Pagina 4 van 17
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 07 dec 2015 14:03
door janpeter
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Klacht inmiddels bij de dealer en bij Renault zelf (via 0800-0303) neergelegd. Ze gaan het uitzoeken en ik krijg binnenkort een reactie ... Afwachten dus.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 07 dec 2015 20:52
door jan021171
ik heb 1 jaar met een clio sw gt line 1.2 tce automaat gereden
deze reed echt super schakelde bij 1800 toeren al over
hij heeft nooit ingehouden of gestotterd dus het kan wel
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 07 dec 2015 21:22
door jan021171
ik kwam deze nog tegen op het net
www.unlimitedtuning.nl
Chiptuning Renault Kadjar 1.2 TCE 130 pk
Standaard Ecotuning Normal Xtreme
Vermogen 130 pk 145 pk 155 pk
Koppel 205 Nm 240 Nm 260 Nm
Max. koppel bij --- tpm n.b. --- tpm --- tpm
Topspeed --- km/u n.b. --- km/u --- km/u
Prijs inclusief BTW € --- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montage tijd 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel * € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Bij de 1.2 TCE motor is het bij ons bekend dat deze in een hogere versnelling tussen de 1500 en 2000 toeren begint te "hikken". Dit ligt niet specifiek aan uw auto en het probleem is bekend bij de fabrikant. Helaas heeft de dealer er (nog) geen oplossing voor kunnen bieden. Wij kunnen het probleem van de 1.2 TCE hikkende motor wel voor u oplossen! Als u een tuning bij ons afneemt dan nemen we deze correctie automatisch mee tijdens de tuningssessie.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 10 dec 2015 19:01
door jan021171
even ter info
Beste Renault Nederland
Vandaag 10 december met mijn Kadjar 1.2 Tce Bose van 3 december 2015
met een monteur van de plaatselijke dealer waar ik de auto ook heb gekocht een proefrit wezen maken.
De auto een avond van te vore neergezet.
Dit omdat de Kadjar met koude en half warme motor inhoud/stottert bij een motortoerental tussen de 1800 en 2200 toeren. En dit in elke versnelling voelbaar is, zelfs zo dat de toerenteller erop mee reageert.
Gelukkig merkte de monteur het ook en na een best lange proefrit waarbij ook op cruise control is gereden heel goed merkbaar.
Er waren geen fout code's aanwezig voor en tijdens de rit.
De monteur/dealer gaat ermee aan de slag richting Renault Nederland
en komt er op terug.
laten we een lijst met kentekens maken om zo een stuk sterker te komen staan
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 10 dec 2015 21:22
door Kad in mijn Jar.
http://www.rdwdata.nl/merken/renault/kadjar
Wel even de diesels eruit filteren.
Tce hebben het allemaal.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 11 dec 2015 17:07
door rmdkg685
heb niet alles terug gelezen , maar kom net van de dealer vandaan ivm radio die geen verbinding kan maken, maar dat ter zijde, en toen ook weer even over het stotteren gehad met de after sale manager, hij had wederom contact gehad over mijn klacht met RN, deze heeft wederom te kennen gegeven dat er nog geen update was en dat het probleem zeer waarschijnlijk ligt aan de norm om aan de eco te voldoen, en er waarschijnlijk geen update komt om dit op te lossen, hij heeft aangegeven dit niet acceptabel te vinden en nogmaals het verzoek neergelegd om het probleem op te lossen. wordt vervolgt.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 11 dec 2015 21:12
door Kad in mijn Jar.
Zit blijkbaar beweging in.
Ik heb het ook besproken en merkte tussen de regels lichte (naast vooral afhoudende en "politieke" houding) ruimte voor toegeven.
Kan ook niet anders.
Ik haal mijn recht toch wel, linksom of rechtsom

.
