Binnenverlichting en centrale vergrendeling storing *OPGELOST*
Geplaatst: 11 mar 2017 01:25
Dag allen, gelukkig al geruime tijd geen storing maar nu iets speciaal denk ik. Het gaat om de Scénic hiernaast in mijn avatar/signature.
Opeens gaven de lichten voor/achter bij remote ontsluiten geen "blink".
Alle portier- en klepsloten werken normaal.
De binnenverlichting ging netjes aan maar bij sluiten van het portier niet meer uit
Ook bij bij insteken contactsleutel en starten en rijden bleef de binnenverlichting branden.
De portieren vergrenden keurig automatisch bij 20 km/h echter, het rode indicatorlampje met het slotje in de bovenconsole brandt niet meer.
De binnenverlichting gaat keurig uit na de accuspaartijd van 15 minuten; elke keer weer.
Na een rit motor uitschakelen gaat de binnenverlichting niet aan, wel bij portier open.
Bij auto verlaten en remote vergrendelen gaat de binnenverlichting niet uit en blijft keurig weer 15 minuten branden en dooft dan.
De lichten voor/achter blinken NIET tweemaal als voorheen.
Alle lampjes en hun schakelaars werken in alle standen. De portierschakelaars zijn alle gangbaar en hun rubbers niet lek.
Er blijft geen portier of klep "hangen".
Als je de voorportieren mechanisch met de sleutel in het slot opent of sluit werkt de centrale vergrendeling op de achterportieren en achterklep NIET.
Is dat zoals het hoort bij Scénic? Ik heb dat nooit eerder gebruikt.
Motorisch en automatisch schakelen is als vanouds in orde.
Lijkt dit op een softwarefout gezien de vele condities waaronder de binnenverlichting AAN/UIT/KORT AAN/LANG AAN moet?
Zitten er in de portiersloten zelf ook contacten die bijv. toestand open/dicht melden?
Gelukkig opent en sluit de wagen en is de overige verlichting in orde. Maar Vooral 's avonds in stadsverkeer is binnenverlichting rondom die 15 minuten blijft branden heel hinderlijk storend.
Ben reuze benieuwd wie over deze storing een tip heeft waar te zoeken..!
Groet van
Rein
Opeens gaven de lichten voor/achter bij remote ontsluiten geen "blink".
Alle portier- en klepsloten werken normaal.
De binnenverlichting ging netjes aan maar bij sluiten van het portier niet meer uit
Ook bij bij insteken contactsleutel en starten en rijden bleef de binnenverlichting branden.
De portieren vergrenden keurig automatisch bij 20 km/h echter, het rode indicatorlampje met het slotje in de bovenconsole brandt niet meer.
De binnenverlichting gaat keurig uit na de accuspaartijd van 15 minuten; elke keer weer.
Na een rit motor uitschakelen gaat de binnenverlichting niet aan, wel bij portier open.
Bij auto verlaten en remote vergrendelen gaat de binnenverlichting niet uit en blijft keurig weer 15 minuten branden en dooft dan.
De lichten voor/achter blinken NIET tweemaal als voorheen.
Alle lampjes en hun schakelaars werken in alle standen. De portierschakelaars zijn alle gangbaar en hun rubbers niet lek.
Er blijft geen portier of klep "hangen".
Als je de voorportieren mechanisch met de sleutel in het slot opent of sluit werkt de centrale vergrendeling op de achterportieren en achterklep NIET.
Is dat zoals het hoort bij Scénic? Ik heb dat nooit eerder gebruikt.
Motorisch en automatisch schakelen is als vanouds in orde.
Lijkt dit op een softwarefout gezien de vele condities waaronder de binnenverlichting AAN/UIT/KORT AAN/LANG AAN moet?
Zitten er in de portiersloten zelf ook contacten die bijv. toestand open/dicht melden?
Gelukkig opent en sluit de wagen en is de overige verlichting in orde. Maar Vooral 's avonds in stadsverkeer is binnenverlichting rondom die 15 minuten blijft branden heel hinderlijk storend.
Ben reuze benieuwd wie over deze storing een tip heeft waar te zoeken..!
Groet van
Rein