Pagina 1 van 1

senic 1.5 pomp en injectiesysteem kapot door metaaldeeltjes

Geplaatst: 04 nov 2010 20:48
door nicokoevoets
Hogedruk brandstof systeem diesel senic 1,5 kapot door ijzer in brandtsof na hogedrukpomp
Wie heeft dit al meegemaakt?
Mijn 5 jaar oude senic 1,5 diesel gaat ineens slecht lopen en geeft stopmelding defect injectiesysteem.
Na diagnose renault blijk er ijzerdeeltjes te zitten na de hogedrukpomp die niet voldoende druk meer kan opbouwen en injectienaalden kapot zijn vanwege metaaldeeltjes. Kosten 4000 euro !!! geheel brandstofsysteem te vervangen
Km stand 140.000 km en nimmer problemen gehad. Er zit zoveel metaal in de filter na de hogedruk pomp dat er vermoedelijk in de pomp iets kapot is gegaan. Is geen normale slijting.
Garage heeft dossier naar de renault gestuurd en wacht op een reactie

Heeft dit al iemand meegemaakt en kan dit wel zoveel kosten of kan iemand mij advies geven?

Re: senic 1.5 pomp en injectiesysteem kapot door metaaldeelt

Geplaatst: 04 nov 2010 21:15
door WillemS
Ja, dit komt wel meer voor, niet alleen bij Renault's. De inspuitpomp is een precisie apparaat, als er bv 1x benzine is getankt ooit, dan kan je er op wachten. Benzine smeert niet, Diesel wel. Vocht kan ook zo problemen geven.
Is idd. een dure grap, je kunt nog proberen een revisiepomp te kopen, maar je ontkomt niet aan het vernieuwen van ALLE leidingen en uiteraard filter.
SUC6

Re: senic 1.5 pomp en injectiesysteem kapot door metaaldeelt

Geplaatst: 10 feb 2011 13:05
door beyers
Wij hebben dat nu ook voor met onze kangoo van 5 jaar oud.
Hoe is het bij jou afgelopen?
Welke stappen heb je ondernomen?

Re: senic 1.5 pomp en injectiesysteem kapot door metaaldeeltjes

Geplaatst: 15 feb 2018 16:14
door Panda500
Helaas nu ook bij mijn Scenic 1.5dCi,van 2005, met slechts 130.000km op de teller... Gelukkig nog net niet (opnieuw) de distributieriem (en waterpomp) laten vervangen! Twee jaar geleden al wél preventief de drijfstanglagerschelpen: was hoognodig maar nog net op tijd! Renault weigerde tussenkomst wegens éénmaal (!) niet bij Renault oliewissel gedaan...
Nu gooi ik dat stuk (technische) ellende buiten. Voor de rest eigenlijk een aangename en practische wagen, maar technisch...??? Gelukkig nog net op tijd voor saloncondities met hogere inruilwaarde (2500 euro eco-premie) bij aankoop van een Fiat 500L. In feite een erg gelijkaardige wagen qua afmetingen (binnen én buiten) en comfort. Ik had me destijds laten vangen door de vroegere goede faam van Renault-motoren, maar dat zie ik nu wel anders! Nooit meer een Renault!

Re: senic 1.5 pomp en injectiesysteem kapot door metaaldeeltjes

Geplaatst: 15 feb 2018 17:54
door mechanic
Dat de k9k niet de beste motor is,is wel duidelijk.
Maar deze metaaldeeltjes hebben een oorzaak,buiten rn om,waarschijnlijk.
Ooit een keer fout getankt is bijv al rede genoeg. Niet tijdig genoeg dieselfilter gewisseld,afgetapt etc..

Re: senic 1.5 pomp en injectiesysteem kapot door metaaldeeltjes

Geplaatst: 17 feb 2018 17:46
door WillemS
Bio diesel bij te weinig km's kan ook nog tegenwoordig doordat die diesel vocht aantrekt.