Pagina 5 van 17
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 dec 2015 16:18
door DHL
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik heb de email app erop gekregen door gebruik te maken van 2 pc's... Beetje eigenaardig he. Maar je spreekt over een kaartupdate, hoe weet je dat er ene is? Heb jij dan de melding dat er updates zijn? Ik krijg steeds de melding geen updates beschikbaar...
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 dec 2015 17:10
door Kad in mijn Jar.
kaart update heeft de dealer gedaan.
We gewoon via zelfde download manager.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 dec 2015 17:29
door motorboom
kaart update stond ineens bij mij onder mijn produkten.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 dec 2015 18:01
door sup
1e 600 km zit erop en afkloppen geen hik hik.Wel dat spraakbesturing voor geen meter werkt dat wordt hopelijk donderdag opgelost.R-link sinds vandaag actief op pc Renault nederland keurig opgelost want bij hun stond iets niet goed.Nou dan denk je er komt wat pfff er staat weinig in had daar wel meer verwacht.Nieuwe auto en er zitten kaarten in van 06-2014..Er zal wel update komen maar toch..Weg hierachter bij mij bestaat al bijna een jaar maar mijn nieuwe Kadjar en navigatie kent hem niet..
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 22 dec 2015 19:48
door rmdkg685
hier ook nog geen update gehad op de pc , in de auto zelf nog niet geprobeerd, daar kreeg ik wel meteen een update toen de rlink werd verbonden 3 mnd geleden, maar wat hij nu geüpdatet heeft?
heb trouwens nog niet eens gekeken van wanneer de kaart is.
zie wel bij mijn producten dat er een jaar updates ingevoegd zijn maar wanneer hij dit doet ??
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 23 dec 2015 14:30
door Kad in mijn Jar.
Sup, spraakdinges werkt bij mij super, heeft nog geen moment geweigerd.
Kies je wel de commando's die op het scherm worden aangeboden?
Dit is voor het eerst dat het systeem zo goed is dat je de knoppen niet meer alsnog gebruikt.
Wel leuk, bijv met spraak je email app openen, die vervolgens tijdens het rijden de email aan je voorleest:-).
krijg nou de hik..
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 23 dec 2015 15:48
door sup
He Kad in de Jar, spraakgebeuren heeft 3 dagen gewerkt maar commando,s doet ie niet,Hij blijft steken op spraakherkenning laden bovenin en dan is het gebeurt en gaat niet verder. Zijn volgens forum meerdere die dit hebben,maar morgen zullene ze oplossen ( hoop ik ) Auto is nu 2 weken en voor het eerst gewassen. Krijg toch wel complimenten over de auto en das ook leuk om te horen.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 23 dec 2015 15:49
door sup
Ohh ja, 631 km om precies te zijn en geen hik
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 23 dec 2015 16:15
door motorboom
2 weken en dan al wassen ?
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 23 dec 2015 16:16
door andreas1
sup wat bedoel je geen hik,bedoel je dat hij soepel en krachtig rijdt en optrekt.Is de navigatie ok
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 23 dec 2015 16:51
door sup
Ja dat bedoel ik rijdt top geen stotteren of hik zoals wordt beschreven in dit forum..Navigatie is zo zo had daar meer van Verwacht..Denk niet dat ik daar een stuiver aan uit geef na een jaar..
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 23 dec 2015 18:21
door Kad in mijn Jar.
Niks mis met de navi hoor..
Leuk in combi met spraaksturing:-).
Het ding heeft tot nu toe 100% van de ingesproken adressen in 1 keer verstaan.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 24 dec 2015 15:00
door sup
Helaas auto net opgehaald dealer en spraakbesturing werkt nog niet,Er komt eind januari een update aan en hopen dat dit probleem wordt opgelost,Het is niet fijn bij een nieuwe auto maar er zijn ergere dingen.De een heeft de hik en deze zegt niks
Fijne dagen
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 24 dec 2015 16:27
door DHL
Ik keek altijd met een half oog naar de Kadjar als vervanger voor de scenic van mijn vrouw. Maar met hetgene ik hier lees denk ik dat het toch niet direct zal doorgaan. Zeker dat hikken moet eruit... Zoniet koop ik eventueel een scenic terug.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 24 dec 2015 17:21
door jan021171
Het is voor mij Absoluut de laatste Renault
Heb een megane gt en een clio gt gehad maar ben bang dat ze bij de Kadjar een hoop klanten kwijt gaan raken
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 24 dec 2015 17:47
door andreas1
Jan en DHL volledig mee eens met jullie reactie
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 24 dec 2015 17:52
door Tricky001
Ik heb de diesel versie,Bose editie en ik ben tot nu toe dik tevreden hoor.
ik heb hem wel nog maar een dikke week (400km).
