Probleem Koppeling Espace 2005
Geplaatst: 29 dec 2013 15:31
Beste forumleden,
Ik heb een, voor mij, niet logisch probleem met de hydraulische koppeling van mijn Renault. Onlangs viel de druk weg op het koppelingspedaal. Ik zag lekkage bij de pedaal. Hoofdkoppelingscilinder lek. Deze is vervangen, het systeem ontlucht en alles leek weer goed. Tot zover logisch. Nu blijft bij rijden in de stad de druk op het pedaal normaal, maar als ik op de snelweg boven de 100 km/h rijd wordt de "loze" slag op het pedaal groter. Het is net of er een vacuüm ontstaat. Ik kan nog maar net de koppeling intrappen. Schakelen lukt ook nog wel. Als ik dan weer in de stad rijd komt de druk op het pedaal weer terug. Het niveau van de remvloeistof blijft gelijk en ik kan ook geen lekkage ontdekken. Koppeling slipt niet. Inmiddels is het systeem voor de 2e keer ontlucht maar de klacht blijft. De garage vertelde dat het druklager dan lek moet zijn. Ik vind dit zelf onlogisch. Voor mijn gevoel moet het probleem zich dan altijd voordoen en niet alleen bij hoge snelheid. Verder kan, mijn inziens, een druklager niet lekken.
Kan een druklager een dergelijk probleem veroorzaken en/of heeft iemand ervaring met soortgelijk probleem?
Groet, Bert
Ik heb een, voor mij, niet logisch probleem met de hydraulische koppeling van mijn Renault. Onlangs viel de druk weg op het koppelingspedaal. Ik zag lekkage bij de pedaal. Hoofdkoppelingscilinder lek. Deze is vervangen, het systeem ontlucht en alles leek weer goed. Tot zover logisch. Nu blijft bij rijden in de stad de druk op het pedaal normaal, maar als ik op de snelweg boven de 100 km/h rijd wordt de "loze" slag op het pedaal groter. Het is net of er een vacuüm ontstaat. Ik kan nog maar net de koppeling intrappen. Schakelen lukt ook nog wel. Als ik dan weer in de stad rijd komt de druk op het pedaal weer terug. Het niveau van de remvloeistof blijft gelijk en ik kan ook geen lekkage ontdekken. Koppeling slipt niet. Inmiddels is het systeem voor de 2e keer ontlucht maar de klacht blijft. De garage vertelde dat het druklager dan lek moet zijn. Ik vind dit zelf onlogisch. Voor mijn gevoel moet het probleem zich dan altijd voordoen en niet alleen bij hoge snelheid. Verder kan, mijn inziens, een druklager niet lekken.
Kan een druklager een dergelijk probleem veroorzaken en/of heeft iemand ervaring met soortgelijk probleem?
Groet, Bert