Zou mooi zijn als het gewoon recht door zee bereikt kon worden. (ik hou van op nette manier zaken doen)
Ook nog wat issues met o.a. luchtkwaliteitsmeter (staat altijd op "zeer vervuild" en dus potdicht) en 2 tinten kleurverschil tussen plaatdelen. Niet super erg maar moet wel opgelost worden)
Dealer in Goirle nog steeds 100% okee.
lastige kwestie voor het merk an sich, dat wel.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 11 dec 2015 22:32
door larsdijkstra 16v
Tussen welke delen heb je kleurverschil Kad In De Jar? Tussen carosserie en bumpers bv is dat heel normaal
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 11 dec 2015 22:43
door Kad in mijn Jar.
Weet ik maar er is een grens.
2 tinten is teveel volgens mij.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 dec 2015 09:02
door larsdijkstra 16v
Als het goed is zit er dezelfde kleur lak op dus ben benieuwd... Ze gaan het vast niet voor je bij spuiten denk ik
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 dec 2015 09:19
door DHL
Ja op plastic, en dat is altijd zo geweest, heb je altijd een beetje verschil.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 dec 2015 11:03
door Kad in mijn Jar.
De delen worden niet samen gespoten in de fabriek volgens mij.
Kijk zelf maar,
In het echt nog erger...
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 dec 2015 13:33
door DHL
Ja inderdaad, dat is opvallend. Ik weet dat rood een moeilijk kleur is, maar dit overschrijdt toch het normale.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 dec 2015 13:35
door DHL
Ik had hem zelfs niet meegenomen denk ik...
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 13 dec 2015 22:36
door Kad in mijn Jar.
Tja, wilde het feestje niet bederven...bij aflevering.
Heb een paar weken geprobeerd het te negeren, maar lukt toch niet zo goed.
Vandaag park assist eens geprobeerd. Werkte goed.
Ook wat meer gas gegeven op snelweg,..ook goed.
Als dat gehik opgelost is, en de ventilatie, en de kleur. Dan neem ik de rest hoogstwaarschijnlijk voor lief.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 14 dec 2015 09:16
door DHL
Wat ik bizar vind: in de Kadjar zijn dus heel wat klachten ivm dat gehik. Maar over Scenic en zo, met dezelfde motor, hoor je geen klachten. Iemand een idee hoe dit kan komen? Gewicht?
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 14 dec 2015 11:59
door Guglielmo
De motor van de Scenic mag dan misschien dezelfde zijn, maar dat betekent nog niet dat per definitie de software ook dezelfde is.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 14 dec 2015 12:37
door jan021171
Ik heb hier voor een clio gt 12 gehad is het zelfde motorbok
Maar software compleet anders
Die had 120 pk
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 16 dec 2015 17:28
door jan021171
vanmiddag zelf maar eens naar Renault Nederland gebeld
mij verhaal gedaan en een casenummer gekregen
er was helaas nog niks te vinden op mijn kenteken nummer van mijn klacht bij hun
ze gaf verder geen bevestiging dat er al meerdere mensen hadden geklaagd
we wachten weer af
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 16 dec 2015 17:44
door Kad in mijn Jar.
Ik ga een niergordel vragen.
Of een luchtgeveerde stoel
Zou die motor door die 20a30 wissellasten per minuut bij 1800tpm niet gigantisch slijten ten op zichte van een normaal lopende motor?
Zeker bij koude motor...
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 16 dec 2015 18:35
door jan021171
daar heb ik het vanmiddag wel overgehad het is zeker niet goed voor een motor om hier mee door te rijden lijkt me
en ik zou het ook een beetje proberen te vermijden .
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 16 dec 2015 18:42
door andreas1
Is er nog iets positief over de benzine uitvoering van de Kadjar,te vertellen.
Kad in de Jar,moest ik zo een hikwagen

: hebben hij zou rap van de hand gedaan worden

Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 16 dec 2015 19:18
door Kad in mijn Jar.
vervangend vervoer?
Wie is hier nu eenmaal de veroorzaker?
!@#$%^&*(
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 18 dec 2015 21:53
door jan021171
zo net even 160 kilometer lang effe lekker door gereden maare ook op 145 constant loop hij niet lekker constant
is dat ook bij jullie opgevallen ??
