Pagina 91 van 104

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 22 mei 2020 15:10
door Corner

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

king006 schreef: 22 mei 2020 13:50 Schijnbaar ligt het inderdaad aan de dealer of je hem wel of niet zo mee kan krijgen. Heel raar dat ze willekeur toepassen.

Op de meeste Renault auto's zitten geen kaart updates. De kans is dus aanwezig dat je ze ook moet komen.
Vooralsnog gaat dit via RN, die geeft de dealer opdracht de kaart te leveren aan de desbetreffende klant en evt de gelegenheid te geven deze te bestellen. Anders krijg je hem ws niet mee omdat de kaartupdate service nog actief dient te zijn. Dus allemaal massaal contact opnemen met RN 😊

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 22 mei 2020 15:15
door Corner
Corner schreef: 22 mei 2020 13:02 Ik heb er voor nu maar weer even een mail naar RN voor uitgestuurd.
UPDATE:
Geachte Reinout,

Ik begrijp middels div social media dat de kaar 10.45 inmiddels door de dealers wordt uitgegeven. Wilt u mij een update geven?

Hartelijk dank,

Vriendelijke groet,
Fred van der Hoek

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 23 mei 2020 13:55
door witte_07
Ff mailtje naar de dealer gestuurd hoe wat

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 23 mei 2020 14:10
door king006
Gisteren navraag gedaan bij een bekende welk bij een dealer werkt. Hun hadden ze niet op voorraad. Een mogelijkheid zou kunnen zijn, dat Belgiƫ (komt het vandaan) ze wel kunnen leveren nu. Hij kon dat maandag checken voor me.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 24 mei 2020 21:10
door Clio_Carel
Begrijp uit bovenstaande dat updaten via R-link niet (meer) mogelijk is?

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 24 mei 2020 21:18
door king006
Dat is wel mogelijk, alleen heb je voor de nieuwe kaart update eenmalig een nieuw SD kaartje nodig van 16 GB. De nieuwe kaart past niet op de oude SD kaartjes.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 24 mei 2020 21:40
door Clio_Carel
Thanks voor deze info.
Auto heeft in juli weer een beurtje nodig, zal dit aangeven bij de dealer.

Overigens zitten de kaartversies in de R-link store nog steeds op 1015.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 25 mei 2020 10:35
door Corner
Corner schreef: 22 mei 2020 15:15
Corner schreef: 22 mei 2020 13:02 Ik heb er voor nu maar weer even een mail naar RN voor uitgestuurd.
UPDATE:
Geachte Reinout,

Ik begrijp middels div social media dat de kaar 10.45 inmiddels door de dealers wordt uitgegeven. Wilt u mij een update geven?

Hartelijk dank,

Vriendelijke groet,
Fred van der Hoek
UPDATE:

Geachte heer Van der Hoek,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 22-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.

Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.

Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (5-00327256), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geĆÆnformeerd.

Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Reinout

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 25 mei 2020 10:38
door king006
[mention]Corner[/mention],

Daar heb je wat aan ;) nog 10 dagen langer wachten. Ik heb mijn vraag uitgezet bij een Renault dealer. Hij gaat voor mij navraag doen bij de fabriek in Belgiƫ waar alles vandaan komt.

Edit:

Heb mijn eigen dealer (dus niet Renault dealer van hierboven vermeldt) gebeld. Die gaven aan dat ze er wel zijn, maar nog niet heel veel. Dus ze worden nog maar mondjesmaat geleverd. Ze verwachten de volledige levering halverwege volgende maand.

Wat een afgang dat Renault :x

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 12:57
door witte_07
Kreeg bericht van mij dealer. Voor 49.95 is hij te koop. Is aanbieding.
Heb terug gemaild dat ik nog ruim 2 jaar gratis updates heb en dus mag aannemen dat hij gratis is.
Wacht antwoord ff af

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 13:00
door PedroN
witte_07 schreef:Kreeg bericht van mij dealer. Voor 49.95 is hij te koop. Is aanbieding.
Heb terug gemaild dat ik nog ruim 2 jaar gratis updates heb en dus mag aannemen dat hij gratis is.
Wacht antwoord ff af
Gewoon mailen dat je hem komt halen, bij de dealer kan je dan de discussie wel aangaan over de betaling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 13:59
door ns_joep
[
Geachte heer Van der Hoek,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 22-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.

Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.

Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (5-00327256), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geĆÆnformeerd.

Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Reinout
[/quote]


Geen grote afdeling blijkbaar, want ook ik sprak Renout.
Maar men blijft stoĆÆcijns vragen wat er met de navigatie-software aan de hand is c.q. mankeert.


