Pagina 1 van 1

Uitgevallen daschbord

Geplaatst: 18 okt 2009 13:50
door dayana
Weet iemand raad ?
Sinds gisteren is het daschbord van mijn Renault senic uitegvallen, er staat dus niets meer op, ook de radio functioneerd niet meer.
De auto start en rijd normaal, alleen kan ik niet meer zien hoe hard ik rij of andere gegevens, het hele dasbord blijft " zwart " !
Wat kan dit zijn en welke zijn de kosten ongeveer ?
Dank U.
Dayana.

Geplaatst: 18 okt 2009 15:57
door @win
Kijk eens of je zekering nog in orde is...is een 20 A zekering

Geplaatst: 18 okt 2009 16:01
door Mathijs
@win schreef:Kijk eens of je zekering nog in orde is...is een 20 A zekering
...is dat dezelfde zekering als van de buitenspiegel ?
Dan komt gelijk de vraag of de spiegels het nog doen :lol:

Geplaatst: 19 okt 2009 06:31
door @win
:lol: yep, als ze electrisch verstelbaar zijn dan

@win

Geplaatst: 21 okt 2009 12:43
door dayana
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben ondertussen met mijn auto naar de garage geweest ... resultaat ... daschbord ( instrumententafel ) stuk ! Kostprijs : 900 € !!
Kan je dit stuk eventueel ook tweedehands kopen, zo ja, weet iemand van jullie waar en wat de prijs ongeveer is ?
De laatste tijd heb ik niets anders als onkosten aan mijn auto gehad : voorruit kapot ( steen op gekregen ) , turbo kapot ( 1.500 € ) , nu dan weer het daschbord ... en dit alles binnen de 2 maanden . Ik weet waarvoor ik moet gaan werken .

Dayana.

Geplaatst: 21 okt 2009 12:57
door jpgeerets
ik heb mijn auto net terug van de garage.
mijn instrumentenpaneel was ook stuk aan het gaan.
viel af en toe uit.

bij mij hebben ze het uitgebouwd en naar almelo gestuurd.
hier zit een bedrijf wat dit repareerd.
ergens in een post staat ook welk bedrijf.
viewtopic.php?t=5620
dit repareren kost 250 euro.
in en uitbouw nog eens 100 euro.

voor 350 euro was mijn instrumentenpaneel gerepareerd.
klinkt iets beter dan 900 euro voor een nieuwe lijkt mij zo... :-)

Geplaatst: 21 okt 2009 13:28
door WillemS
De Firma ACtronics in Almelo reviseert deze spullen perfekt. laat je garage er eens naar bellen kost ong. 140,- ex.
De onderdelen die zij gebruiken maken hem beter dan nieuw. SUC6

Geplaatst: 21 okt 2009 14:18
door wesley015
WillemS schreef:De Firma ACtronics in Almelo reviseert deze spullen perfekt. laat je garage er eens naar bellen kost ong. 140,- ex.
De onderdelen die zij gebruiken maken hem beter dan nieuw. SUC6
Maken het beter dan nieuw??? :shock:
Lijkt me sterk.

Geplaatst: 22 okt 2009 10:53
door jpgeerets
en toch heeft ie gelijk..... :o

Geplaatst: 22 okt 2009 16:53
door WillemS
t.a.v. Wesley,
Ik ben er op een bedrijfsbezoek geweest, ik leer ook nog iedere dag, ze maken ze inderdaad beter dan nieuw en niet alleen voor de Scenic, maar voor een heel scala aan merken. Ga zelf maar kijken op : www.actronics.nl.
Overigens ze leveren niet aan particulieren.
mvg WillemS

Geplaatst: 22 okt 2009 19:45
door Rossy
wesley015 schreef:
WillemS schreef:De Firma ACtronics in Almelo reviseert deze spullen perfekt. laat je garage er eens naar bellen kost ong. 140,- ex.
De onderdelen die zij gebruiken maken hem beter dan nieuw. SUC6
Maken het beter dan nieuw??? :shock:
Lijkt me sterk.
Dat is niet zo moeilijk met die rommel die Renault gebruikt...

Antonio.

