Uitgevallen daschbord

Plaats reactie
Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1017
Lid geworden op: 17 okt 2009
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

mark en ivonne schreef:nu heeft wesley gelukkig al paar dagen niet gereageerd
maar beter als nieuw? of betrouwbaarder als nieuw?
jammer voor veel mensen dat je daar als particulier niet heen kunt
Wat bedoel je?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jpgeerets
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2005
Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Amstelveen

Bericht door jpgeerets »

Mathijs schreef: ...
Dus het mooist is dan als je naar een garage kan, die wel gespecialiseerd is in het merk auto, maar minder gebonden is met de dealer organisatie.
...
maarja...
waar vind je dergelijke bedrijven he...
das altijd weer lastig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3530
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
Actief als: particulier
Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Inderdaad lastig, en bij ons was het gewoon een toevalstreffer .
De garage verkocht en herstelde Renaults, maar verkocht geen nieuwe. Had verder wel de Renault logo's aan de gevel en een Renault vlag.

Denk dat je dus de beste kans hebt een dergelijke garage te vinden door te zoeken naar een tweedehands Renault gespecialiseerde verkoper.
Wel even opletten dat ze de juiste apparatuur hebben, dat je niet helemaal bij een beun terecht komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jpgeerets
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2005
Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Amstelveen

Bericht door jpgeerets »

Mathijs schreef: ...
Wel even opletten dat ze de juiste apparatuur hebben, dat je niet helemaal bij een beun terecht komt.
...
dit is natuurlijk het probleem voor de meeste leken van ons lijkt me zo.
maar, volgens mij heb ik er ook een gevonden in zwanenburg.
op google staat ie als een renault specialist.
maar, het blijft altijd nog een gok of eea ook wel klopt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009
Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50

Bericht door Zuma »

Een andere optie is een afspraak maken met KMS Apeldoorn. Dan kan je langs rijden en fixen ze het paneel. met een veel langere garantieduur dan een nieuwe paneel via Renault.... Vandaar ook de opmerking beter dan nieuw.

http://www.kmsapeldoorn.nl/pageID_5629746.html

Ik ben daar ook geweest met mijn kaduuk Scenic paneel. Echt super geholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

@ zuma

Goeie tip. Wat was er kapot bij je en wat waren de kosten?
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009
Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50

Bericht door Zuma »

Het paneel was stuk, het begon met pontaan resetten van de klok en dagtller standen. Op een gegeven moment werd hij helemaal zwart. De dealer vroeg 700 euro voor een nieuw paneel en gaf 6 maanden garantie. Dus ik via Marktplaats op KMS gestoten en even gebeld. Zij gaven aan een afspraak te kunnen maken en de boel ter plekke te repareren en ze gaven 2 jaar garantie. Hun prijsopgave was 300 incl. BTW. Dus ik naar KMS getogen met het zwarte display (gewoon meerijden met het verkeer en niet met de hardst rijdende :) ). Even een paar uur gewacht en hoppetee. 300 euro armer maar een werkend display met 2 jaar garantie rijker. Dus 300 euro voor uitbouw, repartie/vervanging en inbouw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Klinkt redelijk.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knakker
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2010
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door knakker »

Ook ik een zwart display, maar wacht vooralsnog met reparatie buiten Renault om. Wellicht tegen beter weten in hoop ik nog steeds dat er in de hogere echalons van het concern fatsoenlijke mensen te vinden moeten zijn.
Ik zal daarom komende week een brief sturen naar het hoofdkantoor in Frankrijk, om een redelijk voorstel te krijgen zoals klanten in Engeland dat wel kregen. Naast dit forum stuur ik ook een berichtje naar diverse andere forums in Nederland/Frankrijk/Duitsland/Roumenie. Niet geschoten is altijd mis :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knakker
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2010
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door knakker »

