Pagina 1 van 1

Aantallen Alpine GTA Le mans in Nederland?

Geplaatst: 28 sep 2004 16:18
door renault15.17
Weet iemand hoeveel Alpine GTA le mans er in Nederland zijn?

Geplaatst: 28 sep 2004 20:48
door jasper11turbo
geen idee, eerlijk waar ..

en de preciese aantallen zijn op het internet te vinden , maar niets over het aantal in nederland.
Er is ook een serie limitee mille miles geweest van 100 exemplaren

GTA zonder turbo 1 473 ex.
GTA met turbo 4 396 ex.

van 1985 tot 1991
gr jb

Geplaatst: 30 okt 2004 16:40
door jasper11turbo
na veel ge-emmer heb ik hier volgens de fransen het juiste aantal gebouwde GTA,s

Dit zijn dus niet de overgebleven, maar het totaal gebouwde .

Production :
V6 GT 1 509 ex.
V6 Turbo 4 539 ex.
V6 Turbo version US 21 ex.
V6 Turbo Mille Miles 100 ex.
V6 Turbo Le Mans 325 ex.

Geplaatst: 07 nov 2004 21:32
door jasper11turbo
Ben er ook net achter dat er een speciale versie is geweest in 1987 genaamd de v6 turbo S

welke meer pk,s had als de normale v6 turbo en een ander front!

Ik zal kijken of ik een foto kan uploaden .... even de scanner wakker maken (dat ding doet het superslecht)

Geplaatst: 07 nov 2004 22:05
door renault15.17
Klopt. Die is gebouwd door tuner "pierangelli" (weet niet of het juist geschreven is :? ) in opdracht van Centre Alpine Parijs (in handen van niemand anders dan Jean Rédélé). Deze had een 2.85 l V6 turbo met 265 pk.... :D :D :D

Maar dit is geen apart type, het gaat eigenlijk toch 'gewoon' om een omgebouwde D501,

Geplaatst: 20 dec 2004 20:59
door wlaguna
tijd om een nieuwe scanner tekopen jasper!
heb zelf een hp en heb nooit problemen kan ,m je aanraden.
hij is perfect voor foto,s.

Geplaatst: 20 dec 2004 22:14
door jasper11turbo
eens kijken wat er op die van mij staat ....

een H ... en een P ....

hmm , wat voor merk zal dat zijn ???

hp.

Geplaatst: 20 dec 2004 22:15
door wlaguna
welk model??

Re: Aantallen Alpine GTA Le mans in Nederland?

Geplaatst: 10 nov 2011 12:30
door Ben A310
Even reageren op een lekker oud forum-item.

Het valt me op dat op dit forum regelmatig vragen worden gesteld over Alpine's. Er is toch een Alpine Renault Club Nederland, denk ik dan? Die zijn graag bereid te helpen.

Hierbij even de vraag over de Europa Cup:
- Er zijn totaal 69 Europa Cups gebouwd in 2 series. Eerst 54 in 1985 en leter in 1987 nog eens 15.
- In Nederland zijn er 6 geleverd.
- In Nederland zijn er nu nog 3 over.

Re: Aantallen Alpine GTA Le mans in Nederland?

Geplaatst: 10 nov 2011 15:36
door Mathijs
Ben A310 schreef: Er is toch een Alpine Renault Club Nederland, denk ik dan?
...en een twingo club, en een clio club, en een r25 club, en een...pffff
Lekker centraal op één forum, zeg ik dan. En dat rijmt op spam. :?

Re: Aantallen Alpine GTA Le mans in Nederland?

Geplaatst: 10 nov 2011 16:10
door Ben A310
Precies, dus als ik iets specifieks wil weten van een Renault 17, dan vraag ik dat bij de Renault 15/17 vriendenclub. Heb ik een vraag over een Juvaquatre, dan stel ik de vraag bij de CAR. De kans op het juiste antwoord is dan het grootst.
Als voorbeeld dat het zo werkt zie je dus met de vraag over het aantal Europa Cups in Nederland.

Re: Aantallen Alpine GTA Le mans in Nederland?

Geplaatst: 10 nov 2011 17:18
door Mathijs
Klopt, het decentraliseren van kennis werkt super.... :snooty:
Kom op man, vindt je dat zelf nu handig, accounts op al die fora.

Ga ik van een Espace naar een Laguna, hoppa, kan ik mij daar weer registreren, downsizen gaan we blijven doen, hallo clio, hallo clio cub, weer een account, weer opnieuw voorstellen, weer van vooraf aan beginnen.
Ben A310 schreef:.. iets specifieks wil weten van een Renault 17, dan vraag ik dat bij de Renault 15/17 vriendenclub.
http://www.renault15-17.nl/ , en de link van het forum waar jij dan naar eigen zeggen je R15/R17 vragen ..oh..jee..

