Pagina 1 van 1

Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 20 okt 2015 01:21
door Batenic
Aloha,
Sinds een paar dagen lekt er stuurbekrachtigingsolie . Ergens bij het rechter voorwiel zie ik 's morgens een vochtige plek op de grond. Iemand nu al een idee wat er aan de hand is?

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 20 okt 2015 07:22
door mechanic
Stuurhuis lekt?

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 20 okt 2015 09:34
door kaleido 1
We kunnen ze allemaal wel opnoemen , lijkt het net een quiz , wie het goed heeft moet repareren ?
Open de motorkap en ga op onderzoek uit , voordat je zonder olie komt te staan met alle gevaren en extra financiele gevolgen.
moet toch niet zo moeilijk zijn om met een beetje inspanning dit te vinden.

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 20 okt 2015 09:59
door mechanic
Helaas,ik repareer niets meer,zelfs mijn eigen auto niet.
De lekkage moet indetdaad makkelijk te vinden zijn. Thv wiel vermoed ik het stuurhuis. De druksensor in de leiding op de pomp is ook verdacht,evenals de aansluitingen van de leiding.

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 21 okt 2015 00:22
door Batenic
Inmiddels heb ik er al onder gelegen, gehangen.. Ergens halverwege zit een lekker in de alu-leiding. Provisorisch gedicht, want een nieuwe leiding is niet te krijgen via internet. Zou ik een nieuwe leiding kunnen maken van gewapend rubber? Dat deed ik namelijk ook bij de heftrucks, verreiker en shovels. Iemand ervaring?

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 21 okt 2015 08:20
door mechanic
Bij de dealer volgende dag in huis,maar wellicht prijzig.
Bij een airco specialist kunnen ze er vaak een nieuw stukje staal tussen zetten.

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 21 okt 2015 18:29
door kaleido 1
Lassen is zelfs een optie.

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 25 okt 2015 21:56
door Batenic
Aha..."problème résolu" Vorige week had ik een afspraak gemaakt met de garage, maar die konden pas aankomende maandag ergens naar het probleem kijken. Vrijdag kostte de heen en terugreis naar m'n werk bijna een liter olie..en dat was me te gortig. Zaterdagochtend onder de wagen gedoken, aluleiding afgezaagd ( het stuk dat lek was dan he? ) vervangen voor een strak passende rubberen leiding, klemmetjes erop, en...klaar! Had ik dat maar eerder gedaan, moest vandaag de hele achterkant ontdoen van de olieresten... :shock:

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 25 okt 2015 22:05
door kaleido 1
Soms is het simpel , en moet je zelf aan de slag , geeft toch ook voldoening.

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 18:49
door mechanic
Hoop dat de slang de druk aankan..

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 19:02
door kaleido 1
Als het de lage druk zijde is , geen probleem.

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 19:13
door Batenic
Zelfs al zou het de "hoge" druk zijde zijn, dan nog zou het geen probleem zijn. Aan alle zijdes zijn slangen aangesloten. Die praatjes over hoge druk, er gaat geen 25bar doorheen.

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 19:14
door mechanic
Het ene rubber is het andere niet..

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 19:21
door Batenic
En jij gaat er vanuit dat ik een tuinslang heb aangesloten?

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 19:29
door mechanic
Wie weet..

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 19:34
door Batenic
Hoeveel bar staat er op de aanvoer, na de pomp?

Re: Sc.1ph2 stuurbekrachtiging lek

Geplaatst: 30 okt 2015 19:42
door mechanic
Weinig..Sommige rubbersoorten kunnen niet tegen olie/druk.Als je de juiste slang gebruikt hebt is het uiteraard oke en een bijna gratis oplossing. Was meer bedoeld als een tip..