Contactslot vervangen '99 Scenic DTI
Geplaatst: 17 dec 2006 15:45
Vanmorgen startte mijn vrouw de auto en viel het haar op dat de interieurblower niet aankwam en dat de klok/buitentemperatuurmeter uitbleef.Wel hoorde ze een ander raar geluid, als een blower.Na een paar minuten vertrouwde ze het niet, is ze terug naar huis gekomen en heeft ze de motor uitgezet.
Het blijkt dat nu het verend gedeelte van het contactslot kapot is.De sleutel blijft dus in start staan, alle verbruikers worden dan uitgeschakeld en de blower die ze hoorde was de startmotor natuurlijk die of volle snelheid onbelast ronddraaide.
Gelukkig doet de startmotor het nog(voor hoe lang natuurlijk, net in de Haynes gekeken en oook het verwisselen van een startmotor is bij deze auto een onmogelijke opgave voor de zelfklusser)
Het verend gedeelte in het contactslot is dus kapot.
Iemand ervaring met het verwisselen van het contactslot?Ik heb alleen maar ervaring met Alfa's waarbij het een eitje is.
Ik heb zojuist de kap erafgehaald, ik zie een platte boutkop zitten waarvan ik vermoed dat hij de boel bij elkaar houd.
Iemand suggesties wat wel/niet los te maken om de boel te verwisselen.
Ik neem trouwens aan dat je het cilinderslot zo kan overzetten in het nieuwe contactslot.
B.v.d.
Arjen
Het blijkt dat nu het verend gedeelte van het contactslot kapot is.De sleutel blijft dus in start staan, alle verbruikers worden dan uitgeschakeld en de blower die ze hoorde was de startmotor natuurlijk die of volle snelheid onbelast ronddraaide.
Gelukkig doet de startmotor het nog(voor hoe lang natuurlijk, net in de Haynes gekeken en oook het verwisselen van een startmotor is bij deze auto een onmogelijke opgave voor de zelfklusser)
Het verend gedeelte in het contactslot is dus kapot.
Iemand ervaring met het verwisselen van het contactslot?Ik heb alleen maar ervaring met Alfa's waarbij het een eitje is.
Ik heb zojuist de kap erafgehaald, ik zie een platte boutkop zitten waarvan ik vermoed dat hij de boel bij elkaar houd.
Iemand suggesties wat wel/niet los te maken om de boel te verwisselen.
Ik neem trouwens aan dat je het cilinderslot zo kan overzetten in het nieuwe contactslot.
B.v.d.
Arjen