Er lijkt beweging binnen Renault, waarbij ik eraan toevoeg dat ik een Roemeens kenteken heb. Nadat ik zoals aangekondigd een brief geschreven heb naar Parijs, kwam de Roemeense importeur vandaag met het aanbod 50% van de kosten op zich te nemen van een nieuw exemplaar (waarbij duidelijk werd dat ze van mijn brief afwisten). Ik heb hem een beetje afgepoeierd , al is het maar omdat ik natuurlijk op een reaktie van het hoofdconcern zelf wacht. Eens kijken of er verder te onderhandelen valt (want dit aanbod is nog te mager), maar een brief naar het hoofdkantoor moet je dus niet bij voorbaat als vergeefse moeite beschouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

annelies
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door annelies »

ook ik heb hetzelfde voor (scenic gekocht eind 2004). Dashboard viel eerst een tijdje weg (sinds vorig jaar) en nu is het helemaal kapot. Volgens de garage ging het 700 a 900 euro kosten.

Nu heb ik eventjes gegoogled en ben op de site van watch dog uitgekomen, dit is een consumentenprogramma op de bbc. Deze hadden een ganse hoop klachten van mensen gebundeld die allen problemen hadden met hun dashboard. Het eindresultaat is te lezen op volgende weblink
http://www.bbc.co.uk/blogs/watchdog/200 ... nic_r.html
maar ik quote er even het meest interessante uit

Renault aims to provide the best possible service to its customers and is concerned that some owners have experienced problems with the Scenic II instrument panel losing its display.

"If a Scenic II owner has had their vehicle's instrument panel repaired or replaced outside of the Renault UK Dealer network before 1 November this year and has paid more than £100, we invite them to contact our Customer Services department, with both proof of ownership and suitable proof of the repair or replacement, and we will arrange a refund of the difference.

"Our recommendation is that, in the event of an instrument panel losing its display, owners of a Scenic II should take their car to a Renault UK Dealer where the panel will be replaced. This will either be free of charge, if the vehicle is under three years old and has a mileage lower than 60,000 miles, or for £100, if it falls outside either of these criteria."

Momenteel legt Renault Belgie deze informatie nog naast zich neer en weigert een tussenkomst te betalen. Maar vermits ze in het VK wel bereid waren tussen te komen, hebben ze in mijn ogen erkent dat er ergens een fout zit, of dat de kwaliteit toch onvoldoende is.

Ik dacht dat deze informatie wel interessant was voor andere gedupeerden, ik tracht alleszins nog een tussenkomst te bekomen op basis van deze info. Mss moeten anderen dat ook eens proberen en zo de druk op de ketel bij Renault een beetje op te voeren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knakker
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2010
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door knakker »

In mijn diverse contacten met de Renault-organisatie heb ik het Engelse aanbod voor klanten inderdaad als belangrijk argument naar voren gebracht, is uiteraard heel relevant. Ik heb nog steeds geen reaktie van het hoofdkantoor op mijn brief gehad, maar dat lijkt mede te komen door de perikelen met de Ijslandse vulkaan die voor vertraging van mijn brief (luchtpost vanuit Roemenie) zorgden. Omdat mijn Roemeense APK afliep heb ik contact opgenomen met de direkteur van mijn dealer met het verzoek om het aanbod van de importeur te verhogen en hij heeft 20% extra korting gegeven en de arbeidskosten op zich genomen. Daar ben ik akkoord mee gegaan. Als het hoofdkantoor alsnog meer geeft, dan wordt dat netjes verrekend.
Het geeft te denken dat ik kennelijk al veel meer bereikt heb dan klanten in landen als NL, Frankrijk e.d., want Roemenie is nu niet bepaald het paradijs qua consumentenrecht en de Scenic wordt weinig verkocht.
Advies: neem bij de dealer en/of importeur contact op met de direkteur en als je geen fatsoenlijk voorstel krijgt, aangeven dat je het hoofdkantoor aanschrijft en consumentenrubrieken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht