Pagina 1 van 1

2.0 16V motor

Geplaatst: 13 nov 2010 21:02
door ericon
Dit keer geen klacht of vraag :wink:

Mijn grand Scénic II 2.0 16V uit 2005 staat nu aan +- 190.000,
Vandaag viel tot mijn verbazing ineens de zeer rustige synchrone loop van de motor op.
Deze mooie loop van het blok herken ik van mijn vorige 2.0 16V (scénic I fase II ook 190.000).
Gek genoeg heeft de auto nooit zo netjes gelopen, misschien dat het aan de kilometerstand ligt, ben er iig zeer content mee.
Toevallig deze week ook de onderhoud en onkosten historie doorgenomen van 2 jaar na aanschaf en was aangenaam verrast.
Zal hem volgende week verwennen met een nieuw setje schijven, blokken en veren :mrgreen:

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 13 nov 2010 21:55
door Pleiades
Heel fijn blok, ik had er een in een Megane II CC uit 2004. Gekoppeld aan een automaat. Liep heerlijk soepel.

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 14 nov 2010 17:55
door CPTR
Ik zeg op naar de 300.000 km er mee :!:

Wordt er trouwens bij jouw LPG installatie nog een smeermiddel toegevoegd aan het mengsel?

Vind het zelf ook een prima motor, alleen de automaten vind ik minder betrouwbaar.

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 14 nov 2010 18:30
door ericon
Deze blokken staan bekend als kilometervreters vandaar destijds ook mijn keuze.
Ik heb geen flashlube systeem, je ziet die systemen nog wel eens in klassiekers.
Wat betreft de automaten, ik had er graag 1 gehad persoonlijk vind ik de 6 bak gevoelloos, maar mijn vrouw wilde graag zo'n bak.

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 15 nov 2010 00:11
door Renier
Zo, net weer thuis van een ritje op en neer van Grunn naar Haarlem met mijn 2.0 16V AUT.
Wat rijdt dat toch lekker, zeker nadat hij laatst is uitgelijnd :thumb:

Op naar de eerst ton :dance:

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 12 dec 2010 12:59
door jean-pie
Wij hebben ook een 2.0 16v, alleen het vorig model scenic . of er veel verschil in zit wat betreft motoren dat weet ik niet echt , maar ik vind het een zeer fijne motor , rijd soepeltjes en vind hem ook lekker rustig en wij hebben ook een caravan en daar heeft hij absoluut geen probleem mee om deze te trekken .
Ook wel eens met een 1.6 16v gereden maar dat vind ik toch een stukje meer rauwer over komen vind ik , dus toch liever de 2.0 16v

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 12 dec 2010 13:08
door Renier
Hangt sterk van het type af.

De 1.6 16V maakte van ons Cliootje een scheurijzer, in een Scenic of Laguna is het een onderbemeten motor

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 12 dec 2010 13:16
door ericon
Grotendeels is de motor (F4r) hetzelfde maar wijkt toch op enkele punten af.
Belangrijkste verschil is dat jij nog een mechanisch gasklephuis hebt, terwijl dit bij een Scénic II electronisch is.
Het grote nadeel hiervan is dat het directe gevoel weg is tussen je pendaal en huis.
De motor heeft dan de neiging bij wat sportiever rijden en snel overschakelen, na te ijlen.
MAW, je wil even doortrekken en snel schakelen, maar de motor hangt nog in toeren.
Heeft ook heb ik me laten vertellen met emissie te maken :Sleep:

Re: 2.0 16V motor

Geplaatst: 02 apr 2011 09:06
door stef scenic
dat heb ik ook gehad bleek aan mn gaskabel te liggen was gerafeld.
die is nu vervangen en nu loopt allwes weer soepel.

gr stefan