ook ik heb hetzelfde voor (scenic gekocht eind 2004). Dashboard viel eerst een tijdje weg (sinds vorig jaar) en nu is het helemaal kapot. Volgens de garage ging het 700 a 900 euro kosten.
Nu heb ik eventjes gegoogled en ben op de site van watch dog uitgekomen, dit is een consumentenprogramma op de bbc. Deze hadden een ganse hoop klachten van mensen gebundeld die allen problemen hadden met hun dashboard. Het eindresultaat is te lezen op volgende weblink
http://www.bbc.co.uk/blogs/watchdog/200 ... nic_r.html
maar ik quote er even het meest interessante uit
Renault aims to provide the best possible service to its customers and is concerned that some owners have experienced problems with the Scenic II instrument panel losing its display.
"If a Scenic II owner has had their vehicle's instrument panel repaired or replaced outside of the Renault UK Dealer network before 1 November this year and has paid more than £100, we invite them to contact our Customer Services department, with both proof of ownership and suitable proof of the repair or replacement, and we will arrange a refund of the difference.
"Our recommendation is that, in the event of an instrument panel losing its display, owners of a Scenic II should take their car to a Renault UK Dealer where the panel will be replaced. This will either be free of charge, if the vehicle is under three years old and has a mileage lower than 60,000 miles, or for £100, if it falls outside either of these criteria."
Momenteel legt Renault Belgie deze informatie nog naast zich neer en weigert een tussenkomst te betalen. Maar vermits ze in het VK wel bereid waren tussen te komen, hebben ze in mijn ogen erkent dat er ergens een fout zit, of dat de kwaliteit toch onvoldoende is.
Ik dacht dat deze informatie wel interessant was voor andere gedupeerden, ik tracht alleszins nog een tussenkomst te bekomen op basis van deze info. Mss moeten anderen dat ook eens proberen en zo de druk op de ketel bij Renault een beetje op te voeren