Pagina 1 van 1

GS twee modellen uit 2006

Geplaatst: 19 jun 2011 22:46
door zeekip
Hallo allemaal,

als vader van pas drie kinderen heb ik ruimte nodig in mijn auto. Mijn oog viel als snel op de benzine GS 2.0 turbo. Leuke combinatie van ruimte en toch de nodige PK's. De auto die ik wil gaan kopen mag gebouwd zijn vanaf 2006 en het viel mij op dat in 2006 twee modellen te koop zijn. Het oudere model (van 2004 t/m 2006) scheelt al snel 2000 euro tov het nieuwe model (2006 t/m 2009).
Wat is het verschil tussen deze twee modellen? Gaat het alleen om een iets ander lijntje dat door de bumper loopt of zijn bijvoorbeeld de stoelen beter of is zelfs er een verschil in robuustheid?
Als het alleen om het estitische gaat, ga ik voor het oudere model. Ik ben van plan om lang van deze auto gebruikt te maken en dan is 2000 euro snel meegenomen :)

alvast bedankt voor jullie inbreng,
groet,

Robert

Re: GS twee modellen uit 2006

Geplaatst: 20 jun 2011 20:13
door ericon
Ga voor de fase II, deze steekt gewoon beter in elkaar.
Let op het is een turbomotor, deze moet netjes warm gereden worden en andersom.
Hou bij een proefrit de achteruitkijkspiegel goed in de gaten, bij overschakelen gas los moet er geen pluim te zien zijn.
Welke kilometer standen hebben ze? Let ook op een goed onderhoudshistorie (verder genoeg te vinden via de zoekfunktie)

Weet dit niet zeker maar volgens mij gebruiken ze bij een fase II een Garret en bij een fase I een eigen merk?
Weet iemand hier wat meer van?

Re: GS twee modellen uit 2006

Geplaatst: 20 jun 2011 21:26
door zeekip
@Ericon,

bedankt voor jouw tips! Lijkt er op dat ik toch die duurdere moet nemen.
Een vraagje, wat bedoel je met:
"Let op het is een turbomotor, deze moet netjes warm gereden worden en andersom."

Re: GS twee modellen uit 2006

Geplaatst: 20 jun 2011 22:47
door ericon
Een auto met turbo moet warm gereden worden anders verkort het de levensduur.
Ook is het te adviseren dat als je "even" gaat tanken op de snelweg de auto niet meteen uitzet, maar even laat draaien.
Bij het uitzetten valt de oliedruk weg en krijgt de turbo geen olie/smering/koeling.
Ook draait de as nog vaak een zeer hoog toerental.