Geplaatst: 23 okt 2009 01:22
door mark en ivonne
nu heeft wesley gelukkig al paar dagen niet gereageerd
maar beter als nieuw? of betrouwbaarder als nieuw?
jammer voor veel mensen dat je daar als particulier niet heen kunt

Geplaatst: 23 okt 2009 09:31
door WillemS
t.a.v. Mark en Ivonne,
Mijn bedoeling is niet jullie de ogen uit te steken dat je er als particulier niet heen kunt, maar meer dat je je gragehouder op dit adres kunt wijzen, want vaak kopen ze weer (heel duur)origineel, en heb je kans op hetzelfde defekt na een tijdje.
mvg. WillemS

Geplaatst: 23 okt 2009 14:05
door Mathijs
Probleem kan echter zijn, dat niet iedere garage bereid is om 'niet origineel' te gaan.
Onze Renault garage vertikt het in elk geval, alles moet en origineel en nieuw en door hen zelf geleverd zijn.

De garage waar ik met mijn auto naar toe ga, is juist totaal anders. Die denkt juist mee in alternatieven, en heeft voor mij zelfs een onderdeel geïnstalleerd die ik gebruikt gekocht heb.

Dus het mooist is dan als je naar een garage kan, die wel gespecialiseerd is in het merk auto, maar minder gebonden is met de dealer organisatie.
Voor ons hebben we die ondertussen gelukkig ook gevonden :lol: (alleen heeft topic-starter daar natuurlijk weer niets aan...(tenzij die dicht bij Roosendaal zit))

Geplaatst: 23 okt 2009 16:56
door wesley015
mark en ivonne schreef:nu heeft wesley gelukkig al paar dagen niet gereageerd
maar beter als nieuw? of betrouwbaarder als nieuw?
jammer voor veel mensen dat je daar als particulier niet heen kunt
Wat bedoel je?

Geplaatst: 25 okt 2009 15:45
door jpgeerets
Mathijs schreef: ...
Dus het mooist is dan als je naar een garage kan, die wel gespecialiseerd is in het merk auto, maar minder gebonden is met de dealer organisatie.
...
maarja...
waar vind je dergelijke bedrijven he...
das altijd weer lastig.

Geplaatst: 25 okt 2009 16:09
door Mathijs
Inderdaad lastig, en bij ons was het gewoon een toevalstreffer .
De garage verkocht en herstelde Renaults, maar verkocht geen nieuwe. Had verder wel de Renault logo's aan de gevel en een Renault vlag.

Denk dat je dus de beste kans hebt een dergelijke garage te vinden door te zoeken naar een tweedehands Renault gespecialiseerde verkoper.
Wel even opletten dat ze de juiste apparatuur hebben, dat je niet helemaal bij een beun terecht komt.

Geplaatst: 25 okt 2009 17:12
door jpgeerets
Mathijs schreef: ...
Wel even opletten dat ze de juiste apparatuur hebben, dat je niet helemaal bij een beun terecht komt.
...
dit is natuurlijk het probleem voor de meeste leken van ons lijkt me zo.
maar, volgens mij heb ik er ook een gevonden in zwanenburg.
op google staat ie als een renault specialist.
maar, het blijft altijd nog een gok of eea ook wel klopt

Geplaatst: 26 okt 2009 11:29
door Zuma
Een andere optie is een afspraak maken met KMS Apeldoorn. Dan kan je langs rijden en fixen ze het paneel. met een veel langere garantieduur dan een nieuwe paneel via Renault.... Vandaar ook de opmerking beter dan nieuw.

http://www.kmsapeldoorn.nl/pageID_5629746.html

Ik ben daar ook geweest met mijn kaduuk Scenic paneel. Echt super geholpen.

Geplaatst: 26 okt 2009 11:54
door Hema
@ zuma

Goeie tip. Wat was er kapot bij je en wat waren de kosten?

Geplaatst: 27 okt 2009 12:51
door Zuma
Het paneel was stuk, het begon met pontaan resetten van de klok en dagtller standen. Op een gegeven moment werd hij helemaal zwart. De dealer vroeg 700 euro voor een nieuw paneel en gaf 6 maanden garantie. Dus ik via Marktplaats op KMS gestoten en even gebeld. Zij gaven aan een afspraak te kunnen maken en de boel ter plekke te repareren en ze gaven 2 jaar garantie. Hun prijsopgave was 300 incl. BTW. Dus ik naar KMS getogen met het zwarte display (gewoon meerijden met het verkeer en niet met de hardst rijdende :) ). Even een paar uur gewacht en hoppetee. 300 euro armer maar een werkend display met 2 jaar garantie rijker. Dus 300 euro voor uitbouw, repartie/vervanging en inbouw.

Geplaatst: 27 okt 2009 17:47
door Hema
Klinkt redelijk.

