Dankje Mathijs
Géén idee of ze blij waren of niet op de sloop. Niet zo boeiend eigenlijk vind ik!
Ik had eigenlijk nog niet in de gaten dat als er gewoon een grijs plaatje op zit het géén key-less is en bij een 'rookgetint' glaasje wél.
Bij een grijs plaatje dacht ik dat het glaasje gewoon verweerd was. Wéér wat geleerd!
"Maar met het risico een domme vraag te stellen (ja, die bestaan wel degelijk, let maar op), als je de oude kabelboom eruit hebt liggen, wat is dan het probleem om deze draad voor draad door te meten en zo de defecte draad te vinden en te 'bypassen' ?"
Nee, dit is géén domme vraag! Ik ben wél dom of misschien beter gezegd onwetend wat betreft elektronica !
Hoe ik dat zou moeten doormeten heb ik écht geen flauw idee!!!
Het is ook zo dat ik inmiddels wel de module heb (dat zwarte kastje dat onder het raammotortje zit). Daar komen 5 draden uit die ik aangesloten heb zoals op de foto te zien is. De 3 dunne grijze draden kunnen natuurlijk op verschillende manieren aangesloten worden maar ik heb geen idee welke op welke moeten en zoals ik al zei weet ik niet hoe je dat zou moeten doormeten.
De 2 dikkere draden zijn denk ik wel goed aangesloten zo. zwart/wit op zwart/wit en zwart/geel op egaal grijs.
Ik stuur 2 foto's mee. 1 van de situatie zoals die was toen ik de eerste keer de bekleding weghaalde
20250410_153746.jpg
en 1 van hoe ik het eea nu aangesloten heb.
20250414_115607.jpg
Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat de module en/of het motortje kapot is/zijn. Óók geen idee hoe ik daar achter kan komen. Ik heb overigens wél een multimeter maar ik weet niet hoe ik die moet gebruiken.
Groetjes en fijn weekend.
(kan pas maandag weer reageren. Ben even op reis)