Eens een lijstje maken met Renault 'clubs', en alle kennis die aldaar vergaard was, ondertussen verdwenen zijn; weet nog iets te herinneren van de kangoo club, poef, hele forum en alles pleitte, scenicrijders.nl, helaas, ook daar het forum en alles weg. En niet dat er nooit een hond kwam ofzo, het was een interessante site.
Ben A310 schreef:De kans op het juiste antwoord is dan het grootst.
ja, want op dit forum krijgt nooit iemand een juist antwoord... :lol:
En met bovenstaand R15/R17 antwoord, inderdaad, de kans op een juist antwoord vol met Renault rijders van alle kalibers, is het grootst.

Wat nu in een VelSatis rondrijdt, kan ooit ook in een Safrane hebben gereden, en in een R25.
En die kennis hebben ze nog, alleen om dan op al die fora nog steeds rond te blijven hangen, dat stopt wel na een maandje of wat na verkoop van de auto hoor...

En dan nog de gedeelde technieken, de motor die in de ene ligt, kan ook in het andere model liggen. Moet je maar net weten, dat je met je Espace fase 1 ook motorische vragen op het R25 club forum kunt stellen, omdat die motoren hetzelfde zijn, oh, maak ook gelijk even een accountje aan voor de R21 club....
Maar ja, als jij in het tegendeel gelooft :roll:
Ben A310 schreef:Als voorbeeld dat het zo werkt zie je dus met de vraag over het aantal Europa Cups in Nederland
Ja, dat is inderdaad een hete vraag geweest, kan mij niet voorstellen hoe ik al die nachten de slaap heb kunnen vatten zonder het onthullende antwoord na bijkans 7 jaar... :cry2:

Dit omhooghalen van een oud topic is gewoon spammen onder het mom van een antwoord geven. :naughty:
(topic rapporteren gaan doen en om slotje vragen doet)

Re: Aantallen Alpine GTA Le mans in Nederland?

Geplaatst: 10 nov 2011 18:35
door Ben A310
Ik ben vandaag voor het eerst op dit forum en ik voel me gelijk helemaal welkom... :?

Re: Aantallen Alpine GTA Le mans in Nederland?

Geplaatst: 10 nov 2011 19:52
door Mathijs
Vindt je hopelijk niet raar; je komt er praktisch letterlijk voor uit dat je even een site naam/club gaat zitten spammen.
Oorzaak - gevolg; actie - reactie, en in dit geval ben ik degene die er op in gaat.
Zit al iets van zeven jaar op o.a. dit forum, de 'oproepen' om een specifiek clubje voor een bepaald model Renault te starten (meestal via één of andere MSN accountje) heb ik zeer vaak voorbij zien komen, en dat nota bene op een forum waar een dergelijke groep vaak al is, ongeacht de grootte daarvan.

Met veel enthousiasme wordt er dan wat opgestart, kennis vergaard, in een forumpje of dergelijke gepropt, en na een drietal jaar is er opeens geen leven meer op dat forum, is het opgeheven wegens te weinig tijd, of oprichter(s) hebben inmiddels andere auto, etc.
Zonde van al die energie, en ook vaak van de dode links die achtergelaten worden op fora zoals deze.

Nu zal dat bij Alpine als bijzondere Renault misschien anders in elkaar steken, het lijkt mij een hechtere club dan (om maar wat te noemen) een C3 clubje oid (wilde even geen Renault rijders voor het hoofd stoten), maar als je net ergens binnenkomt, ga dan niet met de deuren slaan en aan tafels en stoelen rammelen met een sub-club site te noemen vermomd als antwoord, waarbij na 7 jaar radiostilte het maar af te vragen is of men er nog op zat te wachten, en te verkondigen dat (feitelijk decentralisatie van kennis) via sub-clubs het zo het beste werkt.

Je kunt het ook specialisatie noemen, maar niet ieder model heeft het in zich om een cult te worden, jammer genoeg worden er wel weer tig sub-clubjes omheen opgericht.

Het is een enorm versplinterde zooi geworden, en aan het uitbreiden van die zooi door wederom een sub-clubje te promoten juist op een site die probeerd die gedeelde kennis te combineren en bij elkaar te houden, heb ik een broertje dood gekregen.
Niet iedereen is even handig met query's in elkaar te steken om Google genoeg info te voeden om daarmee met de minste inspanning/doorklikken op de juiste site te komen, die dan ook nog steeds bestaat.

Hier helpt een Twingo rijder een Scenic rijder, die misschien door een Modus rijder getipt is op een bepaald onderwerp in de Megane groep, waar iemand wist te melden het probleem te herkennen, en misschien dat de oplossing die hij/zij met succes op de Kangoo toepaste ook voor de Scenic zou kunnen werken.
Get my drift ? :pray:

Voor de rest ben je natuurlijk hartelijk welkom, al kan het gevoel op dit moment anders zijn.