Pagina 4 van 4
Geplaatst: 18 jun 2008 19:34
door gs82
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
De ontluchting van de automatische choke zat dus verstopt. Even voorzichtig een schroevendraaiertje doorheen geduwd, en toen spoot er een straal van een meter koelvloeistof door de lucht
Nou is ie in ieder geval ontlucht. Zojuist eventjes een stukje gereden en het voelt allemaal wel redelijk aan. Motor loopt weer een stuk lekkerder dan na de eerste keer starten en stationairt prima. Ik heb nog 5mm vrije slag op het koppelingspedaal, dat zal niet lang meer duren dus.
Ik kreeg alleen een fikse klap toen ik een bougiekabel even wat aanduwde. En dat terwijl die niet zo heel oud zijn...
Morgen eens voor een APK-voorkeuring, want die verloopt over een week.
En met moderne auto's heb je overigens ook wel eens pech. Zo stond ik afgelopen donderdag midden in Frankrijk met een doormidden gebroken uitlaat van de Xantia. Gelukkig dat ik wel een klein woordje frans kan...
Nieuwe APK!
Geplaatst: 19 jun 2008 09:53
door gs82
Ik mag weer een jaartje legaal over 's heren wegen rijden!

Geplaatst: 19 jun 2008 13:01
door Justus
GS82, Gefeli!
Kwamen ze nog kleinigheden of adviespunten tegen bij de apk?
Geplaatst: 19 jun 2008 13:09
door gs82
Enige opmerking was een lichtelijk verdroogd stuurkogelhoesje. Daar moest ik binnenkort wat aan doen. Verder alles prima. En dat terwijl ik er alleen maar kwam voor een voortijdse check, maar ik mocht hem meteen laten afmelden.

