Pagina 1 van 1

Kosten nakijken motor

Geplaatst: 30 apr 2006 10:14
door Verwijderde gebruiker 25
Hallo Allemaal,

Heeft iemand enig idee wat het kost om de motor eens goed te laten nakijken en afstellen bij een dealer? Heb nu wat problemen die hiermee wel opgelost kunnen worden... Het is een 2 liter carburateur motor op LPG

Geplaatst: 03 mei 2006 23:52
door Jan
TXI is injectie....
Ik had dus ook een TXI (en een TI) maar ik vond ze beide minder mooi lopen dan een 2.2L (Over een V6 maar helemaal niet te praten) Zoals een monteur zei: het blijven altijd wat onrustige motoren, en je krijgt ze nooit heel mooi aan het lopen. Het is ook de enige 12 klepper van het stel en dan 136 pk, tov de 2.2L met 110 pk.

Geplaatst: 04 mei 2006 22:45
door Verwijderde gebruiker 25
Hoi Jan

Ok, ik dacht dat het een carburateur was, maar is dus injectie.
Hij hoeft van niet perfect te lopen, maar hij loopt nu steeds kutter.
Hij trekt nu ontzettend sloom op, zuipt als een tierelier, rijdt niet harder dan 100, en loopt s'ochtends na een koude start op benzine op 3 poten.

De koppakking is igg niet lek, maar ik kan zo ook geen lekke slangen o.i.d. vinden.

Geplaatst: 04 mei 2006 23:35
door mark en ivonne
kijk je rotor en verdelerkap eens na daar had mijn v6 last van bleek achteraf

Geplaatst: 05 mei 2006 07:07
door Verwijderde gebruiker 25
Dat zal ik inderdaad doen. ook ga ik de bougies vervangen

Geplaatst: 05 mei 2006 08:53
door Jan
Qua optrekken moet ie aardig vlot zijn, verbruik blijft wel wat hoger dan bij een 2.2L

Geplaatst: 05 mei 2006 08:59
door Verwijderde gebruiker 25
Ik hou rekening met een gebruik van ca 1:10 bij 100 Km/h, niet met een verbruik van 1:6 bij 100 Km/h.

Geplaatst: 09 mei 2006 09:17
door Verwijderde gebruiker 25
Vanochtend was het zover. De auto was niet meer boven de ca 800 toeren te krijgen.
Dus de ANWB gebeld. Toen hij er eindelijk was liep de auto ineens wel goed.
Maar hij wist wel gelijk wat eer aan de hand was: Door de slechte verdelerkap (slechte ontsteking) is de katalysator verstopt geraakt, en moet de motor teveel druk leveren. Dus vanavond ga ik door de kat een pijp slaan, zodat deze onklaar is (het mag nog, de auto is van voor 92) Tevens ga ik de verdelerkap en bougiekabels vervangen (had ik al gehaald, maar bleken de verkeerde te zijn) Hierna zal hij hoogstwaarschijnlijk weer goed lopen tegen lage kosten.

Geplaatst: 09 mei 2006 09:54
door hans
da's mooi om te horen eelco! Het mooie van het leeghalen van de kat is bovendien dat je er nog een 10-tal pk extra uithaalt

Geplaatst: 11 mei 2006 22:16
door Verwijderde gebruiker 25
Nou het bleek niet de cat te zijn, toen ik vanochtend wegreed reed hij namelijk nog steeds kut.
Dus ik weer onder de auto gekropen, bleek de einddemper verstopt te zitten met glasvezel (inhoud demper?). Na verwijdering van een flinke hoeveel heid van die rotzooi liep hij eindelijk goed. Nu de auto nog weer op lpg laten rijden en kijken wat er met de kilometerteller aan de hand is.. Voor beiden zal ik een nieuw topic aanmaaken in het technische gedeelte.