Uitlaatspruitstuk kapot
Geplaatst: 09 mei 2011 21:50
Scenic 01-99 1.6E K7M motor
Hallo,
Gisteren toen ik mijn auto starte merkte ik dat mijn uitlaat bij de voorkant een sportief geluidje maakte.
Toen we thuis waren aangekomen maar eens onder de auto gaan liggen en merkte toen dat het vanuit motorruimte kwam, de klep geopend en nu komt het geluid vanuit het spruitstuk kwam.
Ik heb nog geen tijd gehad om de beschermkap te verwijderen, heeft iemand een goede tip om de veroeste moeren los te maken zonder deze af te breken.
Zelf weet ik nog niet of dat de pakking het begeven heeft of dat hij gescheurd is, mocht hij gescheurd zijn wat is dan de beste reperatie mogenlijkheid of moet deze dan vervangen worden?
Achteraf gezien is deze al langer kapot, want de auto sloeg regelmatig af als deze koud was en ik de koppeling in trapte hield de motor er gewoon mee op.
Ik heb dit steeds aan de BDP sensor verweten maar had deze al vervangen incl de stekker.
Ik hoop dat iemand goede tips heeft om deze te repareren, zodra ik tijd heb om de auto te maken (veel werken momenteel van vroeg tot laat, en heb in het donker geen zin om aan de auto te sleutelen), zal ik foto's maken en die hier posten.
Ik heb al gezien dat ik bij deze motor makkelijk bij het spruitstuk kan, onze vorige auto (Laguna 1.6 16V, 1998) zat het spruitstuk aan de achterkant van de motor en deze moest toen geheel uit de auto gehaald worden om bij het spruitstuk te komen.
Hallo,
Gisteren toen ik mijn auto starte merkte ik dat mijn uitlaat bij de voorkant een sportief geluidje maakte.
Toen we thuis waren aangekomen maar eens onder de auto gaan liggen en merkte toen dat het vanuit motorruimte kwam, de klep geopend en nu komt het geluid vanuit het spruitstuk kwam.
Ik heb nog geen tijd gehad om de beschermkap te verwijderen, heeft iemand een goede tip om de veroeste moeren los te maken zonder deze af te breken.
Zelf weet ik nog niet of dat de pakking het begeven heeft of dat hij gescheurd is, mocht hij gescheurd zijn wat is dan de beste reperatie mogenlijkheid of moet deze dan vervangen worden?
Achteraf gezien is deze al langer kapot, want de auto sloeg regelmatig af als deze koud was en ik de koppeling in trapte hield de motor er gewoon mee op.
Ik heb dit steeds aan de BDP sensor verweten maar had deze al vervangen incl de stekker.
Ik hoop dat iemand goede tips heeft om deze te repareren, zodra ik tijd heb om de auto te maken (veel werken momenteel van vroeg tot laat, en heb in het donker geen zin om aan de auto te sleutelen), zal ik foto's maken en die hier posten.
Ik heb al gezien dat ik bij deze motor makkelijk bij het spruitstuk kan, onze vorige auto (Laguna 1.6 16V, 1998) zat het spruitstuk aan de achterkant van de motor en deze moest toen geheel uit de auto gehaald worden om bij het spruitstuk te komen.