Pagina 1 van 1
Oliedruk defect melding Renault Megane Scenic 1.6 16V 82KW 2006
Geplaatst: 30 jun 2024 14:28
door Bas2309
Goedemiddag,
Gisteren gewoon met de auto gereden en vanochtend opeens de melding “oliedruk defect" en motor start dus niet. Tevens krijg ik een melding " selecteer vrijstand" terwijl deze in ze vrij staat.
Is dit dan de oliedruk schakelaar? Ik denk ik vraag het even aan jullie want ik zelf heb er te weinig verstand van.
Alvast bedankt!
Re: Oliedruk defect melding Renault Megane Scenic 1.6 16V 82KW 2006
Geplaatst: 02 jul 2024 14:42
door mechanic
De melding oliedruk defect opzich is niet een reden waarom de motor niet zou kunnen aanslaan.
Meeste keren is er een defecte oliedruksensor inderdaad, maar kijk goed of er nog olie in aan de peilstok zit.
Betreft het een hand geschakelde auto?
Sowieso is de auto laten uitlezen verstandig, zijn deze problemen tegelijk begonnen?
Vaak zijn dit soort zaken ook accu gerelateerd, werken alle lampen etc wel nog normaal? Dus niet een te lage spanning..
Re: Oliedruk defect melding Renault Megane Scenic 1.6 16V 82KW 2006
Geplaatst: 02 jul 2024 21:50
door nikk
"oliedruk defect" klinkt wel wat apart. Wellicht een wat slechte vertaling ( uit het Frans ). Lijkt me oliedruk laag of oliedruk sensor defect te moeten zijn. Maargoed, inderdaad eerst niveau checken.
Re: Oliedruk defect melding Renault Megane Scenic 1.6 16V 82KW 2006
Geplaatst: 02 jul 2024 21:59
door Bas2309
Oliepeil heb ik gechecked, was prima. In overleg met Anwb tot de conclusie gekomen dat het ook de startmotor kon zijn want die doet niks.
Zag trouwens vandaag ook staan Laadstroom defect maar zou kunnen zijn omdat de motor niet loopt?
Re: Oliedruk defect melding Renault Megane Scenic 1.6 16V 82KW 2006
Geplaatst: 03 jul 2024 08:43
door mechanic
Heeft de anwb niet gemeten op de startmotor dan?
Re: Oliedruk defect melding Renault Megane Scenic 1.6 16V 82KW 2006
Geplaatst: 03 jul 2024 08:50
door Bas2309
Ehm nee, maar die had er niet zo'n zin in.
Re: Oliedruk defect melding Renault Megane Scenic 1.6 16V 82KW 2006
Geplaatst: 03 jul 2024 10:04
door mechanic
Stond laatst met m'n 2 wieler zonder benzine, door een klaarblijkelijk defect aan de vlotter, meter gaf nog genoeg aan.
Die had er ook geen zin in en vond het leuker mij te kakken te zetten, sjah..
Maar er is dus niks gebeurd door de anwb, buiten 'het kan ook de startmotor zijn'?
Die zit achterop de motor, kon je eigenlijk enkel van onderen bij. Er zal het eea gedaan moeten worden wel, denk aan accu testen, auto uitlezen, en aan de hand daarvan verder. Laadstroom kan pas gemeten worden wanneer de auto weer start.
Oliedruk melding zal de auto wel mee moeten starten. Wellicht toch naar een garage slepen anders?