scenic megane automaat 1.6 - 1997
Geplaatst: 09 mar 2006 19:00
Ik rij sinds april 2005 een Renault Scenic Megane automaat 1.6. uit nov 1997. Gekocht met 125.000 km.
Met al heel veel problemen en reparaties, zoals smoorklepproblemen, klepperende verwarmingsklep, lekkende koppakking, lekkende remcylinders.
Zo is in sept. 2005 het smoorklep-huis vervangen moeten worden, omdat de gaskabel voortdurend bleef vasthangen en volgens Renault-garage dit de enigste oplossing was.
Echter momenteel blijft weer ongeveer bij elk ritje het motorstoringslampje branden : toerental is dan weer te hoog en het gas blijft dan weer hangen. Gevaarlijk als je in een file rijdt, en jezelf remt, terijl auto door wil rijden door te hoge toerental. Enige oplossing is dan: stoppen, motor uitzetten, sleutel eruit en motor opnieuw starten. En dit moet dan vaak meerdere keren per ritje. Ik kan me niet voorstellen dat dit smoorklephuis al na 5-6 maanden volledig uit elkaar en schoongemaakt moet worden.
Volgens de Renault-garage moet als oplossing dit smoorklep-huis helemaal schoongemaakt worden, waarvoor ze weer de auto de nodige uren in de garage willen hebben.
Tevens zit ik met een vochtprobleem: in opbergvak, onder vloermatje, achter bestuurdersstoel, staat voortdurend water. Garage weet niet waar vocht/water vandaan komt, en wil de auto hiervoor de nodige uren gaan onderzoeken.
Uiteraard gaan al deze garage-uren tegen een hoog uurtarief.
Wie heeft voor deze storingen/problemen een tip/idee/ of oplossing, want ik krijg intussen wel genoeg van een auto waarmee ik zo ongever elke maand in de garage ben voor reparaties. Ik wil nu wel eens rijplezier krijgen, tenminste als dat met een Renault Scenic mogelijk is. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere "gebruikers"
Met al heel veel problemen en reparaties, zoals smoorklepproblemen, klepperende verwarmingsklep, lekkende koppakking, lekkende remcylinders.
Zo is in sept. 2005 het smoorklep-huis vervangen moeten worden, omdat de gaskabel voortdurend bleef vasthangen en volgens Renault-garage dit de enigste oplossing was.
Echter momenteel blijft weer ongeveer bij elk ritje het motorstoringslampje branden : toerental is dan weer te hoog en het gas blijft dan weer hangen. Gevaarlijk als je in een file rijdt, en jezelf remt, terijl auto door wil rijden door te hoge toerental. Enige oplossing is dan: stoppen, motor uitzetten, sleutel eruit en motor opnieuw starten. En dit moet dan vaak meerdere keren per ritje. Ik kan me niet voorstellen dat dit smoorklephuis al na 5-6 maanden volledig uit elkaar en schoongemaakt moet worden.
Volgens de Renault-garage moet als oplossing dit smoorklep-huis helemaal schoongemaakt worden, waarvoor ze weer de auto de nodige uren in de garage willen hebben.
Tevens zit ik met een vochtprobleem: in opbergvak, onder vloermatje, achter bestuurdersstoel, staat voortdurend water. Garage weet niet waar vocht/water vandaan komt, en wil de auto hiervoor de nodige uren gaan onderzoeken.
Uiteraard gaan al deze garage-uren tegen een hoog uurtarief.
Wie heeft voor deze storingen/problemen een tip/idee/ of oplossing, want ik krijg intussen wel genoeg van een auto waarmee ik zo ongever elke maand in de garage ben voor reparaties. Ik wil nu wel eens rijplezier krijgen, tenminste als dat met een Renault Scenic mogelijk is. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere "gebruikers"