Pagina 1 van 1

Reset van komplete kilometerteller

Geplaatst: 09 mei 2005 12:42
door Ton
Mijn vorige auto was een R25 GTX die een 'analoge' teller had voor de (hoofdkilomterteller). De laatste stand hierop was 555000 km totdat iemand door een rood verkeerslicht reed....

Na de positieve ervaringen met deze auto ben ik op zoek gegaan naar een vervangend exemplaar. Het is dus uiteindelijk weer een R25 GTX geworden, maar een iets jonger exemplaar. Deze heeft een digital teller voor het totaal aantal gereden kilometers.

Onlangs zou ik de 300000 km grens paseren en juist toen de digitale daarop wilde overgaan... sprongen spontaan ALLE tellers op nul. Dus niet alleen de dag-teller en de verbruiksmeter, ook de hoofdteller. De auto is nu echt aan z'n tweede jeugd begonnen.

Zijn er meer mensen die te maken hebben gehad met dit fenomeen?

Groeten,

Ton

Geplaatst: 09 mei 2005 15:15
door Mathijs
Nou, binnenkort zal ik het ook wel gaan meemaken, want ook mijn R25 nadert de 300.000 Km.

Het is in elk geval 'normaal' , het geheugen van de computer laat geen grotere waarde toe dan 300.000 Km.
Daarna springt de tellerstand weer op nul, en wordt er een code opgeslagen in het geheugen dat dit gebeurd is.

Deze code kun je als volgt vinden:

knopjes 000 + totaalstand (bij regelaar dashboardverlichting) + keuzeknopje (in ruitenwisserhandel) tegelijkertijd indrukken , testprogramma helemaal af laten lopen, en dan krijg je de code F in beeld, hetgeen staat voor meer dan 300.000 km

Door het weer indrukken van het 000 knopje verlaat je het testprogramma.

Geplaatst: 10 mei 2005 06:56
door Ton
Natuurlijk meteen even uitgeprobeerd en inderdaad: de code F is verschijnt als de procedure gevolgd wordt.

Bedankt voor de snelle reactie!

Enig idee wat de overige codes betekenen?

Groeten,

Ton

Geplaatst: 11 mei 2005 00:05
door Carel
Als er meer codes worden gegeven, is er meer aan de hand :( :

De volgende codes kan-ie weergeven:

F JdPh

Als er J is afgebeeld dan is er meer dan 100. sec. lang geen signaal van het tankelement ontvangen.

d: indien er meer dan 16Km geen verbruikssignaal is ontvangen.

P: indien er een onderbreking is in de bedrading naar de oliedrukzender.

h: indien er een onderbreking of kortsluiting is in de bedrading naar de oliepeilmeter.

Bij deze storingen controleert u:
- de aansluiting van het onderdeel,
- de doorverbinding tussen het onderdeel en het instrumentenpaneel
- de isolatie van de draad t.o.v. de massa (maak de draad los bij het onderdeel en het instrumentenpaneel).

F: duidt op een overschrijding van de maximale geheugencapiciteit (300.000.KM)

Als alles dus in orde is staat er F - - - -

Groet,

Carel