APK.
Geplaatst: 19 jun 2008 17:34
door ben
Gefeliciteerd met de nieuwe APK.
Wat betreft het hoesje, dat had mijn Fuego ook dat deze gescheurd was.
Nieuw hoesje er op en klaar.
Eigenlijk toch binnen kort (juli) een kleine bijeenkomst, Terlet Arnhem.
Gr Ben.
2.2 L
Geplaatst: 19 jun 2008 17:35
door ben
Mijn Rode 2.2 L .
Gr Ben.
Geplaatst: 19 jun 2008 22:58
door Justus
Is het stuurkogelhoesje een typisch zwak punt bij de Fuego? Bedoelen jullie dan de hoes van de stuurbekrachtiging (alleen TX, GTX en Turbo toch?) of de aandrijfashoezen (typische Renaultkwaal) of juist die om de homokineet?
Ben, wat bedoel je met Terlet in juli? NB: mooie rooie!
Groetjes, Justus
juli
Geplaatst: 20 jun 2008 06:12
door ben
Ik bedoel daarmee dat we een zondag in juli prikken om
dan in Terlet bijeen te komen.
Dank je . justus.
Gr Ben.
mijn grijse GTL.
Geplaatst: 20 jun 2008 12:46
door gs82
Justus schreef:Is het stuurkogelhoesje een typisch zwak punt bij de Fuego? Bedoelen jullie dan de hoes van de stuurbekrachtiging (alleen TX, GTX en Turbo toch?) of de aandrijfashoezen (typische Renaultkwaal) of juist die om de homokineet?
Het is het hoesje wat om de stuurkogel zit. Deze stuurkogel verbindt de spoorstang met het fuseestuk.
Meeting op Terlet
Geplaatst: 20 jun 2008 13:01
door Meerten Welleman
Ik kan op 13 en 27 juli.
Groet, Meerten
Re: juli
Geplaatst: 09 jul 2008 12:59
door Silvershadow
ben schreef:Ik bedoel daarmee dat we een zondag in juli prikken om
dan in Terlet bijeen te komen.
Dank je . justus.
Gr Ben.
mijn grijse GTL.
He Ben,
Misschien kun je dit nog eens een keer aanzwengelen in het topic Meetings.
Heb nog wel geen Fuego, maar wil wel graag naar de meeting op Terlet komen.
Dan maar met een andere franse auto ( Renault25 V6)
We lezen het wel
gr.
silvershadow
Echt lekker zit het allemaal niet
Geplaatst: 09 jul 2008 15:15
door gs82
Weer even een technische update.
De kleppen heb ik zojuist gesteld. Er waren inderdaad een paar inlaatkleppen flink verlopen.
Alles staat nu weer strak 0.20 inlaat en 0.25 uitlaat.
Alleen: de uitlaatklep van cilinder 1 (bij het vliegwiel) geeft nog steeds een holle droge tok. Hoe dat komt kan ik niet helemaal verklaren. Daarnaast komt er een tropische zomerstorm door de oliedop in het kleppendeksel als ik de dop opendraai.
Verder zit ik nog steeds met een koppeling die het nauwelijks meer doet en te weinig tijd om er wat aan te doen.
Al met al vind ik het zonde dat ze wekenlang op de parkeerplaats niets staat te doen. Vandaar dat ik haar wellicht te koop aan ga bieden, maar zolang ze niet bij een liefhebber komt houd ik haar zelf. Mochten er dus geïnteresseerden zijn, laat het weten. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Geplaatst: 09 aug 2008 14:36
door gs82
Tijd voor een update.
Ik heb de auto op Marktplaats gezet. Binnen een avond 3 reacties via de mail.
Dat heeft me er toe gezet om vandaag toch nog eens onder het kleppendeksel te duiken. Met wat doorzettingsvermogen heb ik de motor eindelijk weer mooi lopen! Alle tikken en rare geluiden zijn er uit, dat was toch een kwestie van wat kleppen nastellen. Sommigen stonden toch nog 0.05 mm te ruim.
Ik ben best opgelucht!
De overdruk onder het kleppendeksel is er nog steeds, al lijkt het minder erg dan voorheen. Er is alleen geen overdruk uit de houder van de oliepeilstok, dus het is géén carteroverdruk, en dus ook geen stukke zuigerve(e)r(en). Zou iemand met een 1.6-motor misschien eens kunnen kijken of er bij hem/haar ook lucht uit de olievuldop komt geblazen als de motor draait? Wellicht hoort het zo en maak ik me weer overmatig zorgen...
Ik heb meteen de elektra van de motor nagelopen: bougies zagen er prima uit, ontsteking is als nieuw.
Jouw mooie Fuego
Geplaatst: 10 aug 2008 01:37
door Meerten Welleman
Hallo Michiel,
Dat betekent dat je er voorlopig in blijft rijden? Dat zou fijn zijn.
Groet, Meerten
Geplaatst: 10 aug 2008 17:27
door gs82
Nou, hij blijft vooralsnog wel op Marktplaats staan. Zou jij wellicht tijd hebben om eens te kijken of er bij jou ook lucht uit de olievuldop komt blazen bij lopende motor?
Lucht uit de olievuldop
Geplaatst: 11 aug 2008 16:26
door Meerten Welleman
Hallo Michiel,
Doe ik dat met een koude of warme motor?
Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik de olievuldop open draai, namelijk.
Laat het even weten, dan check ik het.
Groet, Meerten
Lucht uit de olievuldop
Geplaatst: 11 aug 2008 16:26
door Meerten Welleman
Hallo Michiel,
Doe ik dat met een koude of warme motor?
Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik de olievuldop open draai, namelijk.
Laat het even weten, dan check ik het.
Groet, Meerten
Geplaatst: 11 aug 2008 16:38
door gs82
Ha Meerten,
koude of warme motor maakt niet uit. Gewoon de motor stationair laten draaien, en dan de olievuldop er af schroeven. Even kijken of er lucht uit blaast en de dop er weer op. Dat zou gewoon moeten kunnen, er komt geen olie uit gespoten of iets dergelijks (tenzij er iets goed mis is met je motor

