Brandstofverbruik
Geplaatst: 01 nov 2009 21:56
Beste forumleden,
Ik ben in het bezit van een Grand scenic 1.5Dci uit 2007 en heb sinds augustus een abonnement bij mijn dealer.
Ik begon met inspuitingsproblemen en emissieproblemen. Ook had ik last van een hoog brandstofverbruik.
na analyse waren deze te wijten aan een lekke brandstofleiding en deze werd vervangen inclusief startmotor (dit zou alleen in combinatie kunnen ?!?).
Hierna waren de klachten nog niet weg en kreeg ik wederom de melding 'inspuiting controleren'.
Ik ben weer terug gegaan en de turbosensor was defect en werd vervangen.
Helaas bleef het hoge verbruik. Hierbij viel op dat het niet constant was maar zo nu en dan flink opliep (8,0l/100km bij 50km/hr).
Ze hadden mijn computer weer aangesloten op de computer en ze zagen dat er één inspuiting 'opliep' ten opzichte van de overige 3. Dit zou de oorzaak zijn maar ik moest hem nog een keertje wat langer brengen en dat kon een week later.
In die week heb ik mijn auto veel gebruikt, een keer getankt, en daarna had ik een brandstofverbruik van 5,4l/100km. Eenmaal bij de garage konden ze niets vinden (de bewuste 'oplopende'inspuiter bleef gelijk aan de andere 3) en men wijtte het brandstofverbruik aan een vuiltje in de brandstof.
Vandaag weer weggeweest en na verloop van tijd weer dezelfde problemen.
Tevens rook ik een flinke brandstoflucht in de auto nar remmen en optrekken (iets wat mijn ega al een keertje had benoemd maar wat ik toeschreef aan de auto die voor mij reed, ik was echter vandaag alleen op een weg toen ik het rook).
Nu ga ik weer terug naar mijn dealer maar ik twijfel of ze nu wel wat kunnen vinden. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wellicht wat het zou kunnen zijn?
Ik ben in het bezit van een Grand scenic 1.5Dci uit 2007 en heb sinds augustus een abonnement bij mijn dealer.
Ik begon met inspuitingsproblemen en emissieproblemen. Ook had ik last van een hoog brandstofverbruik.
na analyse waren deze te wijten aan een lekke brandstofleiding en deze werd vervangen inclusief startmotor (dit zou alleen in combinatie kunnen ?!?).
Hierna waren de klachten nog niet weg en kreeg ik wederom de melding 'inspuiting controleren'.
Ik ben weer terug gegaan en de turbosensor was defect en werd vervangen.
Helaas bleef het hoge verbruik. Hierbij viel op dat het niet constant was maar zo nu en dan flink opliep (8,0l/100km bij 50km/hr).
Ze hadden mijn computer weer aangesloten op de computer en ze zagen dat er één inspuiting 'opliep' ten opzichte van de overige 3. Dit zou de oorzaak zijn maar ik moest hem nog een keertje wat langer brengen en dat kon een week later.
In die week heb ik mijn auto veel gebruikt, een keer getankt, en daarna had ik een brandstofverbruik van 5,4l/100km. Eenmaal bij de garage konden ze niets vinden (de bewuste 'oplopende'inspuiter bleef gelijk aan de andere 3) en men wijtte het brandstofverbruik aan een vuiltje in de brandstof.
Vandaag weer weggeweest en na verloop van tijd weer dezelfde problemen.
Tevens rook ik een flinke brandstoflucht in de auto nar remmen en optrekken (iets wat mijn ega al een keertje had benoemd maar wat ik toeschreef aan de auto die voor mij reed, ik was echter vandaag alleen op een weg toen ik het rook).
Nu ga ik weer terug naar mijn dealer maar ik twijfel of ze nu wel wat kunnen vinden. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wellicht wat het zou kunnen zijn?