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 18 dec 2015 23:10
door Kad in mijn Jar.
Ben nog niet boven 130 geweest.
Maar het lijkt erop dat het bij alle toeren is maar je merkt het minder bij hogere toeren omdat de massatraagheid van het draaiend gedeelte de wissellasten afvlakt.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 09:18
door rmdkg685
ook nog niet echt boven de 130 geweest , bij hogere toeren en of snelheden merk ik het eigenlijk niet , hier is het alleen de eerste 5 a 10 min bij koude motor, daarna loopt hij als een zonnetje en rijdt hij heerlijk.
ga zeker niet akkoord met het verhaal dat het een eigenschap is van de motor, want als dat het dan is, gaan we even om de tafel zitten ,desnoods met de rechtsbijstand erbij.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 11:02
door andreas1
En captur wat zegt dealer daarover dat hij hikt bij koude motor,
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 11:22
door jan021171
mijn dealer wist van niks en wat erg terughoudend totdat de monteur met mijn auto had gereden met koude motor en ook met een warme.
ze gingen het op nemen richting renault nederland tot nu toe 2 weken nog niks gehoord .
ook zelf met renault nederland gebeld om te vragen of er iets bekent was op mijn kenteken ook niks
dus zelf ook melding gemaakt met de klacht
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 12:04
door rmdkg685
Andreas1
mijn dealer vindt het niet acceptabel, had van RN gehoord dat het waarschijnlijk aan de eco norm lag en dat er waarschijnlijk geen update kwam hiervoor , maar ook daar was hij het niet mee eens, omdat hij het niet netjes vind dat men een auto koopt met een hik en dan maar zegt is een eigenschap van de motor, hij vind dat RN hier wel degelijk aan wat moet doen.
kreeg het verzoek van de chef werkplaats, die ook met mijn auto gereden heeft, en het ook niet normaal vond , om eens vpower van shell te tanken , om te kijken of dat verbetering geeft, ondertussen 1 keer de tank vol gegooid , maar helaas geen verbetering.
wordt vervolgd,
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 12:48
door andreas1
leuk om de reactie van RN te lezen captur,dat het waarschijnlijk aan de eco norm lag en dat er waarschijnlijk geen update

kwam hiervoor.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 13:02
door rmdkg685
ik heb goede ervaringen met mijn dealer , en ga ervan uit dat we er wel uitkomen,
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 13:29
door Kad in mijn Jar.
we kunnen het ding nog altijd in de kerstboom hangen:-)
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 dec 2015 13:39
door andreas1
Das een goeie
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 dec 2015 15:29
door Kad in mijn Jar.
Ben bij de dealer geweest.
Ik wilde 3 zaken aankaarten, waarvan het gehik er 1 was.
Dealer is er best open over, monteur ook.
Beiden verzekerde mij dat er een oplossing komt, in het verleden zijn er vaker Renault met kinderziekten geweest immers:-).
Auto heeft aan de computer gehangen.
Er zou tijdens het uitlezen een update beschikbaar zijn voor de motorsoftware, maar die is nog niet "vrijgeven" en kan dus niet geselecteerd worden zegt men..
Er vanuit gaande dat dit klopt, geeft dit wel aan dan men hard bezig is met een oplossing.
In de wachttijd heeft de dealer nog even de email app geïnstalleerd (lukt niet via m,n Mac) en een poging gedaan om de kaart te updaten. (vooralsnog even niet gelukt op de auto helaas, staat wel op de stick)
Dealer was AutoKievit in Goes (vanwege woonplaats dicht bij)
Service tot dusver erg goed.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 dec 2015 16:18
door DHL
Ik heb de email app erop gekregen door gebruik te maken van 2 pc's... Beetje eigenaardig he. Maar je spreekt over een kaartupdate, hoe weet je dat er ene is? Heb jij dan de melding dat er updates zijn? Ik krijg steeds de melding geen updates beschikbaar...
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 dec 2015 17:10
door Kad in mijn Jar.
kaart update heeft de dealer gedaan.
We gewoon via zelfde download manager.