Pagina 1 van 1

enkele vragen GS

Geplaatst: 21 sep 2008 15:17
door ericon
Weet iemand hoe het piepje uit te zetten is van de gordel, of waar dat ding zit?
Onder de bestuurdersstoel (onder de la) zitten wat zekeringen en een relais, waar dienen deze voor?
Is er een mogenlijkheid om 1 stopcontact continu van spanning te voorzien, dus zonder het contact aan te zetten?.

Is het verstandig de banden een keer te laten wisselen ivm de schuine slijtage van achter?

Veel vragen ik weet het, alvast mijn dank. :D

Geplaatst: 24 sep 2008 14:55
door martmarbus
Dat piepje zet je uit door de gordel te gebruiken. ;-)

Maar zoals ik uit je volgende vraag opmerk, wil spanning in de wagen houden, zonder dat je rijdt.
Dan duw je toch de gordel in zijn houder, waardoor het piepje ophoudt.

Rijd je zonder de gordel te gebruiken(wat ik je afraad), dan moet je er rekening mee houden dat bij een fikse aanrijding de voor gordels automatisch worden aangespannen en geblokkeerd, zodat je ze niet meer kunt oplossen.
Behalve als je in de gordel zit, dan zal de gordel uitgerold blijven liggen.
Hierdoor kan tijdens een technisch onderzoek worden geconstateerd of de inzittenden een gordel droegen.

Constante spanning op je 12volt aansluitingen (stopcontacten) doe je door rechtstreeks spanning van de accu af te halen.

Banden die schuin afslijten geven aan dat je wielen moeten worden uitgelijnd.
Ook achter wielen mogen geen overmatige slijtage aan de achterbanden geven.
Dus niet balanceren, maar uitlijnen.
Is de minimale profiel diepte meer dan 1,5mm, dan kun je er nog gewoon mee verder rijden.
Behalve als je band, door droogte, scheurtjes vertoont, dan kun je deze beter vervangen.

Mart

Geplaatst: 24 sep 2008 20:14
door mechanic
Het piepje kan je uitzetten door je gordel open te maken, en de contactpuntjes te verbuigen. Meen dat er ook ergens een stekker zit die je los kan maken. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Kabel doorknippen kan natuurlijk ook.

Dat je banden schuin afslijten is normaal. Renault heeft een compromis gemaakt tussen bandenslijtage en wegligging. Het resultaat hiervan is dat je banden asociaal slijten, en de wegligging aangenaam is! Voor naar achter wisselen heb je dus 4 schuinen banden. Gewoon lekker laten zitten en vervangen wanneer ze kaal zijn.

Je kan bij je 12v aansluiting gewoon meten welke kabel de geschakelde plus is. Deze knip je door en dop je af. Je trekt dan vanaf je zekering kast een kabel ( met zekering! ) naar je 12v aansluiting en monteerd die op de plek van je geschakelde plus. Dan heb je altijd spanning. ( ervan uitgaande dat je 2kabelaansluitingen hebt, + en - ! )

Geplaatst: 24 sep 2008 22:59
door ericon
Bedankt voor de antwoorden, ik bedoelde idd de achterbanden ja mechanic.
De slijtage is echt abnormaal :?
Ik blijf er dus gewoon vanaf.

Die draad ga ik toch even trekken, toch wel fijn een continu spanning.