Pagina 10 van 11

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 16 aug 2020 11:45
door Injector1

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik heb nog even op mijn I-pad gekeken en inderdaad, bij mij is ook een gedeelte in het Engels.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 17 aug 2020 13:07
door Pepone
Bij mij gaat het ook om de IPhone SE 2020, met de laatste update.
Vraag mij trouwens af of Renault hier wel eens meeleest?

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 17 aug 2020 14:16
door king006
Meelezen? Welnee! Heb Renault zat punten gegeven per telefoon, maar 0 gewijzigd.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 17 aug 2020 14:24
door puccini
Het blijven Fransen en houden van "Met de Franse Slag" in ere, en ze zullen nooit veranderen, al 40 jaar dat ik Renault rij maak ik dit mee!

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 17 aug 2020 17:14
door Injector1
Niet naar bedoeld hoor, maar waarom blijf je dan Renault rijden?

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 18 aug 2020 18:01
door Pepone
Nou, heb net een mailtje gekregen van Renault op een klacht van mij op de app.

Of ik screenshots wil maken.
.
.
IMG_0141.jpg
IMG_0144.jpg
IMG_0142.jpg
Heb ik deze meegestuurd, het zal mij benieuwen.


Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 18 aug 2020 19:09
door Knarf93
Bij mij werkt de app ook weer na het verwijderen van de auto in myrenault. Moest alleen een nieuwe activatiecode aanvragen om de auto weer opnieuw toe te voegen want de oude werkte niet meer.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 aug 2020 09:57
door Crxtreem
Bij mij is nu de Zeddy app er ook mee gestopt.
De renault app geeft ook niets meer door, zelfs geen kilometerstand wat de vorige app nog wel deed.

Ik krijg gelukkig nog wel een sms maar verders niets.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 aug 2020 10:46
door king006
[mention]Crxtreem[/mention],

Helaas heeft Renault weer zitten sleutelen aan de API van ze. Hierdoor werkt Zeddy, EVPLUGIN en andere apps welk gebruik maken van de Renault API niet meer. Heel irritant.....

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 aug 2020 10:53
door Crxtreem
Auto ook maar eens verwijderd uit de app en opnieuw aangemaakt.
Nu krijg ik wel alles weer te zien.
Mijn meldingen ook maar weer aangezet en hopen dat alles nu blijft werken.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 aug 2020 12:50
door Pepone
Lees hier over de Zeddy app.

Is die samen met de MY RENAULT app te gebruiken, of gaan die ruzie maken?
Het is een "APPLE only" app begrijp ik, APPLE duld meestal geen concurrentie.

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 aug 2020 13:07
door king006
De Zeddy app is inderdaad alleen gemaakt voor Apple systemen :) werkt prima samen met My Renault.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 20 aug 2020 17:14
door Riesbak
Zucht, nieuwe app, heb zwart op wit de code, maar "code onjuist"..... Ik wordt teruggebeld door Renault klantenservice.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 20 aug 2020 20:26
door Injector1
Eerst de oude app er af.
Dan de nieuwe app downloaden.
Als de nieuwe app, niet met een overzicht komt, van de laadstatus, dan de Zoe ontkoppelen.
Daarna opnieuw koppelen.
Als je dan in de Zoe gaat zitten, niets opstarten, dan verschijnt een nieuwe code,
Die code moet je invoeren , op je smartphone.
Zo heb ik het gedaan en het werkt uitstekend.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 21 aug 2020 10:41
door Riesbak
Renault klantenservice heeft me een code gemaild, en die werkt! En alvast de andere code geldig na 20 december, ze gaan vast weer wat veranderen dan zo te lezen.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 21 aug 2020 12:54
door Injector1
Bedankt voor de info

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 27 aug 2020 14:37
door Pepone
Geachte heer,

Wij danken u hartelijk voor het bericht dat wij op 12 augustus jl. ontvingen waarin u onderstaande bevindingen met ons deelde betreffende de MyRenault-app:

"In het beginscherm van de MyRenault-app staat in het Engels dat de stekker niet is aangesloten. Ook staan er leestekens in die regel die er niet horen".