Geachte heer Xxxxxxx,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 25-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.

Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar Jeremy Baumer, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.

Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (x-xxxxxxxx), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geĆÆnformeerd.

Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Reinout Huese

Klantenservice
Renault Nederland N.V.

Tel. : 0800 – 0303
www.renault.nl


Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 14:07
door king006
[mention]ns_joep[/mention],

Reinout doet dit soort dingen bij Renault NL ;) ik spreek hem 'altijd' als het gaat over de navigatie. 1 keer een andere collega, maar voor de rest altijd Reinout.

Maar je kan beter de dealer raadplegen. Daar heb je meer succes.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 14:13
door ns_joep
Heet van de naald, de telefoon voelt nog warm!

Bericht van de Renault dealer, die vanwege Renault Klantenservice mij bericht.
Binnen nu en 'n week (max. 2 weken) moet het opgelost zijn.
Of ik ontvang een 16 Gb kaartje om zelf (ergens) de nieuwe kaarten te downloaden,
ofwel mag ik een SD-kaartje met de nieuwe wegenkaarten in ontvangst nemen
Een van beiden kan ik dan ophalen bij de Renault dealer, en zij nemen hierover begin juni, dus voor de 10e contact met mij op.

Ben echt benieuwd!

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 14:20
door king006
Jullie moeten hier niet oproepen om massaal te bellen, dan is Reinout Huese gelijk overbelast en onbereikbaar ;-)
Ze hebben bij Renault Klantenservice weer een case voor mij geopend i.v.m. het SD kaartje van 16 GB met V10.45 erop.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 15:10
door JurJo
Vanochtend gebeld met klantenservice omdat half april de 16 Gb kaart zou arriveren. Het probleem is nu dat de kaart er wel is maar hij kan niet in de computer want dan downgrade hij omdat de update v. 1045 dus nog niet online te downloaden is.
Kortom, zojuist bij de dealer de kaart opgehaald met versie 10.45 (eindelijk) zit in het navigatiesysteem en voorlopig niet in de computer stoppen zolang er online geen update beschikbaar is.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 15:31
door king006
Heel raar allemaal! Tegen de 1 zeggen ze SD kaart is het probleem en tegen de ander weer wat anders.

Tevens heeft schijnbaar dealer A wel de kaart, maar dealer B niet.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 15:34
door witte_07
Net gebeld met renault. Kaart is idd te koop maar is bedoel voor de gene die geen mapudate hebben. Maar deze is te vroeg uitgebracht door een fout. De kaart voor de gene die wel mapupdate hebben verwchten ze binnen 1 a 2 weken . Dat zijn (lege ) sd kaarten die of bij de dealer of via rlink store te worden geupdate. Dus die niet willen wachten kunnen hem kopen voor 49.95.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 15:44
door JurJo
witte_007
Ik heb een mapupdate. Maar de laatste versie is 10.15 van Augustus 2018 uitgebracht door Renault in Februari 2019 als SD kaart en nog later als mapupdate.
Maw je moet maar weer afwachten met je mapupdate of er werkelijk binnenkort een update online beschikbaar is. Ik ben alvast blij met mijn fysieke SD kaart door Renault verstrekt.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 16:18
door ns_joep
Als gevolg van gesprek met RN Cust. Serv. begrepen dat de SD-kaarten voor de klanten met Map Update Service komende zijn.
Reguliere kaartjes liggen idd bij de dealer, maar die zijn niet voor bestaande klanten.
Dus heb je recht op Map Updates, dan even geduld! Hoe lang dat het nog gaat duren, daar is jammer maar helaas geen info over.
Eb inderdaad, de SD-kaart wordt zonder kosten, danwel voor rekening van Renault, uitgeleverd en wel via de dealer.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 26 mei 2020 16:23
door king006
Inmiddels mail van Renault NL gehad (weer Reinout) dat het kaartje bestelbaar is. Inmiddels mijn dealer geraadpleegd en die gaan hem bestellen voor mij. Ze bellen als die binnen is. Ben benieuwd :)

Ik verwacht dat ik (zonder update service) moet betalen voor het kaartje.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 27 mei 2020 10:10
door Noudje
En inmiddels brengt TomTom kaart-versie 10.50 uit. Zelfs als je de nieuwste Renault-versie nu zou krijgen loop je al weer achter.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 27 mei 2020 10:18
door king006
[mention]Noudje[/mention],

Ik vraag mij af waar jij dat ziet? op http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... %26nbsp%3B staat namelijk V10.47 als nieuwste versie van April 2020. Het vreemde daarnaast is wel, dat op https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps ... ap/europe/ bijvoorbeeld staat kaartversie: 10.45.

