En 5 gaats wielen, dus winterwielen passenniet meer.
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 24 jun 2020 20:51
door AnthonyR
Daarom voor de prive ZE 50 een mooie 16 inch originele set gescoord.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 26 jun 2020 14:55
door tim106gti
Wat is eigenlijk de exacte maat van de velgen geschikt voor de nieuwe Zoe? Ik kan dat nergens vinden.
In mijn beleving is het een 5x114,3 velg met een ET-waarde van 40? Wat is de maat van de wielbouten?
Ah oke, ik had mijn eigen kenteken ingevoerd op steekmaat.nl en dan komt ie met de gegeven van de oude Zoe (4 gaats).
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 27 jun 2020 09:46
door Aboriginal
Ja klopt,steekmaat is nog niet up to date,
maar zoals je ziet komt de maat overeen met de Megane.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 30 jun 2020 17:43
door Aboriginal
AnthonyR schreef: 21 jun 2020 22:24
Door de schijfremmen achter is de ET waarde ook afwijkend ten opzichte van de vorige. Vandaar ook een andere bandenmaat.
Aboriginal schreef: 18 jun 2020 21:43
Yep,Edition One is besteld.
En vrijdag opgehaald,wat een Beauty,
IMG_8730.JPG
IMG_8733.JPG
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 26 jul 2020 13:44
door AnthonyR
Gefeliciteerd! Top kleur, uitvoering en wielen! Mocht iemand nog een 16 inch set velgen zoeken inclusief de TMPS sensoren voor een winterset, dan hoor ik het graag. Ik heb een originele wielenset van de ZE50 beschikbaar.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 26 jul 2020 16:45
door Andere Peter
Wat is ze mooi he
Gefeliciteerd
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 26 jul 2020 23:15
door Aboriginal
Bedankt mannuh,de 1e 300 km zit erop,wat een Topper,alles erop en eraan,ze rijdt heerlijk,mijn vrouw is ook dolenthousiast,als extra's heb ik een Middenarmsteun en Dubbele laadvloer laten plaatsen,ook een aanrader.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 18 aug 2020 13:18
door Stamp
Mastah schreef: 11 dec 2019 15:26
Wij rijden inmiddels een kleine week met onze Zoe ZE50 Intens rond, en het is echt een heel goede upgrade t.o.v. de vorige Zoe.
Interieur is echt luxe en kwalitatief goed afgewerkt. En het is echt wennen dat je de achterdeuren een flinke zwaai moet geven om te sluiten, ipv het goedkope 'blik' gevoel van de vorige Zoe. Echt een heel andere klasse qua kwaliteit/afwerking.
Wat vooral ook opvalt is dat de isolatie en de voorruit veel geluid-stiller zijn uitgevoerd, in combinatie met het sterkere vermogen rijdt je nu voordat je het weet boven de snelheidslimiet omdat je veel harder gaat dan gedacht/gewend...
Snelladen op DC werkt fijn, de klepjes zijn ook echt beter uitgevoerd dan bij de concurrenten. De snelheid van het laden is vergelijkbaar met de snelheden van vroegere Quick-charge versie, FastNed heeft ook een grafiekje beschikbaar dat overeenkomt met mijn eigen bevindingen:
Vind het jammer dat de laadsnelheid al bij 55% afneemt. Andere auto's zakken volgens de grafieken van Fastned bij 80%. We moeten kritisch blijven.
Ik rij net in een tweede hands Q90 en krijg de indruk dat het ongeveer dezelfde laadcurve is met AC laden natuurlijk. Hiervoor had ik een Q210 en deze leek sneller te laden maar het bereik is natuurlijk wel minder.
Voorlopig ben ik tevreden met mijn Q90. Het bereik van 240km scheelt veel. Hierdoor laad ik voornamelijk thuis .
Nog effe 4 jaar wachten totdat ik een tweede hands ZE50 koop
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 18 aug 2020 14:07
door Mastah
Ja, het is jammer dat ie al eerder vertraagd met laden. Zeker omdat de max uberhaupt al maar 50kW is. Heb stille hoop dat Renault met conservatieve waarden is begonnen in de BMS en dat ze hopelijk in een toekomstige update, als ze meer ervaring hebben met de batterij, wat kunnen verbeteren. Net als met de oudere Zoe's, waar BMS-updates flink hebben geholpen in het oplossen van problemen, en minder conservatief met SoH werden.
