Pagina 1 van 1

Paar vragen over de Espace IV

Geplaatst: 31 jan 2010 21:35
door Hochi-Rocku
Hallo,

Zal mij ff voorstellen ik heet Harold en woonachtig in Duitsland.
Nu hebben wij onlangs weer een Espace type IV gekocht nadat de vorige Espace III verkocht werd.
Wij hebben nu een Espace IV 1.9 dCi Expression van bouwjaar eind 2003 met 290.000km op de teller.
Nu hebben wij al een aantel problemen met de auto gehad oa. hij gaf paar keer een melding defecte brandstofsysteem.
Bleek dat de EGR klep in 2 delen lag en erg vervuld was,heb er een nieuwe EGR klep ingezet en nu stortert ie nog af en toe heel erg irritant maar de melding is wel weg.
Nu hebben wij de volgende problemen met de Espace en dat is

* 1x melding in het display lage oliedruk ( oliepeil gecontrolleerd en dat was ok en de melding is niet meer terug geweest ) :?

* auto stortert af en toe

* Automatische handrem werkt niet loopt continue linksachter aan dus moeten steeds handmatig via het hendeltje dat onder de vloer zit uittrekken zodat ie niet achter aanloopt

* en een paar keer gehad dat de koppelingspedaal niet meer omhoog kwam en op de vloer bleef hangen :?

Wie komt dit bekend voor en weet hoe dit te verhelpen is?
Ben er verder wel tevreden over de auto.

En klopt dat je bij de Espace type IV de achterstoelen niet in slaapstand kunt zetten wat weer wel bij de Espace III kon?

Geplaatst: 01 feb 2010 10:43
door RichTrip
Stond jij laatst niet in de Autoweek?

Geplaatst: 01 feb 2010 10:54
door WillemS
t.a.v. het stotteren. Wanneer is voor het laatst het gasklephuis gereinigd? Gebruik eens in een kwartvolle tank een flesje Forté Gas Treatment, dit reinigd het brandstofsysteem inklusief de verstuivers, je zult merken dat hij veel rustiger gaat lopen na deze twee handelingen. SUC6

Re: Paar vragen over de Espace IV

Geplaatst: 01 feb 2010 17:56
door demi
Hochi-Rocku schreef: En klopt dat je bij de Espace type IV de achterstoelen niet in slaapstand kunt zetten wat weer wel bij de Espace III kon?
Voor wat betreft de stoelen op de middelste rij, kunnen de buitenste niet in slaapstand als er 3 stoelen naast elkaar staan. als er twee stoelen op de middelste rij staan kunnen ze wel in slaapstand.

Geplaatst: 01 feb 2010 18:17
door Hochi-Rocku
Stond jij laatst niet in de Autoweek?

Klopt ja stond met mijn vorige Espace III in de Autoweek

Geplaatst: 02 feb 2010 21:02
door demi
Hochi-Rocku schreef:Stond jij laatst niet in de Autoweek?

Klopt ja stond met mijn vorige Espace III in de Autoweek
Even "Off Topic" ........ en wat was er zo bijzonder aan die Espace III om er mee in de Autoweek te komen ??

Geplaatst: 05 feb 2010 19:39
door Hochi-Rocku
demi schreef:
Hochi-Rocku schreef:Stond jij laatst niet in de Autoweek?

Klopt ja stond met mijn vorige Espace III in de Autoweek
Even "Off Topic" ........ en wat was er zo bijzonder aan die Espace III om er mee in de Autoweek te komen ??
Ben toen destijds gevraagd en dacht waarom niet

Geplaatst: 05 feb 2010 22:50
door Chicco
WillemS schreef:t.a.v. het stotteren. Wanneer is voor het laatst het gasklephuis gereinigd? Gebruik eens in een kwartvolle tank een flesje Forté Gas Treatment, dit reinigd het brandstofsysteem inklusief de verstuivers, je zult merken dat hij veel rustiger gaat lopen na deze twee handelingen. SUC6
Uhm.... ook voor diesel? Als ik namelijk google op Forté Gas Treatment krijg ik o.a.:

Forté Gas Treatment is een multifunctioneel benzinebehandelingsmiddel dat bij gebruik volgens voorschrift in het brandstofsysteem van een benzinemotor de volgende voordelen biedt

Geplaatst: 06 feb 2010 07:00
door Hochi-Rocku
WillemS schreef:t.a.v. het stotteren. Wanneer is voor het laatst het gasklephuis gereinigd? Gebruik eens in een kwartvolle tank een flesje Forté Gas Treatment, dit reinigd het brandstofsysteem inklusief de verstuivers, je zult merken dat hij veel rustiger gaat lopen na deze twee handelingen. SUC6
Ik heb er een splinternieuwe EGR klep gemonteerd en nog stottert ie af en toe :evil:

Geplaatst: 06 feb 2010 09:57
door WillemS
Gas Treatment verminderd Koolaanslag, Klepverkleving, Inlaatvervuiling door EGR en Afzettingen op kleppen.
Maar ze hebben voor Diesels ook nog Diesel Fuel Conditioner, Reinigd en smeert.
Het gaat erom je verstuivers te reinigen. SUC6

Geplaatst: 06 feb 2010 13:32
door CPTR
Ik kan dat Forte spul ook van harte aanbevelen, gooide het in m'n vorige kleine Fiat van 7 jaar oud: hij stotterde niet meer bij lage snelheden als je het gas losliet en de top ging van 140 naar 160. Ook al was die alleen voor boodschappen bedoeld, toch leuk :lol: . Denk dat ik het bij de F500 om de 10k eens erin gooi.

