DPO 0.45 automaatbak probleem
Geplaatst: 25 mar 2024 21:40
problemen automaatbak van Renault Scenic rxt 1.6 16V type JAO4 bouwjaar 2000
na stoppen bij rood verkeerslicht en verder willen rijden na groen wilde de kar niet meer in vooruit, de achteruit (R) functioneerde wel.
Wegenwacht erbij; die zocht het euvel op in zijn vraagbak , die gaf aan dat een rem-band in de bak stuk was.
De snelste oplossing om weer thuis te komen had hij ook , een zekering in de relais box onder de motorkap eruit waardoor de bak in de derde versnelling vast blijft staan. In z,n drie dus naar huis, het lampje van alarmering automaatbak bleef natuurlijk wel branden.
Einde verhaal auto dacht ik dus maar naar de sloop?
Na twee dagen nog eens de auto op het erf nog eens geprobeerd ,niks meer aan de hand !!.niet echt de weg opgegaan.
Wel was er al enige tijd olie lekkage dat ik niet thuis kon brengen , de motor zelf gebruikt nauwelijks olie.
Voor ik naar de sloop ga wil toch even de het oliepeil van de bak bekijken en olie verwisselen.
vragen : is er iemand tussen jullie die dit probleem herkend? en is er een kans dat rem-band voor de 1e en 2e versnelling echt stuk is?
welke transmissieolie betreft het en hoeveel moet er in? volgens info zou er een minerale olie in zitten.(Dexton-3?)
ben reuze benieuwd naar reacties.
groet,
Frank
na stoppen bij rood verkeerslicht en verder willen rijden na groen wilde de kar niet meer in vooruit, de achteruit (R) functioneerde wel.
Wegenwacht erbij; die zocht het euvel op in zijn vraagbak , die gaf aan dat een rem-band in de bak stuk was.
De snelste oplossing om weer thuis te komen had hij ook , een zekering in de relais box onder de motorkap eruit waardoor de bak in de derde versnelling vast blijft staan. In z,n drie dus naar huis, het lampje van alarmering automaatbak bleef natuurlijk wel branden.
Einde verhaal auto dacht ik dus maar naar de sloop?
Na twee dagen nog eens de auto op het erf nog eens geprobeerd ,niks meer aan de hand !!.niet echt de weg opgegaan.
Wel was er al enige tijd olie lekkage dat ik niet thuis kon brengen , de motor zelf gebruikt nauwelijks olie.
Voor ik naar de sloop ga wil toch even de het oliepeil van de bak bekijken en olie verwisselen.
vragen : is er iemand tussen jullie die dit probleem herkend? en is er een kans dat rem-band voor de 1e en 2e versnelling echt stuk is?
welke transmissieolie betreft het en hoeveel moet er in? volgens info zou er een minerale olie in zitten.(Dexton-3?)
ben reuze benieuwd naar reacties.
groet,
Frank