bij 120k gewoon vervangen, zitten nu aan de 150k dus dat kan het niet zijn. Ik rij zo wel even naar de Dealer want hij maakt ook een raar zoemgeluidje
Geplaatst: 30 dec 2009 18:08
door demi
nou Northwestern hou ons in ieder geval op de hoogte van je onderzoek
Geplaatst: 30 dec 2009 20:49
door Pleiades
Heb er wat reinigingsmiddel ingedaan en toen even de snelweg op en neer gereden. Daarna even premiumbenzine erin gedaan. Alles schijnt goed te gaan, morgenochtend nog ff kijken of hij nog steeds goed start. Het zoemgluid was de dynamo, de bevestiging was gescheurd.
Geplaatst: 30 dec 2009 22:37
door WillemS
@ Northwestern, Nou je bent er bijna, nu nog eens zo'n zelfde behandeling uitvoeren voor de laatste resten vervuiling.
Overigens de motor die in je Espace zit zit ook in de NISSAN 350Z sportwagen. Een beest van een motor!!
Geplaatst: 30 dec 2009 22:59
door Pleiades
Ja ik weet het, alleen jammer dat het aantal pk's niet hetzelfde is (245 tegenover 300) En ik zou ook wel achterwielaandrijving in mn Espace willen
Geplaatst: 31 dec 2009 11:29
door WillemS
@ Northwestern, Quadra in de Espace (is geweest, met koolstof aandrijfas). En dan de power van de 350Z, nou berg je dan maar, een kanon!! Overigens ga je wel eens naar Duitsland of Frankrijk? Tank dan eens Shell V-power daar, deze brandstof heeft 100 Ron. Een feest!! mvg. WillemS
Geplaatst: 31 dec 2009 12:26
door fgrooten
Wat voor reinigingsmiddel heb je er nu ingedaan?
Ennuh, achterwielaandrijving bij de Espace? Dat wordt driften met zoveel pk!
Vorige week, op nat wegdek, trapte ik op het gas bij een kilometertje of 70, en nóg vol in de tractioncontrol!
En het blijft leuk om bmw'tjes te pesten....
Geplaatst: 31 dec 2009 14:11
door Pleiades
WillemS schreef:@ Northwestern, Quadra in de Espace (is geweest, met koolstof aandrijfas). En dan de power van de 350Z, nou berg je dan maar, een kanon!! Overigens ga je wel eens naar Duitsland of Frankrijk? Tank dan eens Shell V-power daar, deze brandstof heeft 100 Ron. Een feest!! mvg. WillemS
Dat was toch 4wd?
fgrooten schreef:Wat voor reinigingsmiddel heb je er nu ingedaan?
Ennuh, achterwielaandrijving bij de Espace? Dat wordt driften met zoveel pk!
Vorige week, op nat wegdek, trapte ik op het gas bij een kilometertje of 70, en nóg vol in de tractioncontrol!
En het blijft leuk om bmw'tjes te pesten....
Forté Gas Treatment zoals hier werd aanbevolen.
btw: BMWtje pesten? Shell V-power? Been there, done that
Geplaatst: 31 dec 2009 16:08
door WillemS
@ Northwestern, Quadra was idd de Espace I met vierwielaandrijving, Later is dat ook uitgevoerd op de Safrane Biturbo(V6 met 2 Turbo's), echter deze is maar heel kort gemaakt. Voor onderhoud van je 350 blok kan ik je aanbevelen eens per jaar een flesje Forte Fuel System Cleaner in de tank te doen, goede reiniger, lost vernis en lakafzettingen in het brandstofsysteem op, neutraliseerd zuren en vocht in de tank, optimaliseert het motorvermogen, en dan wil ik nog wel eens 260 zien!
Geplaatst: 31 dec 2009 16:18
door demi
da's verdomme echt hard 251 met een Espace
Geplaatst: 31 dec 2009 16:37
door WillemS
@ Demi en Northwestern, is dat hard? Heb een VWtransporter T5 gezien die 300 haalde !
Geplaatst: 31 dec 2009 17:55
door Meganieker
denk dat deze wel een wedstrijdje wil doen
Geplaatst: 31 dec 2009 18:57
door Pleiades
Dat was dan geen standaard transporter. Deze Espace heb ik motorisch nog niets veranderd
Geplaatst: 31 dec 2009 19:26
door fgrooten
Ja! Nou maak je me nieuwsgierig. Wat heb je aangepast dan? Voor dat soort geintjes ben ik ook altijd wel in.
Heb je trouwens foto's van je Espace? Volgens mij heb je een hele mooie. Heb de mijne net een maand en ben weer aan het nadenken hoe ik deze optisch en technisch kan tunen. Het eerste dat op mijn verlanglijstje staat is die verrotte Carbasse speakers eruit slopen en vervangen door een fatsoenlijk stukje magneet.
Geplaatst: 31 dec 2009 20:39
door Pleiades
heb ik ook gedaan maar dan gaan de deurpanelen gezellig meetrillen
(anders kaap ik je draadje en dat is niet mn bedoeling, )
Geplaatst: 02 jan 2010 11:14
door demi
How How ..... even er vanafgezien dat dit onderwerp een andere wending gaat krijgen , Vind ik 251km met een espace familie auto wel hard ja. dat er ander auto's weer harder gaan dat is een feit en dat er onder ons wel bestuurders zullen zijn die zelf nog harder hebben gereden (waaronder ikzelf ) dat zal ongetweifeld
Maar wat ik maar wilde zeggen was dat ik 251km voor een espace best wel hard vind
Geplaatst: 02 jan 2010 20:26
door Pleiades
Hij start weer gewoon en dynamo is vervangen. Alles is weer top in V6 Land
Geplaatst: 02 jan 2010 21:48
door ericon
Gelukkig maar, goede tip dus!.
Harder dan 210 (tomtom) met mijn Scénic II fase I ben ik nooit gegaan, vond dat al snel met een gezinsbolide.
Mijn Grand 2.0 haalt de 190 nog niet
Geplaatst: 03 jan 2010 13:30
door demi
@Northwestern was het trouwens nog een garantie klusje of moest het uit eigen zak ??? Die dynamo's zijn duur tenminste als er bij jou ook een watergekoelde in zit