Pagina 1 van 1
gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 19 nov 2015 20:26
door Robbbert
Wie weet hoe dit precies zit? In het rubberen doorvoer deel... (Waar de kabelboom en de motorkapopenkabel doorloopt) zat een extra "gat" met een rubberen plug aan een touwtje van rubber. Deze plug (zon 2 cm lang en 5 mm dik) heb ik eruit getrokken om zo een plek te maken voor een kabel door het schot. Maar krijg het elektradraad er niet door.
Heb de auto op de brug gehad... En het kunstof spatbord onder de auto weggehaald..maar kan niet zien waar de doorvoer zit..
Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder de halve auto te demonteren?
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 19 nov 2015 20:48
door mechanic
Wellicht even doorprikken met een priem oid,dan zul je de kabel vast door kunnen voeren. Evt met een kabeltrekker.
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 19 nov 2015 21:05
door Robbbert
Ik heb een boortje erin geprikt. Zat er zon 8 cm in. Verder lukt niet. Ik weet niet of dat komt doordat ik dan al ergens tegenaanzit of dat ik nog in een isolatielaag zit?
Hoe kan ik dan het beste verder? Met een kabeltrekker erin prikken zal ik dan ook op ca 8 cm vast zitten?
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 19 nov 2015 22:13
door mechanic
Zoals je aangeeft komt deze doorvoer thv de koppelingscilinder door het schutbord. Kijk dus daar eens goed of dit blokkeert!
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 19 nov 2015 22:26
door Robbbert
Ik kan het niet zien, das het probleem... Zal es een endoscoop proberen te lenen ofzo.
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 19 nov 2015 22:58
door mechanic
Net naast de rembekrachtiger,of er schuin onder. Spiegeltje moet ook werken.
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 20 nov 2015 09:03
door Robbbert
Sry. Ik ben niet duidelijk. Ik bedoel dat ik niet kan zien waar de achterkant van de doorvoer zit, het motordeel. Als ik iets er 8 cm in doe... Moet ik het toch ergens zien?
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 20 nov 2015 12:21
door mechanic
Wellicht een stomme vraag,maar wat wil je doorvoeren?
Als je dit voor een voeding doet kan je het ook thv zekeringkast aansluiten.
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 20 nov 2015 13:09
door Robbbert
Dat was ook mijn plan b. Het gaat om een plus voor een klein subje. Maar de kap linksonder het stuur krijg ik niet los...
Hoe krijg ik die dan los? Zitten 2 schroeven in die heb ik al losgehad maar ik kan de kap niet weghalen. Hij zit aan de rechterkant bij het middenconsole vast op een of andere manier
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 20 nov 2015 14:00
door mechanic
Dorpelbekleding wegklikken,linkerkap aan zijkant dash wegklikken. Parkeerremhendel losschroeven,dimmerpaneelverlichting weghalen.
Kan zijn dat ik nog iets vergeet,maar wijst zichzelf.
Heb je voor deze sub niet een dikke pluskabel nodig? Die kun je wel beste direct op accu monteren.
Het is wat lastig,maar door het rubber moet het ook lukken.
Succes,
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 20 nov 2015 14:15
door Robbbert
Ik ga es puzzelen. Het is maar een heel klein subje hoor. 150 w ofzo.
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 20 nov 2015 17:49
door mechanic
Monteerde vroeger altijd een veel te dikke kabel,maar dat waren ook subs van een ander kaliber.
Een kleine plus kan je evt wel solderen aan een plusdraad achter het dash.
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 20 nov 2015 19:08
door Robbbert
Morgenmiddag ga ik ermee verder. Thnx
Re: gat in kabeldoorvoer achter koppelingpedaal.
Geplaatst: 22 nov 2015 19:11
door Robbbert
Het is gelukt! Enigszins wel wat omslachtig. Maar goed, liever wat meer werk en het goed en veilig doen... Als wappie.
Van binnenuit de stroomkabel (diameter c.a. 5,5 mm) (wat chain spray erbij als glijmiddel) door het gat in de rubberen doorvoer geduwd met een tang. Centimeter voor centimeter...Zat maar weinig ruimte direct acher het hoogste punt van het koppelingspedaal.
Eenmaal een centimeter of 10 aan kabel erdoor begonnen vanuit de buitenkant.
-accu eruit gehaald
-behuizing van de accu (plastic deel waar de accu "op staat en en zit")
- computers en kabels los en eruit.
Toen kon ik met mn arm diep genoeg komen om het stukje kabel te voelen en verder te trekken. Voor de zekerheid nog een slang om de kabel gedaan als extra bescherming / ommanteling.
Hierna alles weer teruggeplaatst en netjes aangesloten op de plus.
Binnenin onder de dorpels door naar de kofferbak. Zie je helemaal niks / nergens wat van.
Thanks allen!