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 dec 2015 08:52
door larsdijkstra 16v
Heb inmiddels met meerdere Kadjars benzine gereden de laatste weken en kan niks merken met hikken en inhouden. Zonde als je je hierdoor laat afhouden om deze auto te kopen, de meesten zijn gewoon goed

Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 dec 2015 09:16
door DHL
Ja, ben nochtans een echte liefhebber van het merk, maar er moet toch iets mis zijn. Zelden gezien dat hier zoveel mensen steeds weer dezelfde klacht omschrijven. Mocht het Kadjar worden, ik zou enkel hierom naar de diesel gaan. Maar is totaal nog niets zeker, de scenic heeft nu 55k gereden. Is een luxeprobleem lol... Het hangt van mijn vrouwke af of ze graag een nieuwe wil. Kan even goed zijn dat ze zegt dat de Kadjar haar minder goed uitkomt en dat we met interesse de nieuwe scenic volgend jaar bekijken. Alles kan, niets moet momenteel. By the way, over mijn Espace (dewelke ook pas uit is) niets dan lof. Geen kinderziektes tot hiertoe tegen gekomen. Terwijl ik ook hier schrik had van de 'kleine' motor.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 dec 2015 10:01
door sup
Van hikken en inhouden heb ik totaal geen last ik heb ook een benzinemoter, Diesel rij ik te weinig voor en na 30 jaar VW sta ik helemaal achter mijn keus .Kadjar heerlijke auto zit fantastisch rijden is helemaal goed afwerking niks mis mee.Heb alleen de pech dat spraakbesturing niet werkt en had iets meer van r-link2 verwacht..Een paar te betalen apps staan er in en thats it.. Kump goed ( denk ik )
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 dec 2015 10:17
door andreas1
sup hoeveel kilometers op de teller
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 dec 2015 10:21
door sup
Bijna 700
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 04 jan 2016 16:43
door rmdkg685
@sub
r link 2 idd weinig meer als de rlink 1 uit de captur , daar werd ook hoog van de toren geblazen dat er veel voor zou komen ,helaas, dacht bij de kadjar met r link2 dat het eindelijk ging gebeuren ,maar helaas ook hier niet veel meer dan in de eerste .
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 06 jan 2016 10:20
door daanbro
Ik heb sinds 6 november de Kadjar 130 Tce Bose Cosmos Blue, alles erop behalve panoramadak, en heb nu 5000 gereden en ik herken het horten en stoten probleem niet. Heb het vanochtend nog even getest, maar geen horten en stoten. Ik moest hem wel echt rustig inrijden van de dealer, dus heb de eerste 1000 km op eco stand gereden, maar die staat nu uit, dat vond ik niets.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 06 jan 2016 18:03
door Kad in mijn Jar.
Gefeli!
Ik heb ook zeer rustig ingereden (en nog, met tussenpozen)
Rij maar eens bijv ongeveer 40km/u in z,n 3 , 1500/2200 tpm op asfalt, en rijd dan een constante snelheid.
Ondanks het asfalt lijkt het of je af en toe over kinderkoppen aan het rijden bent, niet alleen bij koude motor, zelfs meer na een paar minuten na koude start.
Als het bij jou niet is het je andere (oudere) software (en die wil ik ook!)
Eco is niet echt fijn idd, ik heb het ook uitstaan, start stop werkt ook gewoon (heb er geen last van dus is het goed)
Met eco is ie niet veel zuiniger bij dezelfde prestaties, maar je hebt gewoon minder power. en geen airco...
Is gewoon ook een beveiliging op je rechtervoet
Twee weken geleden bij dealer geweest voor de formele klacht.
Door de feestdagen nog even geen antwoord.
Ik zal nog een weekje wachten.
Ben verder wel erg tevreden ondanks 2 zaken die mij echt irriteren (kleurverschil en horten)
de andere zaken zie ik niet als een groot probleem en worden hopelijk bij een beurtje of recall wel opgelost.