Hoewel ik natuurlijk eigenlijk meer geïnteresseerd ben in de curve bij 22kWh (eventueel in vergelijking met de nieuwste) vind ik het wel bijzonder dat op de site van Fastned zelf nu een andere grafiek staat:
(link)
Is Renault inmiddels dan nóg conservatiever geworden?
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 20 aug 2020 13:03
door Stamp
Misschien heb je hier wat aan.
Dit is een excel sheet voor de ZOE Q210 en Q90.
Deze sheet is gemaakt door fanatieke Zoe rijders van dit Forum
Hoewel ik natuurlijk eigenlijk meer geïnteresseerd ben in de curve bij 22kWh (eventueel in vergelijking met de nieuwste) vind ik het wel bijzonder dat op de site van Fastned zelf nu een andere grafiek staat:
(link)
Is Renault inmiddels dan nóg conservatiever geworden?
Hier wordt je niet vrolijk van
Zijn dit cijfers uit de winter? Ik merkte dat de Zoe Q210 in de winter bij -5gr erg traag laad (22kw ofzo). Het is beter om met een volle accu weg te rijden. Ik denk dat door het rijden de accu een beetje opwarmt waardoor het snelladen weer wat beter gaat.
Toegevoegd in 10 minuten 37 secondes:
Mastah schreef: 18 aug 2020 14:07
Ja, het is jammer dat ie al eerder vertraagd met laden. Zeker omdat de max uberhaupt al maar 50kW is. Heb stille hoop dat Renault met conservatieve waarden is begonnen in de BMS en dat ze hopelijk in een toekomstige update, als ze meer ervaring hebben met de batterij, wat kunnen verbeteren. Net als met de oudere Zoe's, waar BMS-updates flink hebben geholpen in het oplossen van problemen, en minder conservatief met SoH werden.
Met de update zijn misschien wat storingen verholpen. maar volgens mij ging het snelladen bij de Q210 door de update langzamer.
Het kom nog weleens voor dat men bij een normale laadpaal niet kan laden maar een andere auto wel. Dit heb ik zowel bij de Q210 als de Q90 meegemaakt. Ik vind dit erg hinderlijk. Als de laadpaal niet goed afgesteld zou zijn, waarom niet met laag vermogen laden(3.7kw ofzo). Die andere auto laad toch ook veilig mag ik aannemen.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 27 aug 2020 13:55
door Aboriginal
Volgens dit persbericht is de Zoe Riviera te bestellen,althans in Zwitserland;
Behalve wat prijzen zijn ook de uitrusting en opties per type aardig veranderd zag ik in een snelle blik.
Groet, Ron.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 17 nov 2020 11:23
door tim106gti
De beestjes worden bijna 1 jaar oud......i.v.m. behoud garantie zullen ze even terug moeten naar de dealer. Wat gaan ze bij deze beurt eigenlijk doen? Ik zou niet weten wat er vervangen moet worden. Hangt er een vast tarief aan deze beurt of is dit dealerafhankelijk?
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 17 nov 2020 11:58
door Mastah
Servicebeurt A, dingen nalopen en pollenfilter vervangen. Is €110 bij Zeeuw & Zeeuw in Den Haag.
Is prijzig voor een auto die eigenlijk zonder onderhoud zou moeten kunnen in deze fase, maar idd garantie...
Als ik mijn kenteken invoer kom ik op €121,00 voor de A beurt.
Als ik dat vergelijk met wat ik voor een beurt voor onze Prius kwijt was is dit redelijk vind ik.
En er er moet toch wát verdiend worden aan een auto met weinig onderhoud.
Ik sta er niet van te kijken.
Groet, Ron.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 28 nov 2020 17:12
door Aboriginal
Aantal foto’s van de nieuwe Riviera,ik vind haar deftig.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 28 nov 2020 21:48
door zoe2goe
Toch ook stoer. Erg leuk.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 02 dec 2020 15:28
door Riesbak
Aboriginal schreef: 28 nov 2020 17:12
Aantal foto’s van de nieuwe Riviera,ik vind haar deftig.
Ik vind haar gewoon mooi!
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 17 dec 2020 09:34
door mouw
Vandaag mijn Zoe voor 1e beurt langs gebracht. Kost inderdaad 121 euro. Tevens wordt de front camera vervangen ivm een terugroepactie binnen Renault.Ze konden niet vertellen wat er mis mee is.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 17 dec 2020 13:14
door Pepone
Bedankt voor je verslagje.
Als we dit allemaal doen krijgen we een mooi archief hier.