Pagina 1 van 1

scheur in binnenste ashoes, weg olie.......

Geplaatst: 18 jul 2009 21:54
door Chicco
Vandaag naar de garage gegaan om in plaats van de aanwezige 7-polige stekker een 13-polige te laten monteren.
Echter, op het moment dat de auto op de brug stond zagen wij dat de gehele onderkant van de auto onder de olie zat.

Nadat ze de afdekplaat (deze lag geheel onder de olie) hadden verwijderd, bleek dat het versnellingsbakolie was welke langs de binnenste ashoes omlaag liep en, vermoedelijk door de rijwind, over de gehele onderzijde van de auto was “uitgesmeerd”.

De binnenste ashoes was gescheurd, waardoor dus de olie weg liep.

Hierop is de onderkant van de versnellingsbak droog gemaakt zodat we mogelijk konden zien of er nog ergens een lek was. Dit was gelukkig niet het geval. Alles bleef droog…….

Achteraf is het logisch dat alles droog bleef, er zat namelijk nagenoeg géén olie meer in de versnellingsbak! Nadat we er 2 liter in hadden gedaan (zou max 2,3 l in gaan) stond hij nog niet op zijn max maar begon wel weer direct het lekken.

Dus de auto maar laten staan en afwachten maar weer.......
Met een beetje geluk (als de ashoes voorradig is) kan ik mijn auto maandag in de namiddag weer ophalen.
Ik heb niet echt geluk met deze auto..... :?

Geplaatst: 19 jul 2009 12:41
door mechanic
Je hebt te maken met een *** garage.
Dit zijn dingen die je gewoon kan zien als de auto technisch grondig nagekeken wordt.
Niet perse dat die al lekt, maar zeker dat de hoes slecht is.
Als ik zo de rest zie wat je nog meer voor problemen hebt gehad, zou ik het wel weten!

Geplaatst: 20 jul 2009 21:16
door Chicco
Ik weet het, ben in ieder geval blij dat ik toch 6 mnd extra BOVAG-garantie heb genomen........
Vandaag in ieder geval contact gehad met de verkoper en deze gaf in ieder geval aan alles te vergoeden!
Wel gaf hij aan om een ashoes van een Vel Satis te bestellen (deze zou hetzelfde zijn), aangezien een ashoes voor een Espace niet los te verkrijg was volgens hem (er zou alleen een ashoes geleverd kunnen worden inclusief aandrijfas).
Aanstaande woensdag zou de ashoes er zijn, ik ben benieuwd........

Geplaatst: 21 jul 2009 17:17
door mechanic
Daar heeft de beste man wel gelijk in. Is inderdaad geen losse hoes voor te krijgen.
Deze reparatie duurt normaal niet zo lang, en je zou er gewoon op kunnen wachten. Het was nog al een eind rijden elke keer voor je meen ik me te herinneren.
Ik gok op maximaal 1.5uur werk.

Geplaatst: 24 jul 2009 20:50
door Chicco
Gisteren in de middag mijn auto kunnen ophalen en..... tot nu toe werkt alles weer perfect :wink: Met de caravan er achter heeft hij het vandaag ook weer goed gedaan, althans ik zit nu halverwegen Frankrijk en alles werkt nog ! Alleen, ondanks dat ik de bandenspanning voor op 2,7 had gezet en achteren op 2,8 kreeg ik halverwegen de rit een waarschuwing dat de bandenspanning rechtsachter 2,9 was en kreeg ik een rood lampje in mijn rechterachterband te zien op de display. Maar ja, zo erg zal het wel niet zijn........ ik neem aan dat hij merkt dat er verschil is tussen de spanning in de banden en dat dus als waarschuwing geeft (zonder signaal overigens).

Geplaatst: 25 jul 2009 09:44
door DHL
Is dat niet te hoog??? Bij mijn Espace 2.2 vooraan, 2.0 achteraan... (KOUD, dus niet gereden)En tijdens het rijden stijgen ze met max 0.4 :shock: Voor een verschil van 0.1 zal hij zeker geen waarschuwing geven!
Volgens mij krijg je een verwittiging dat de druk te hoog wordt. Tijdens het rijden zet de lucht uit en stijgt de bandenspanning, toch als je ze met gewone lucht vult. Vullen met stikstof is in feite het ideale in combinatie met bandendrukcontrole...maar ja heb het zelf ook niet gedaan...
Alhoewel mijn eerste setje vooraan is er bijna door en dan... (Geen geklungel meer met vrieskoude of extreme warmte)