Geplaatst: 08 apr 2010 19:51
door knakker
Ook ik een zwart display, maar wacht vooralsnog met reparatie buiten Renault om. Wellicht tegen beter weten in hoop ik nog steeds dat er in de hogere echalons van het concern fatsoenlijke mensen te vinden moeten zijn.
Ik zal daarom komende week een brief sturen naar het hoofdkantoor in Frankrijk, om een redelijk voorstel te krijgen zoals klanten in Engeland dat wel kregen. Naast dit forum stuur ik ook een berichtje naar diverse andere forums in Nederland/Frankrijk/Duitsland/Roumenie. Niet geschoten is altijd mis :D

Geplaatst: 26 apr 2010 12:48
door knakker
Er lijkt beweging binnen Renault, waarbij ik eraan toevoeg dat ik een Roemeens kenteken heb. Nadat ik zoals aangekondigd een brief geschreven heb naar Parijs, kwam de Roemeense importeur vandaag met het aanbod 50% van de kosten op zich te nemen van een nieuw exemplaar (waarbij duidelijk werd dat ze van mijn brief afwisten). Ik heb hem een beetje afgepoeierd , al is het maar omdat ik natuurlijk op een reaktie van het hoofdconcern zelf wacht. Eens kijken of er verder te onderhandelen valt (want dit aanbod is nog te mager), maar een brief naar het hoofdkantoor moet je dus niet bij voorbaat als vergeefse moeite beschouwen.

Geplaatst: 21 mei 2010 17:54
door annelies
ook ik heb hetzelfde voor (scenic gekocht eind 2004). Dashboard viel eerst een tijdje weg (sinds vorig jaar) en nu is het helemaal kapot. Volgens de garage ging het 700 a 900 euro kosten.

Nu heb ik eventjes gegoogled en ben op de site van watch dog uitgekomen, dit is een consumentenprogramma op de bbc. Deze hadden een ganse hoop klachten van mensen gebundeld die allen problemen hadden met hun dashboard. Het eindresultaat is te lezen op volgende weblink
http://www.bbc.co.uk/blogs/watchdog/200 ... nic_r.html
maar ik quote er even het meest interessante uit

Renault aims to provide the best possible service to its customers and is concerned that some owners have experienced problems with the Scenic II instrument panel losing its display.

"If a Scenic II owner has had their vehicle's instrument panel repaired or replaced outside of the Renault UK Dealer network before 1 November this year and has paid more than £100, we invite them to contact our Customer Services department, with both proof of ownership and suitable proof of the repair or replacement, and we will arrange a refund of the difference.

"Our recommendation is that, in the event of an instrument panel losing its display, owners of a Scenic II should take their car to a Renault UK Dealer where the panel will be replaced. This will either be free of charge, if the vehicle is under three years old and has a mileage lower than 60,000 miles, or for £100, if it falls outside either of these criteria."

Momenteel legt Renault Belgie deze informatie nog naast zich neer en weigert een tussenkomst te betalen. Maar vermits ze in het VK wel bereid waren tussen te komen, hebben ze in mijn ogen erkent dat er ergens een fout zit, of dat de kwaliteit toch onvoldoende is.

Ik dacht dat deze informatie wel interessant was voor andere gedupeerden, ik tracht alleszins nog een tussenkomst te bekomen op basis van deze info. Mss moeten anderen dat ook eens proberen en zo de druk op de ketel bij Renault een beetje op te voeren

Geplaatst: 25 mei 2010 14:10
door knakker
In mijn diverse contacten met de Renault-organisatie heb ik het Engelse aanbod voor klanten inderdaad als belangrijk argument naar voren gebracht, is uiteraard heel relevant. Ik heb nog steeds geen reaktie van het hoofdkantoor op mijn brief gehad, maar dat lijkt mede te komen door de perikelen met de Ijslandse vulkaan die voor vertraging van mijn brief (luchtpost vanuit Roemenie) zorgden. Omdat mijn Roemeense APK afliep heb ik contact opgenomen met de direkteur van mijn dealer met het verzoek om het aanbod van de importeur te verhogen en hij heeft 20% extra korting gegeven en de arbeidskosten op zich genomen. Daar ben ik akkoord mee gegaan. Als het hoofdkantoor alsnog meer geeft, dan wordt dat netjes verrekend.
Het geeft te denken dat ik kennelijk al veel meer bereikt heb dan klanten in landen als NL, Frankrijk e.d., want Roemenie is nu niet bepaald het paradijs qua consumentenrecht en de Scenic wordt weinig verkocht.
Advies: neem bij de dealer en/of importeur contact op met de direkteur en als je geen fatsoenlijk voorstel krijgt, aangeven dat je het hoofdkantoor aanschrijft en consumentenrubrieken.