Ik bedoel:
de R-link opstart vertraging (wel lastig geen achteruitrijcamera)
extreem vervuilde buitenlucht indicatie-al sta je in een natuurgebied
deurraamrubbers die je raam niet schoonvegen
automatische ruitenwissers met stemming-wisselingen
email app die niet synchroniseren met de server
...enzo, niet zo erg, staat veel tegenover waar niet over gerept word.
zoals:
Looks, rijcomfort, ruimte, luxe, power (ja relatief maar zelfs een 1.2TCE! kan gassen als het moet, is zelfs net zo snel als de zwaarste/duurste diesel KJ!) stil, en relatief zuinig voor een auto van bijna 1300kg, al haalt ie nooit van z,n leven de fabriekssopgave, nog niet voor 50% van die waarde.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 06 jan 2016 23:39
door daanbro
Vanmorgen merkte ik met 40 km/u ook die kinderkopjes, ja, alsof je snel over kinderkopjes gaat een soort trilling. Maar ik kom van de eerste Dacia Duster Diesel af (best wel een herriebak en daar waren pas echte software problemen vanaf het begin, gaf spontaan aan dat tank leeg was, maar was net getankt, of andersom bijna leeg en geeft vol aan en dan zie je je actieradius erg oplopen of aflopen. Dacht spontaan dat de deur openstond dus binnenverlichting ging om de klip klap aan, daar is zo vaak naar gekeken en nooit kunnen oplossen) en dit is nu echt een verademing, ik vind hem echt heerlijk rijden en heerlijk zitten, in Duitsland even gas in getrapt tot 170 km/u en hij bleef heerlijk rustig rijden.
Al moet ik zeggen dat ik ook niet onder de indruk ben van dat Rlink-2. Ik gebruik het meer met Bluetooth, lekker Spotify afspelen en de TomTom Go van Android vind ik ook veel beter.
De andere zaken die je noemt, herken ik ook. En bij mij gaat 's avonds in donker met regen de dodehoek sensor in spiegels ook wel eens spontaan branden. En spiegels automatisch inklappen hadden ze ook wel even erop mogen zetten. Ik moet nog wel bij de dealer vragen waar nou het geheugen van de elektrisch verstelbare stoel zit, zit er volgens mij niet op, staat niet in de handleiding, maar ze hebben het bij de verkoop wel gezegd. Misschien weet iemand op het forum dat.
En ik heb met bijna alle nieuwe auto's wel rare dingen gehad. Volvo S40, slechte kabelboom, dan gingen de deuren op slot, terwijl je hem uitgezet had en niet open gaan, terwijl je erin zit.... En ook spontaan binnenverlichting branden, heeft heel lang geduurd voordat ze er een nieuwe kabelboom in zette, was ook gelijk onze laatste Volvo.
Eerste model Citroen C5, die had ik het liefst in de autopers gedaan, kreeg ik als lease auto, wat een vreselijk ding, sensoren vaak stuk, vaak voor de deur weggesleept om zaken te repareren, lekte olie. Waarschijnlijk maandagochtend model.
Dus ik vind het ondanks alles (hoewel ik er persoonlijk dus niet zo'n last van heb) toch een heerlijke auto, ook voor de lange afstand, je stapt er niet vermoeid uit. Ik vind het design zowel binnen als buiten mooi.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 08 jan 2016 14:48
door rmdkg685
vanmorgen een mail gehad van RN dat er nog geen update is tav horten en stoten
en

ALS

die er komt hij via de dealer klant relatie wordt gedaan .
dit antwoordt ben ik niet blij mee ,heb dit ook terug gemaild dat het hoe dan ook moet worden opgelost
en niet mag worden afgedaan als eigenschap van de motor,
wordt vervolgt
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 08 jan 2016 15:32
door DHL
Ja, da's echt wel iets dat kan enerveren. Kan er goed inkomen dat jullie hiermee niet tevreden zijn. Vraag is natuurlijk, wat doe je eraan als particulier? Als ze zeggen dat er geen update is, sta je daar maar mooi. En via gerechtelijke weg... daar zou ik echt niet aan beginnen.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 08 jan 2016 16:15
door bomi
Heb een aantal weken de benzineversie en tot nu toe niets aan de hand.
rijdt heerlijk!!
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 08 jan 2016 17:53
door Kad in mijn Jar.
Dat Renault dit niet oplost is niet acceptabel. (understatement)
En dat gaat ook never nooit niet zo de geschiedenis in kan ik je vertellen. (of de dealer moet snel met een goede oplossing komen.) (130-Diesel:-)?)
Je kunt als particulier de EU ook in je voordeel gebruiken:-) overigens...(EU heeft ook rechtspraak)
Note: Mensen die dit gehort niet merken bij een KJ TCE hebben of een eerste versie (aug 2015? wanneer is het VWgate begonnen?) of minder dan 400 KM gereden of ze missen wat sensoren (in hun lichaam:-)) Of hun auto heeft aftermarket software door de dealer geïnstalleerd....waardoor de auto wellicht helaas net buiten de 24 mnd de geest geeft. (maar hij reed HEERLIJK)
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 08 jan 2016 22:18
door willemevert
Beste leden,
Ik snap er niets meer van. Vandaag heb ik me op het Duitse Kadjar forum aangemeld om daar eens rond te kijken. Nergens op het forum heb ik een item kunnen vinden over het bovengenoemde punt. Ook op het Britse forum heb ik niets kunnen vinden. Zijn de auto's in Nederland geleverd met andere specificaties of zijn we hier te kritisch.
