Pagina 1 van 1
Koplamp hoogteverstelling
Geplaatst: 12 jun 2005 02:03
door athvdk
Ik heb van de sloop een complete koplampverstelling gehaald. Hiervan reageert alleen de linker hoogteverstelling. Het is een hydraulisch systeem. Is zoiets te repareren?
Ik heb het geheel uit een donorauto gehaald, inclusief de rubber doorvoer door het schutbord. Moet het op dezelfde manier ingebouwd worden of kunnen de slangen eraf gehaald worden, het geheel gemonteerd en later weer de slangen gevuld?
Dit zou wel een stuk makkelijker zijn.
Wie heeft hier ervaring mee.
Groeten, Aad
Geplaatst: 12 jun 2005 10:48
door Rossy
Helaas is dit bijna niet te repareren.
Dit is een gesloten systeem en niet los te koppelen.
Het dient dus op de een of andere manier in zijn geheel gemonteerd te worden.
Antonio.
Geplaatst: 12 jun 2005 16:09
door athvdk
Ergens heb ik gelezen dat je bij de dealer ook nieuwe slangen kunt krijgen. De oude gaan wel eens kapot (breken af).
Dan zou het toch moeten kunnen. Er zitten ook afdichtstopjes bij de bediening en de hoogteregelaars.
Toch maar proberen.
Geplaatst: 13 jun 2005 13:29
door Mathijs
Weet je zeker dat dit een hydraulisch systeem is ?
Bij mijn weten is het een kabelsysteem namelijk, en die gaan nogal eens vrij zwaar als ze ouder worden.
Geplaatst: 13 jun 2005 20:38
door jasper11turbo
Het is een hydraulische systeem welke gesloten vanuit fabriek geleverd word .
Niet los .
Haal het ook niet los (uit elkaar dus bedoel ik) want je krijgt het niet meer goed.
erg leuk en aardig systeem , maar als het stuk is ... in mijn ogen .. jammer dan..............
Als je het wel openhaalt , zit er een vloeistof in , erg weinig overigens wat qua samenstelling bijzonder veel weg heeft van koelvloeistof
Geplaatst: 13 jun 2005 20:39
door athvdk
Heb er nu zelf ervaring mee en het kan gewoon.
Groeten, Aad
Geplaatst: 13 jun 2005 21:08
door Mathijs
Nooit geweten dat het hydraulisch was.
Zowel de V6 als de TXI als de TX laten aanvoelen (op de knop zelf en aan de 'kabel') dat het een staaldraad is.
Heb er eerlijk gezegd nog weinig geloof in (jaja...eigenwijs ventje ben ik...

), maar zal het wel gaan meemaken wanneer ik de TX deze week van zijn hoogte verstelling ontdoe.
(was ik niet van plan, maar nu moet ik het weten ook...

)
Geplaatst: 14 jun 2005 00:28
door athvdk
Haal alleen maar eens zo'n koperen plugje bij de zuiger eruit en draai dan nog maar eens aan je regelknop. Wel even een bakje er onder houden

)
Geplaatst: 14 jun 2005 02:29
door Mathijs
Ga ik doen!
Bakje laat ik achterwege, de auto moet weg en moet zelfs bijbetalen voor de afvoer daarvan, dus als die lekt...big deal!
Ben er erg benieuwd naar, neem even aan dat ik fout zit, maar wel verrassend, want de kabels en de knop voelen puur aan als een staalkabelbediening.
Zal in dit topic ook de resultaten posten, allicht met foto's.
(al heb ik geen zuiger gezien....

)
Geplaatst: 15 jun 2005 22:16
door athvdk
Als je de achterkant van het draaiknopmechanisme bekijkt, kun je je voorstellen dat daar 2 zuigers in bewegen die de vloeistof verplaatsen. Bij de koplamp hetzelfde verhaal. Wel kun je bij de koplamp de zuigertjes omhoog trekken, je voelt dan een veerweerstand. Ik vermoed dat tussen de eigenlijke zuiger en dit witte plastic dingetje een veer zit. Waarom is mij niet duidelijk. Misschien om de boel niet te forceren als de lamp al in de laagste stand staat en het zuigertje nog niet??
Geplaatst: 23 jun 2005 00:41
door Mathijs
Nou....die hoogteafstelling laat ik denk ik maar zitten, wat een monniken werk zeg!
Ziet er inderdaad hydraulisch uit, dus geen staalkabeltjes.

Geplaatst: 23 jun 2005 00:51
door athvdk
Valt me eigenlijk een beetje van je tegen..........

Geplaatst: 23 jun 2005 01:43
door Mathijs
athvdk schreef:Valt me eigenlijk een beetje van je tegen..........

...dan waren je verwachtingen van mij te hoog....
Moet nog zoveel van die auto afhalen, en zo weinig tijd nog maar.
Heb net besloten de startmotor er ook maar onder vandaan te halen, maar goed, de injectoren, map-sensor en gasklep-'sensor' moeten ook nog....
De buren gaan nog gek worden van het gejank van die ratel (veel lawaai, weinig toeren) en het gehammer van de slagmoer sleutel.
De 23ste is er een trouw feest tegenover ons huis, dan kan ik het niet maken met dit gereedschap aan de gang te zijn, dus moet alles weer met de handratel, en de hele vaste bouten moeten dan maar even wachten.