Pagina 1 van 1

Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 09 nov 2018 16:00
door jaigio
Hallo allemaal.
Ik heb een Renault Megane Scenic uit 2002. Sinds een aantal maanden heb ik een fors probleem. Mijn auto start de ene keer zonder problemen, de andere weer niet. Als hij start kan ik ermee rijden, maar zonder melding stopt hij er gewoon mee. Warm/koud maakt allemaal niet uit! Hij is al in de garage geweest, heeft me veel geld gekost. Heeft hierna een week of 6 gereden en daarna starte dit hele circus opnieuw. Computer is gereviseerd, brandstofpomp is vervangen, ontsteking sensor vervangen. Ik kan me helaas geen kosten meer veroorloven, en hoop dat er wellicht hier iemand is die een oplossing weet, of dat er iets over het hoofd gezien is? Er branden overigens geen lampjes.

Bianca.

Verstuurd vanaf mijn Samsung S8+ met Tapatalk

Re: Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 09 nov 2018 18:41
door mil soluciones
Bij zo een probleem is het steeds nuttig een maximum aan gegevens mee te melden. Als hij uitgaat, branden er dan lampjes op de instrumenten? Als de lichten aan zijn, blijven ze dan met dezelfde sterkte branden? Gebeurt de fout eerder bij het afremmen of in de bochten? Mijn eerste vermoeden gaat naar de accu, loodpoeder onderaan in de akku, bij remmen of in de bochten schuift dit bij elkaar en veroorzaakt een kortsluiting op de loodplaten in de accu. Het is reeds voldoende dat zoiets gebeurt in 1 cel om de boordspanning voldoende naar beneden te halen en de electronica te storen. Natuurlijk zakt dat poeder dan weer samen en lijkt het alsof niets gebeurd is.
Een leuk TV programma is er 's Zondags op het Duitse kanaal Vox om 17h, "Automobil" daar is er bijna iedere week een deel "Die Autodoktoren", daar repareren ze auto's die reeds in meerdere garages waren en men de problemen niet kon oplossen. Ze leggen ook steeds klaar en duidelijk uit waar en waarom ze op een bepaalde plaats beginnen te zoeken.

Re: Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 09 nov 2018 18:44
door jaigio
mil soluciones schreef:
Helaas gaat dit niet op, want er zit een nieuwe accu in, spanning bij verlichting blijft gelijk, er zit geen logische verklaring in, dan wel dan niet. Soms kan ik als hij koud is 30 km rijden zonder probleem, en zo maar 200 meter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Re: Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 10 nov 2018 11:50
door maestro12
Stopt de auto motorisch of elektrisch? M.a.w. als die niet start draait de startmotor dan wel rond, heb je dan wel verlichting?
Mijn vermoeden gaat uit naar slechte massa van het motorblok.

Re: Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 10 nov 2018 12:29
door jaigio
De startmotor is prima gelukkig. Die draait en de verlichting alles werkt. Hij slaat gewoon af, maar rest werkt wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Re: Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 10 nov 2018 12:42
door maestro12
Dus alles blijft werken, alleen de motor valt uit??
De garage die er al mee bezig is geweest heeft die de auto uitgelezen?

Wellicht is de antenne ring van de immobilizer om je startslot niet helemaal fris meer of het startslot (elektrisch gedeelte).
Voor beide kun je gewoon 'sloop' exemplaren monteren.

Re: Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 10 nov 2018 12:45
door jaigio
Klopt helemaal. En het maakt niet uit of hoe hard of zacht ik rij. Uitlezen levert helaas ook niets op. Wat betreft het startslot, hoe valt dat te controleren? Het "spelen" met de sleutel heeft geen effect, dat heb ik handmatig geprobeerd. Het is echt een compleet raadsel helaas.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Re: Start/niet blijven lopen probleem.

Geplaatst: 10 nov 2018 15:35
door maestro12
'Spelen' met sleutel is inderdaad één van de trucjes.

Als het nu een Volvo 850/v70 zou zijn zou ik roepen 'relais 103', dat is het relais wat de brandstof pomp aanstuurt, maar nu moet ik bekennen dat ik niet weet waar dat ding in een Megane zit (wellicht iemand anders wel), bij de Volvo is er een gemakkelijke test, trek het relais eruit voorzie de juiste aansluiting naar de brandstofpomp van een constante + en ga rijden, blijft die het dan wel doen heb je de boosdoener. (en vergeet niet de constante + weer af te koppelen als je klaar bent met rijden :D)

De antenne ring ben ik nu wat minder zeker van want volgens mij gaat dan ook het ledje weer knipperen.