Wij hebben bovenstaande bevindingen doorgegeven aan het team dat de app heeft ontwikkeld, inclusief de screenshots die u heeft doorgestuurd. Wellicht is het e.e.a. inmiddels al aangepast sinds de laatste update, de overige bevindingen worden opgepakt bij de volgende update. Wij willen u bedanken voor uw feedback.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u de veel voorkomende vragen (FAQ) raadplegen op onze website www.renault.nl of contact opnemen met de afdeling Klantenservice, tijdens kantooruren bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800-0303.

Met vriendelijke groet,

Ivo Goosens

Klantenservice
Renault Nederland N.V.
Even voor de geïnteresseerden, de terugkoppeling van de mail die wij ontvangen hebben.

Afwachten maar.

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 27 aug 2020 15:03
door king006
"Sinds de laatste update" ? ik zie geen update?

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 27 aug 2020 15:20
door Pepone
Ja viel mij ook al op, ze weten soms niet waar ze het over hebben.
Ze bedoelen de laatste, laatste update denk ik.

En daar ging mijn vraag juist over.

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 18 okt 2020 12:29
door Pepone
Nou, er is weer een nieuwe versie van de app uit zag ik (iPhone).
En het is er niet beter op geworden, de oude fouten zag ik zijn gerepareerd maar nieuwe zijn er voor in de plaats.
.
IMG_0235+.jpg
IMG_0237+.jpg
.
Maar weer een mailtje naar klantenservice gestuurd hoe het kan dat Renault nou niet in een keer een geheel door iedereen te begrijpen Nederlandstalige app zonder programmeerfouten kan maken.

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 18 okt 2020 18:53
door Aboriginal
Ja ik zag het ook,wat een oelewappers.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 18 okt 2020 19:53
door king006
Dat krijg je als Frankrijk alles regelt ;)

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 okt 2020 09:42
door zoe2goe
"Maar weer een mailtje naar klantenservice gestuurd hoe het kan dat Renault nou niet in een keer een geheel door iedereen te begrijpen Nederlandstalige app zonder programmeerfouten kan maken."

Heb je het echt zo geformuleerd? Zo nee, niet verder lezen dan alsjeblieft.

Zo ja.....

<sarcasm on>Top, ze gaan het vast uitzoeken waarom ze dat niet kunnen en je daar flux een uitgebreid antwoord op sturen<sarcasm off>

Je weet toch ook wel dat dat gewoon bij een echt iemand terecht komt die daar nou net helemaal niks aan kan veranderen en dan een keurige interne issue melding van moet maken en naar een of andere afdeling ver weg moet sturen? Beetje toetsenbord-stoer en niet tof.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 okt 2020 11:24
door Pepone
Soms krijg je in de app de vraag of je tevreden bent met de app, dan kan je daar je mening geven over de app.

Daarop kreeg ik een mailtje van Renault Klantenservice of ik in de mail schermafbeeldingen wilde meesturen en of ik precies wilde aangeven wat de problemen waren.
Daar heb ik woorden van deze strekking gebruikt.

Dus ze vroegen er zelf om; mijn mening geven over de app.
Dit heb ik gedaan, mijn mening geven, niet meer en niet minder.

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 okt 2020 12:53
door zoe2goe
We gaan off topic en dat is mijn schuld. Excuses daarvoor.

Laten we het afmaken op agree to disagree, anders geformuleerd: volgens mij is je MENING dat de applicatie herhaaldelijk lelijke bugs heeft. Je zult mij daar in ieder geval niet op je weg vinden, ik ben het daar mee eens. En dat ik het daar mee eens ben (of niet zou zijn) doet er geen pepernoot toe: iedereen heeft recht op zijn mening en die te ventileren, gevraagd of ongevraagd.