)
Alvast bedankt voor de moeite!
Lucht blazen
Geplaatst: 13 aug 2008 17:11
door Meerten Welleman
Hallo Michiel,
Bij mij dus ook!
Hele walmen!
Wat betekent het.
Groet, Meerten
Geplaatst: 13 aug 2008 17:19
door gs82
Ha Meerten,
hartelijk dank voor het bekijken. Wat het precies betekent weet ik niet, wel ben ik gesterkt in het vermoeden dat het zo hoort. Vermoedelijk iets met het 'uitlaatgasherverbrandingssysteem' wat overdruk moet hebben om opnieuw de carburateur in geblazen te kunnen worden. Hoe het precies allemaal werkt is me overigens nog niet helemaal duidelijk.
Misschien moet ik eens de Haynes induiken.
Nogmaals bedankt.
lucht blazen?
Geplaatst: 13 aug 2008 18:43
door ben
Hallo Meerten en Martin.
Wat bedoelen jullie nu met, er komen hele walmen uit de olie vuldop, als de motor draait.
Kan me het niet voorstellen dat er rook uit komt.
Zal het terzijner tijd ook bij mijn Fuego uitproberen.
Jullie horen van me. Gr Ben.
Re: lucht blazen?
Geplaatst: 13 aug 2008 20:26
door gs82
ben schreef:Hallo Meerten en Martin.
Wat bedoelen jullie nu met, er komen hele walmen uit de olie vuldop, als de motor draait.
Kan me het niet voorstellen dat er rook uit komt.
Zal het terzijner tijd ook bij mijn Fuego uitproberen.
Jullie horen van me. Gr Ben.
Dag Ben,
bij mij walmt het in ieder geval niet, maar er komt wel lucht uit de dop geblazen. Ik hoor graag of het bij jou ook zo is, al heb jij toch geen 1.6? Dan zal het wel anders zijn...
Groet, Michiel

Walmen
Geplaatst: 13 aug 2008 23:25
door Meerten Welleman
Hoi,
Ik heb het walmen genoemd, omdat het duidelijk te zien is. Iemand die natuurkunde (of autotechniek) heeft gestudeerd weet vast precies wat er aan de hand is.
Groet, Meerten
Geplaatst: 16 aug 2008 22:55
door gs82
Nou, vanavond de auto toch even gebruikt voor een langer stuk. De autochoke behoeft wat instelling; bij koude motor loopt de motor niet zo heel erg lekker, een veel te arm mengsel. Dat staat gelukkig duidelijk in de Haynes uitgelegd. Verder blijft het toch wel een erg prettig rijdende auto, en de motor draait nu echt prima. Als de boel warm is is ie enorm alert op het gaspedaal, en is de 1.6 liter meer dan voldoende voor deze auto om me in m'n stoel te drukken.
1.6 motor.
Geplaatst: 17 aug 2008 09:12
door ben
Prachtig Martin dat de auto weer naar behoren loopt.
Zondag mee naar Viersen ?
Gr Ben. 2.2 L
Geplaatst: 17 aug 2008 20:23
door gs82
Hoi Ben,
zondag heb ik helaas een wedstrijd, dus dat gaat niet lukken...
Alleen nu nog even de autochoke goed krijgen. Ik heb m'n reserve-carburateur uit elkaar geschroefd, en snap niet helemaal waar het fout gaat...
viewtopic.php?t=3903
Groet,
Michiel 
Geplaatst: 14 sep 2008 10:30
door gs82
Wederom tijd voor een hele update... en daarbij meteen wat minder leuk nieuws: ik ben Fuego-loos.
De auto is gekocht door een Belg die hem volledig gaat restaureren en ermee naar oldtimerrallyes en dergelijke zal gaan. Een betere oude dag kan ik me voor de auto niet wensen. Hij is woensdag opgehaald met bijna alle onderdelen erbij (op enkelen die ik al beloofd had aan mensen).
Het is ergens wel jammer, maar dit lijkt me de beste oplossing. Wegroesten op m'n parkeerplaats is ook niet leuk, en ik heb er zoveel aan moeten sleutelen en nog wel het een en ander voor de boeg dat ik het wel even mooi vond.
Jammer dat Nederland een Fuego armer is, maar fijn dat de auto wel zal blijven bestaan.
En nu ben ik bezig mijn GS terug te krijgen, die nog steeds niet overgespoten is. Jammer dat dat op zo'n lompe manier moet...

Geplaatst: 14 sep 2008 16:19
door XBXG
Oei Michiel, dat is jammer om te horen.
Maar als het voor jou een goede oplossing was, dan is dat misschien wel de beste oplossing. Wellicht zul je de Fuego in nieuwstaat kunnen zien op meetings.

Geplaatst: 14 sep 2008 21:45
door renault15.17
Jammer dat je nu Fuegoloos bent. Hoe heb je je Fuego periode ervaren? Kans dat er ooit nog een Fuego komt?
Jammer!
Geplaatst: 16 sep 2008 00:48
door Meerten Welleman
Jammer. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Het is die GS.
Tot binnenkort als ik mijn ruit bij jou kom ophalen.
Groet, Meerten