Pagina 1 van 1

kachelradiator

Geplaatst: 17 jan 2006 13:55
door Peter J
Het is nu bevestigd door de garage, de kachelradiator van mijn R25 is verstopt. Uitbouwen van het dashboard kost erg veel. Ik heb van een monteur de raad gekregen om soda bij de koelvloeistof te doen. Heeft er iemand ervaring mee? Heeft er iemand een reden om dit niet te doen omdat er bv ergens een onderdeel is dat niet tegen soda kan?

Hoe werkt het verwarmingssysteem eigenlijk? Is er een luchtklep die voor de warmte dosering zorgt of zit er een kraantje in de leiding van de koelvloeistof? Welke delen komen in aanraking met de koelvloeistof en uit welke materialen zijn ze gemaakt?

Groetjes,

Peter J

Geplaatst: 18 jan 2006 11:42
door Peter J
Eventjes om te vermijden dat er iemand zijn auto om zeep helpt:

Blijkbaar kan soda dus NIET! Omdat er aluminium in het systeem zit. En soda tast aluminium aan.

Geplaatst: 18 jan 2006 14:42
door Mathijs
Hallo PeterJ,

Als ik het wel heb wou je nog eens langs komen om die lichtmetalen velgen op te halen ?
En een sloten set ?

Laat ik nu weten hoe je die kachelradiator zonder dashboard demontage verwijderd.... :lol:

Dus wat dat betreft is het een kwestie van even een afspraak maken, met kans op mooi weer.
(overigens, dashboard uitbouwen is veel werk, maar doorgaans in 1 a 2 uurtjes te doen, met als voordeel dat bij het terugbouwen je het hele spul weer netjes kraakvrij in de auto zet. (moet ik wel opmerken dat ik één en ander al vaak gedaan heb))

Geplaatst: 20 jan 2006 23:59
door Jan
Voor het heel houden van alles is het complete dashboard verwijderen het beste. Maar het dashboardkastjemethode gaat dus ook prima. Wel de alu pijpjes goed vastschroeven, anders heb je een zwembad in de auto :D