Pagina 1 van 1

Omschakelen benzine/lpg geeft laadstroomdefect

Geplaatst: 03 sep 2012 19:41
door roy1967
Ik heb een Renault Grand Scenic 1.6 16V uit 2005
Enkele weken geleden is er bij een Renault dealer in Frankrijk een nieuwe accu geplaatst omdat de oude defect was.
Deze was na 3 keer testen blijkbaar toch defect ??!!
Nu heb ik het probleem dat wanneer ik van benzine omschakel naar lpg de display een laadstroom defect aangeeft en de auto afslaat.
Zodra ik weer omschakel naar benzine heb ik dit probleem niet.
Tevens werkt de Parot carkit ook niet meer via bluetooth en kan niet gevonden worden door de telefoon.

Wie weet wat het kan zijn ?

Re: Omschakelen benzine/lpg geeft laadstroomdefect

Geplaatst: 07 sep 2012 17:08
door RichTrip
Weet niemand van de heren (auto)technici hier een antwoord op?

Re: Omschakelen benzine/lpg geeft laadstroomdefect

Geplaatst: 07 sep 2012 19:39
door mechanic
Ik zou het niet weten, raar dat deze problemen met elkaar zijn verbonden. Ben je niet terug gegaan naar de dealer? Imo staat het verder wel los van de accu wissel.. Of ze moeten iets meer gedaan hebben, bijv een lpg zekering thv de accu defect?

Re: Omschakelen benzine/lpg geeft laadstroomdefect

Geplaatst: 08 sep 2012 13:15
door demi
Of de Dealer heeft de LPG gas computer niet /vergeten aan te sluiten op de accupool of de Gascomputer moet gereset worden omdat deze van de accu is gehaald.

de melding "Laadstroom Defect" is een logish gevolg want de motor valt uit als u omschakeld

De Parot.....diet hij het verder wel gewoon ??? zie hier ff namelijk geen samenhang in.

Re: Omschakelen benzine/lpg geeft laadstroomdefect

Geplaatst: 08 sep 2012 13:21
door mechanic
De lpg systemen die ik ken in dit type scenic hoeven niet ingelezen te worden na loshalen accu. Bij een aflaande motor krijg je bijna nooit de melding laadstroom defect, dan zou deze melding ook moeten komen door bijv. een vuile gasklep of een slechte bdp sensor waardoor de motor afslaat. Dat is niet zo.
De oorzaak tussen het lpg en de parrot zie ik ook niet. De parrot krijgt zijn stroom van de radio, dus als die werkt komt er zoiezo spanning richting de parrot. Meestal zit hier niet nog een extra zekering tussen.
Laat er even een specialist naar kijken zou ik zeggen..