Pagina 1 van 1
Renaullt Senic 2001 met G3 gas 180,000 km gereden
Geplaatst: 13 jun 2009 09:33
door h.l.thomas
Nadat de distributie riem vervangen steeds startproblemen, hoeft er niets mee te maken te hebben?
Op bepaalde periodes wil de wagen niet aanslaan, start motor draait gewoon.
Meestal is 10 tot 15 minuten wachten voldoende om dan wel aan te slaan.
Er zijn ook periodes dan is er niets aan de hand.
Het meeste last heb ik als ik BP gas getankt hebt (zal denk ik toeval zijn).
Elektronica voor het gas door gespecialiseerd bedrijf nagemeten, kon geen gebreken vinden.
(kan het zijn dat de schakelaar voor omschakelen benzine/gas soms blijft hangen en de auto op gas start, en daarom niet aanslaat?) ????
Geplaatst: 13 jun 2009 17:33
door mechanic
Denk eerder je BDP sensor.
Of je distributieriem ligt verkeerd, maar dat lijkt me heel stug. Dan moet die ook niet lekker/tot niet meer rijden.
Waarschijnlijk heeft het niks met de vervanging van de riem te maken.
Geplaatst: 14 jun 2009 22:54
door CPTR
Het zou inderdaad gek zijn dat de distributieriem er eerst niet om ligt en na 10-15 minuten wel

.
Geplaatst: 15 jun 2009 10:40
door Ep Woody
De auto start altijd op benzine, daar hoef je niet bang voor te zijn. Pas nadat de lambda een volle slag (rijk-arm) heeft waargenomen kan/mag hij overschakelen op benzine. Hoewel dat bij mijn auto heel snel al is. Je gasinstallatie kun je dus uitsluiten wat mij betreft.
Je hebt om te starten 4 dingen nodig: Benzine, Lucht, Vonk en Compressie.
Als je de auto probeert te starten en hij slaat niet aan, en je draait er een bougie uit, is deze dan nat?
Als je de bougie op bij een massapunt houdt, en je start de auto, zie je dan een vonk?
Dit zijn voor mij nu de 2 belangrijkste punten om te controleren. Vonk en Benzine. Heb je beide, dan wordt het zaak verder te zoeken, maar voorlopig vermoed ik dat het met een van deze 2 te maken heeft.
Geplaatst: 15 jun 2009 18:17
door mark en ivonne
onze laguna op gas heeft dat ook 1x per maand ongeveer
ik denk dat hij verzopen is dan(omdat hij het een half uur later wel gewoobn doet)
hij heeft het alleen met een warme motor
renault senic
Geplaatst: 17 jun 2009 08:02
door h.l.thomas
Bedankt voor de reacties.
Ben nog steeds zoekende naar een oplossing.
Samenvatting:
De motor slaat niet aan bij het starten.
Kan wel doorstarten maar dit helpt of direct, of helemaal niet.
Bij niet moet meestal ongeveer 15 tot 20 minuten gewacht worden en dan start hij wel direct.(meestal)
Als de motor eindelijk aanslaat schijnt hij buiten de auto naar gas te stinken, volgens omstanders (zelf niet geconstateerd)
Als hij nu niet wil starten, dit komt vaker voor bij korte afstanden, en het maakt niet uit of hij nu op benzine of gas geschakeld staat, draai ik hem een aantal keren (4 a5 maal)op contact en start daarna pas weer.
Meestal slaat de motor dan aan.
Het is jammer dat je zelf geen metingen kunt doen, anders kun je dingen uitsluiten.
Geconstateerd is wel dat er vonk is. Brandstof weet ik niet de bougie is niet nat en de motor rookt ook niet als de motor aangeslagen is, het zou dus kunnen zijn dat hij geen brandstof krijgt.???
Geplaatst: 17 jun 2009 08:36
door Ep Woody
Trek eens een aanvoerslang los, leg die in een bakje en zet de auto op contact. Nu zou er even rijkelijk benzine uit moeten stromen. Ik heb het gevoel dat de benzine terugstroomt.
Geplaatst: 17 jun 2009 17:41
door mechanic
Van de week in de werkplaats zoon zelfde soort probleem. Bleek de opbrengst van de brandstofpomp te laag. Starte ook pas na aantal malen doorstarten. Wellicht dat je kan laten controleren of de pomp voldoende druk levert.
Renault senic met G3 gas
Geplaatst: 18 jun 2009 16:57
door h.l.thomas
Ik heb inderdaad gedacht aan de brandstof pomp, had zelf al gevraagd wat een nieuwe pomp kost.
Volgens de garage zou dit 300 euro zijn.
Ja dan zit je, gokken of eerst zeker weten.
Maar het vreemde is dat als de pomp versleten zou zijn er nooit voldoende druk zou moeten zijn.
Zit er in het systeem soms een terugslagklep die niet goed sluit?
Of schakeld er een druksensor in bij voldoende druk?
Of is de pompdruk af te stellen?
Ik zal bij de Renault dealer eens vragen om de pompdruk te meten.
(moet die wel even niet starten)
Geplaatst: 18 jun 2009 17:19
door mechanic
De pomp in de tank moet altijd dezelfde druk leveren. Zodra de motor loopt, is het niet meer zo van belang.
Meten is weten!

Geplaatst: 03 aug 2009 10:09
door harry.thomas
:lol:
Oke mensen het is voor elkaar, ben naar de renault garage in Apeldoorn geweest.
Het bleek dus het BDP sensor te zijn.
Alles is weer perfect.