Ik weet dus niet 100% zeker of 10.47 al is uitgerold door TomTom. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat TomTom binnen 1 maand tijd twee versies tegelijk gaat aanbieden. Dus of 10.47 is niet uitgekomen en wordt nu 10.50 of 10.50 is er niet.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 27 mei 2020 10:22
door JurJo
king006, klopt, ik zie ook 10.47. Maar maakt niet uit het is een update en slechts 1 maand oud maar die krijgen wij wl ergens in oktober of het systeem moet sneller gaan werken.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 27 mei 2020 10:24
door JurJo
@Noudje, dat is nu eenmaal niet anders, dat is bekend met R-link. Als de nieuwste versie uit is moet hij geschikt worden gemaakt voor de R-link en we mogen blij zijn dat we nu dan 1 versie achter lopen want gebruikelijk, is 'n half jaar, en de versie 10.15 (de laatste voor 10.45) die wij van Renault hebben gekregen is van Augustus 2018.(TomTom)

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 08:42
door Erike1
Gebeld met de klantenservice op woensdag, gisteren gebeld door de dealer en vanmiddag maar even 10.45 halen.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 08:51
door king006
Het kan soms toch snel gaan ;) ik wacht hier nog op een bevestiging van de dealer dat hij binnen is.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 08:53
door Corner
We wachten nu al zo lang, die paar dagen kunnen er nu ook nog wel bij :pray:

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 10:21
door witte_07
Erike1 schreef: 28 mei 2020 08:42 Gebeld met de klantenservice op woensdag, gisteren gebeld door de dealer en vanmiddag maar even 10.45 halen.
Kopen zeker ?

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 10:25
door JurJo
Witte-07, garantie

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 12:42
door witte_07
JurJo schreef: 28 mei 2020 10:25 Witte-07, garantie
Garantie? Je bedoelt gratis mapupdates nog?. Dat heb ik ook maar krjjg geen kaart voor er die lege sd kaarten geleverd zijn.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 13:05
door JurJo
witte_07, ik heb een mapupdate van 3 jaar en gewoon een fysieke 16gb kaart met versie 10.45 erop gekregen omdat de 8 gb niet meer gebruikt kunnen worden. Je moet dus niet met een lege kaart gaan werken. Je moet beginnen met de nieuwe 16 gb kaart van Renault en die moet je aan de klantenservice vragen. Daarna voorlopig niet in je computer stoppen want dan gaat hij terug naar een oude versie omdat de nieuwe online nog niet beschikbaar is.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 13:25
door Corner
Ik vind het erg raar dat Renault NL (klanten relaties service desk) en de div dealers verschillend omgaan met dezelfde vraag.
Bij RN is bekend wie een update service heeft, maar ze zullen niet (lees NOOIT) uit zichzelf contact opnemen met de klant over ā€œvernieuwingenā€ betreffende map updates.
Ik heb daar opzich van al een klacht neergelegd met de eis dat ik een verlenging wil van de mapupdate service. Die heb ik ook wel gekregen (1 jaar verlenging) maar vooralsnog heb ik nog geen updat ontvangen 😊

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 13:48
door king006
[mention]Corner[/mention],

Je moet die 16 GB kaart via je dealer regelen. Renault NL kan daar niet bij helpen. Dus ik zou zeggen, bel je dealer :)

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 14:02
door Corner
king006 schreef: 28 mei 2020 13:48 @Corner,

Je moet die 16 GB kaart via je dealer regelen. Renault NL kan daar niet bij helpen. Dus ik zou zeggen, bel je dealer :)
Allang gedaan... :wink:
Geachte heer Van der Hoek,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 22-5-2020 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.

Wij kunnen uw vraag niet direct beantwoorden. Om die reden hebben wij uw verzoek doorgestuurd naar, Consultant Klant Relaties van Renault Nederland, die binnen 10 werkdagen contact met u zal opnemen.

Uw verzoek is bij Renault Nederland bekend onder (5-00327256), waaraan u altijd kunt refereren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geĆÆnformeerd.

Wanneer u dat wenst, kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Klanten relatie

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 28 mei 2020 14:07
door king006
Bijzonder [mention]Corner[/mention]! :( ik heb ze overigens gewoon gebeld (dealer) en gezegd "Bestel het 16 GB kaartje met V10.45 Europa erop even voor mij". Dat hebben ze vervolgens gedaan.