scenic 1900 dti motorstoring
Geplaatst: 16 mar 2007 23:45
Hallo allemaal.
Ik heb een scenic dti 02-2003, 200.000 km met een 1900dti f9q motor, met het volgende probleem;
Bij een koude motor start de motor slecht en lijkt het alsof hij op 3 cilinders loopt.
De brandstofpomp heeft een ratelend geluid/tik bij het terug zakken van het toerental als ik het gaspedaal intrap en weer loslaat.
Als de motor 5 min. heeft gelopen en ik de motor 15 minuten uit zet en vervolgens weer start, dan loopt de motor mooi stabiel.
Als ik met koude motor 40 km ofwel een half uur heb gereden blijft de motor onstabiel lopen.
Bij stationair toerental loopt hij onregelmatig.
Het volgende heeft de garage reeds uitgevoerd;
Brandstoffilter vervangen.
Gloeistiften vervangen.
Klepspeling gecontroleerd.
EGR klep (uitlaatgasklep) vervangen (gebruikt).
Distributie set incl. spanrollen en tanwielset vervangen.
Brandstofpomp vervangen (gebruikte brandstofpomp Bosch).
Nog steeds de zelfde storing.
Wie kan mij verder helpen.
Ik heb een scenic dti 02-2003, 200.000 km met een 1900dti f9q motor, met het volgende probleem;
Bij een koude motor start de motor slecht en lijkt het alsof hij op 3 cilinders loopt.
De brandstofpomp heeft een ratelend geluid/tik bij het terug zakken van het toerental als ik het gaspedaal intrap en weer loslaat.
Als de motor 5 min. heeft gelopen en ik de motor 15 minuten uit zet en vervolgens weer start, dan loopt de motor mooi stabiel.
Als ik met koude motor 40 km ofwel een half uur heb gereden blijft de motor onstabiel lopen.
Bij stationair toerental loopt hij onregelmatig.
Het volgende heeft de garage reeds uitgevoerd;
Brandstoffilter vervangen.
Gloeistiften vervangen.
Klepspeling gecontroleerd.
EGR klep (uitlaatgasklep) vervangen (gebruikt).
Distributie set incl. spanrollen en tanwielset vervangen.
Brandstofpomp vervangen (gebruikte brandstofpomp Bosch).
Nog steeds de zelfde storing.
Wie kan mij verder helpen.