Zelf wacht ik op een ECD diesel Kadjar, maar heb oa. proef gereden in benzine versie. Het viel me op dat hij wel even wat schokte, maar met even terugschakelen was dat voorbij. Mijn conclusie was dat ik toen te snel opgeschakeld had ( ben een diesel gewend.....)
In Duitsland wordt ook wel wat gemopperd over onverlichte schakelaars en dashboard kastjes, maar over het algemeen is ieder zeer tevreden..........
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 08 jan 2016 22:31
door sup
Hallo allemaal,Zal deze dagen ook eens proberen om met 40 km te rijden maar moet zeggen nu na 1300 km geen hik in de moter,Mischien dat we de auto hier in de Achterhoek eerst inwijden met een knalpot

..Maar R-Link is wel grillig hoor dan weer dab uitval maar zonder iets of iemand zijn tussenkomst spraakbesturing werkt nu een week probleemloos..Mailtje gestuurd naar Renault en keurig mailtje terug dat er eind januari een update kwam ( het is net windows ) Wel hadden ze iets meer oog voor detail moeten hebben omtrent onverlichte schakelaars en dashboard kastje zonder lichtje..Maar na ruim 25 jaar Passat kan ik zeggen fijne auto en rijdt heerlijk..En klein dingetje heerlijk in vw en moet eigenlijk Renault overnemen bril of zonnebril boven je in vakje waar ie precies in past..
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 08 jan 2016 23:47
door DHL
Renaults hadden dit... tot de huidige nieuwe modellen. Ze gaan ervan uit dat iedereen op lenzen over stapt lol
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 09 jan 2016 06:16
door Verwijderd 6360
En ja, naast Duitsland blijft België eveneens afwezig voor dit Kadjar probleem. Voorlopig althans.
Rij sedert oktober 2015 een benzine versie en ondervond aanvankelijk geen hinder van horten of stoten op 50 km/u.
Globaal een fantastische auto.
Maar die vervelende eigenschap - schokkend rijden op pakweg 50 km/u 4de versnelling - manifesteerde zich uiteindelijk toch met de jaarwisseling. Opvallend is dat een koude start vlotjes verloopt, zonder schokken dus.
Bij een bezoek aan de dealer op 8 januari 2016 en een flinke testrit later, was de meegereisde technieker formeel dat de auto op een bepaald toerental (1500 à 1600 toeren) schokkend reed (sic).
Mijn opmerking dat dit verschijnsel op termijn nefast is voor motor (krukas) en versnellinsbak, werd 100 % bijgetreden door de technieker ...
Volgens de brave man zou een update van het motormanagement en in het bijzonder de inspuiting, soelaas bieden. Er werd afgesproken even af te wachten aangezien er contact met Renault België zou opgenomen worden na het week-end.
Rest er mij verder geduld te hebben en van de afloop laat ik wel iets weten op dit forum.
O ja, blijkbaar was ik de eerste die het probleem introduceerde, er was immers nog helemaal geen klacht bekend in dit landsgedeelte (Vlaanderen dus ...).
Nauwelijks te geloven.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 09 jan 2016 08:38
door larsdijkstra 16v
Ik heb nog steeds het idee dat sommigen bij een te lage snelheid in een te hoge versnelling rijden

over welke benzine motoren hebben we het hier? Zal bij ons eens gaan rijden in de Kadjar benzine.
En over lampjes ergens wel of niet in: heb ze ook niet in de Clio waar in in rij in bv de cruise control, maar die weet je na een week op de tast te vinden
@Kad in de Jar: misschien heb jij wel teveel sensoren in je lichaam

Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 09 jan 2016 08:59
door Kad in mijn Jar.
16v , wie weet.
Maar jij geeft er nog steeds een mening over zonder een KJ tce te hebben gereden, das ook best triest toch?
Ga nou eens rijden dan ervaar je iig wat de motor kan op die toeren.
Daar ligt het niet aan, het is bij 2300 tpm ook gewoon horten.
Dat het pas na een km of 400 begint is wel raar.
Ik vermoed dat als je om de 400 de kl*te software opnieuw installeert, het weer een weekje weg is...