Wat je echter schreef was geen mening maar een beladen vraag. Het is mijn mening dat niemand daar wat mee opschiet, tenzij het doel is de dikte van de huid van de ontvanger te testen. Ik vind dat niet grappig of zinvol, maar snap ook dat anderen daar anders over kunnen denken of het kunnen vertalen als een verzuchting. Dat is alles. Ik probeer het zelf in dit soort zaken ook "beter te doen" met de formuleringen, en het valt niet altijd mee.

Wat mij betreft "gesloten".

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 19 okt 2020 14:58
door Pepone
Ik heb via de mail en telefonisch in het verleden een goed contact gehad over dit onderwerp met klantenservice, dus ik dacht dat ik mij deze bewoordingen wel kon veroorloven.
En misschien zat er ook wel wat frustratie mijnerzijds bij, als ik zie dat er op één pagina Nederlandse, Franse en Engelse teksten staan.

Ik vind het in ieder geval een goed ding, dát ze hier over willen communiceren en heb ik het idee dat ze dit ook serieus nemen.
Maar zij zijn ook afhankelijk van de Fransen realiseer ik mij.
In ieder geval wacht ik de reactie van hen weer af.

Inderdaad 'on topic' weer.

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 20 okt 2020 12:04
door daf55
Wel raar is dat in de android app geen taal fouten staan!

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 20 okt 2020 18:15
door zoe2goe
Waarschijnlijk dus twee teams, wat op zich niet zo heel raar zou zijn. Ik heb beide onder mijn vleugels en ik kan je verzekeren dat de ontwikkelomgevingen onvergelijkbaar zijn. Als je de ene goed beheerst wordt je krankzinnig van de andere en omgekeerd. Disclaimer 1: dat is mijn mening. Disclaimer 2: ik ben nabij een mentale meltdown ;-)

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 24 okt 2020 10:31
door SebastianToet
Ik had ook al maandenlang het probleem dat de ZE Services app geen laadstatus meer aangaf, opnieuw activeren altijd een "Onjuiste code" melding gaf. Ik heb deze week contact opgenomen met Renault, via de website van Renault Nederland, en binnen 1 dag een nieuwe activatiecode ontvangen, die het doet. Lijkt me dus voor iedereen met soortgelijke problemen de gewezen weg.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 24 okt 2020 12:41
door Pepone
Welkom op ons forum Sebastian.

Bedankt voor je positieve ervaring, is ook wel eens goed om te lezen dat het niet altijd kommer en kwel is met die app. :thumb:

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 31 okt 2020 12:49
door Pepone
Onder de 'Connected services' in de app staan 'Garanties'. (iPhone)

Sinds een paar dagen is dat leeg 'you don't have any contracts' staat er,

Zijn er meer die dit nu hebben?

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 01 nov 2020 15:31
door Pepone
Begrijp aan de reacties (0) dat niemand dit heeft?
Ga mij er maar weer eens in verdiepen dan.

Groet. Ron

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 01 nov 2020 17:29
door Aboriginal
Heb ik ook;
B299B6A4-2C14-41E3-9066-089EDF0B49B9.jpeg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 01 nov 2020 19:26
door Pepone
Ok, dan ligt het niet aan mij.

Groet, Ron.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 01 nov 2020 20:06
door Mastah
Het is ook bij mij op Android het geval. Voorheen was het wel zichtbaar, dus zal inderdaad een issue zijn op Renault haar servers.

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Geplaatst: 02 nov 2020 12:16
door Pepone
Bedankt voor de info.
Moet klantenservice toch nog bellen voor andere zaken.

Groet, Ron.

Toegevoegd in 1 uur 28 secondes:
Heb een goed gesprek met Klantenservice gehad.

De nieuwe app is een geheel nieuwe opgebouwde app (ook al ziet hij er hetzelfde uit) met ook weer de nieuwe kinderziektes die er uit moeten.
Het is een Europese app die in 16 talen moet worden vertaalt. Dat loopt op dit moment niet helemaal soepel tussen La France en de rest van de wereld begreep ik.

De "Garanties" zijn een databaseprobleem, maar daar wordt ook aan gewerkt.

Ik zou het hier even doorgeven, met de excuses, voor wie het aangaat.

Groet, Ron.