Geplaatst: 06 feb 2010 17:11
door WillemS
Diesels Flush ik ook bij iedere oileverversing.
System cleaner bij iedere grote beurt.

Geplaatst: 06 feb 2010 20:09
door Hochi-Rocku
Reed vandaag naar Belgie om daar 2 extra achterstoelen te halen kreeg ik nu steeds een melding op m,n display remsysteem defect :evil: en dat gebeurde telkens wanneer ik remde.
Ik nog geen 5.000km geleden nieuwe remblokken en remschijven rondom vervangen en gelijk remvloeistof ververst.
Keek ik of er wel remvloeistof nog in het potje zat maar vond hem wat te laag dus heb bij het tankstation een flesje remvloeistof erin gegooid en nu krijg ik geen melding meer!!!
Maargoed laat het wel ff controleren want de remvloeistof kan niet zomaar leegraken.

Krijg steeds meer ellende met de Espace IV terwijl onze vorige Espace III niet zoveel elllende had als deze Espace :evil:

Geplaatst: 06 feb 2010 21:49
door DHL
Sorry...maar begint wellicht nog maar. Je kan de Espace 3 niet vergelijken met de eerste generatie van de vier..

Geplaatst: 06 feb 2010 22:53
door Hochi-Rocku
DHL schreef:Sorry...maar begint wellicht nog maar. Je kan de Espace 3 niet vergelijken met de eerste generatie van de vier..
Nou lees op meerdere forums ook buitenlandse Renault forum dat veel Espace rijders de type IV het slechtste type Espace vinden met veel mankementen dan de Espace III.
Met onze vorige Espace III hadden wij nooit motorproblemen en met deze is het 1 ellende :evil:

Geplaatst: 07 feb 2010 10:43
door WillemS
Nog even over de remvloeistof.
Het is vaak en beginners fout bij het verversen en vernieuwen vd blokken.
Bij het bijvullen wordt er niet voldoende vaak en met draaiende motor op de rem getrapt, daardoor "lijkt" het dat er voldoende vloeistof is bijgevuld, maar na ee npaak keer echt remmen hebben de blokken zich pas "gezet" en blijkt opeens dat er te weinig vloeistof inzit. (Gelukkig maar dat je gewaarschuwd wordt). SUC6
Ja, en de Espace IV is de eerste die door Renault zelf is gebouwd en niet meer door Matra.

Geplaatst: 07 feb 2010 11:43
door mechanic
Als er al problemen zijn met het koppelingspedaal wat af en toe op de bodem blijft hangen, is eigenlijk altijd toch de koppelingscilinder de boosdoener.
Zit er 1 onder de motorruimte, en 1 in de versnellingsbak. Vermoedelijk lekt dus ook 1 van deze cilinders waardoor de remvloeistof langzaam weg lekt.

Geplaatst: 07 feb 2010 12:20
door fgrooten
Remvloeistof zit toch in een gesloten circuit en staat los van de koppeling?

Geplaatst: 07 feb 2010 13:04
door Hochi-Rocku
mechanic schreef:Als er al problemen zijn met het koppelingspedaal wat af en toe op de bodem blijft hangen, is eigenlijk altijd toch de koppelingscilinder de boosdoener.
Zit er 1 onder de motorruimte, en 1 in de versnellingsbak. Vermoedelijk lekt dus ook 1 van deze cilinders waardoor de remvloeistof langzaam weg lekt.
Ook bedankt voor deze info :D een collega van mij vertelde dat hij dacht dat de koppelingscilinder de boosdoener is.
Nu is mijn vraag hoe kom ik erachter welke koppelingscilinder kapot is?
Want wil dit probleem toch morgen verhelpen door een nieuwe koppelingcilinder halen,want m,n vrouw rijdt er dagelijks met 3 kids erin en zou fijn zijn als de auto normaal funtioneerde.

Geplaatst: 07 feb 2010 17:40
door WillemS
Als je remv;oeistof verliest moet dit ergens zichtbaar zijn, dus dan weet je direkt welk onderdeel vervangen moet worden. Maar neem geen risico met de Remmen, ga naar een garage als je niet precies weet wat je doet.
Denk aan je Kids en partner, wees wijs. SUC6

Geplaatst: 07 feb 2010 18:40
door Hochi-Rocku
WillemS schreef:Als je remv;oeistof verliest moet dit ergens zichtbaar zijn, dus dan weet je direkt welk onderdeel vervangen moet worden. Maar neem geen risico met de Remmen, ga naar een garage als je niet precies weet wat je doet.
Denk aan je Kids en partner, wees wijs. SUC6
Ik werk zelf bij een BMW dealer als autopoetser en zal een collega vragen of ie morgen voor mij onder de auto wilt kijken want wil het euvel zeker reparen!!
Maar dacht misschien weet iemand van de forum hier waar die koppelingscilinder precies zit.

Geplaatst: 08 feb 2010 10:42
door WillemS
Ja, natuurlijk weten we dat; 1 bij je koppelingspedaal, (de kommandocilinder) en 1 bij het koppelingshuis om de vork te bedienen. SUC6

Geplaatst: 09 feb 2010 06:16
door Hochi-Rocku
WillemS schreef:Ja, natuurlijk weten we dat; 1 bij je koppelingspedaal, (de kommandocilinder) en 1 bij het koppelingshuis om de vork te bedienen. SUC6
Zal vanmiddag even kijken welke er van de 2 stuk is Bedankt!!