Koppeling ontluchten
Geplaatst: 29 mei 2012 22:42
Hallo,
Betreft 2006 grand scenic 1.5 diesel.
Ik ben aan het proberen de koppeling te ontluchten, maar dat lukt niet.
Motor is gewisseld vanwege een kapot drijfstanglager. Koppeling en drukgroep zijn overgezet op de nieuwe motor. Het hydraulische druklager is vernieuwd. Er zit zo'n snelkoppeling met 2 borgveertjes bij de bak. Tijdens ontluchten moet je een veertje omhoog halen zodat je de leiding een stukje terug kunt trekken. Zodoende wordt de ontluchtingsnippel geopend. Ik heb geprobeerd om van bovenaf te ontluchten door druk op het remolie reservoir te zetten, en door van onderaf met een injectiespuit remolie in de ontluchtingsnippel te spuiten. Op beide manieren kun je remolie door de leiding laten stromen.
Het pedaal voelt wel normaal, maar als ik 1 wiel opkrik en de bak in z'n 1 zet en de koppeling intrapt, dan kan ik het wiel niet ronddraaien. Dat zou volgens mij wel moeten kunnen.
Wat ontgaat me hier???
Groet en bedankt,
Art
Betreft 2006 grand scenic 1.5 diesel.
Ik ben aan het proberen de koppeling te ontluchten, maar dat lukt niet.
Motor is gewisseld vanwege een kapot drijfstanglager. Koppeling en drukgroep zijn overgezet op de nieuwe motor. Het hydraulische druklager is vernieuwd. Er zit zo'n snelkoppeling met 2 borgveertjes bij de bak. Tijdens ontluchten moet je een veertje omhoog halen zodat je de leiding een stukje terug kunt trekken. Zodoende wordt de ontluchtingsnippel geopend. Ik heb geprobeerd om van bovenaf te ontluchten door druk op het remolie reservoir te zetten, en door van onderaf met een injectiespuit remolie in de ontluchtingsnippel te spuiten. Op beide manieren kun je remolie door de leiding laten stromen.
Het pedaal voelt wel normaal, maar als ik 1 wiel opkrik en de bak in z'n 1 zet en de koppeling intrapt, dan kan ik het wiel niet ronddraaien. Dat zou volgens mij wel moeten kunnen.
Wat ontgaat me hier???
Groet en bedankt,
Art