Pagina 1 van 1
R25 V6 phase 1 op gas
Geplaatst: 13 mar 2013 16:48
door mucha
Model/uitvoering : R25 V6 phase 1
Bouwjaar : 1984/1986
Brandstof : benzine/gas
Goedendag
Mijn naam is willy, 55 jaar jong uit enschede NL.
Al jaren groot liefhebber van de R25 phase 1.
Mijn ideaal is eigenlijk een r25 V6 uit 1984/1986 met meerdere opties.
Maar nu heb ik in het verleden wel een gehoord dat deze motoren slecht om te bouwen zijn voor gas.
Helemaal duidelijk is het mij niet waar het probleem ligt en hoe dit eventueel te verhelpen is.
Wie kan mij hierover meer uitleg geven?
vriendelijke groet
willy
Re: R25 V6 phase 1 op gas
Geplaatst: 13 mar 2013 22:09
door WillemS
Deze motoren kunnen heel goed op gas, mits goed onderhouden. Besluit je hiertoe denk er dan wel aan dat je de Gastoeslag aan Houderschaps belasting gewoon moet betalen! Neem een gas-injectie ipv een gasmengstuk. Er gaat dan bijna geen vermogen verloren.
Ik weet niet of deze wagen al een G3 Toelating/installatie kan hebben. Informeer je goed.
SUC6 mvg WillemS
Re: R25 V6 phase 1 op gas
Geplaatst: 13 mar 2013 22:22
door G12
de toeslag hoef je toch pas te betalen voor bouwjaar na 31-12-1986?
Re: R25 V6 phase 1 op gas
Geplaatst: 14 mar 2013 06:53
door mucha
Dank je voor de snelle reactie
Ben toch nog niet helemaal overtuigd, mede dooradat je het hebt over de houderschapbelasting.
De v6 die ik bedoel is gebouwd tussen 1984 en 1986 met 2.7 liter 2664 cc.
Deze motor heeft het zogenaamde "koehoorn" spruitstuk.
Zou nog graag meerdere reacties hierop willen ontvangn.
Hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, dat is het snel opgelost.
Weet men nog iemand die hier gas op wil/kan bouwen?
vriendelijke groet
willy
Re: R25 V6 phase 1 op gas
Geplaatst: 16 mar 2013 18:41
door mechanic
Een lpg g3 systeem kan in principe pas bij auto's vanaf 1994, dus bij jou R25 zal dat niet gaan.
De wegenbelasting voor oldtimers staat te wankelen, dus wacht even op definitief bericht van de overheid alvorens je dadelijk de volle mep moet gaan betalen ipv wegenbelastingvrij dacht te gaan rijden.
Normale auto's op een ouderwets lpg systeem kosten 2-3x zoveel belasting als op benzine, dus dan is het niet meer zo snel voordeliger
