Pagina 95 van 104

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 11:29
door king006

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

[mention]Jurie59[/mention],

Denk dat het onzin is. Elke kaart is namelijk voor het RLINK 1 systeem. Tevens heeft [mention]RenaultCaptur[/mention] ook V10.45 opgehaald voor zijn Renault Captur. Heb je de dealer geprobeerd? wellicht kunnen hun gewoon de SD kaart regelen en leveren.

TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 11:49
door ixlion
Ik heb ook een Renault Captur (2018) en heb op 29 mei V10.45 (Europe) opgehaald.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 12:10
door RenaultCaptur
Ik weet of het iets uitmaakt of dat het juist is. Maar er staat bij de uitleg "alleen voor auto's die na 01-01-2017 zijn geleverd". 'Misschien alleen de R-Link Evolution?

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 13:31
door Noudje
Ik zit nu bij de dealer en krijg te horen dat de kaarten met 10.45 uitsluitend beschikbaar zijn voor betalende klanten. Klanten met een doorlopende update-service moeten nog een paar weken wachten, dan komt er een nieuwe kaart 10.45 uit die ook weer via de Store ge-update kan worden. Ik weet het niet hoor, maar volgens mij vertelt elke dealer een ander verhaal. Ik ben er spuugzat van.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 13:44
door RenaultCaptur
Dat is natuurlijk onzin. Updaten via de update-service kan helemaal niet want je moet ook een nw kaartje hebben.( 16gb ipv 8gb ) Anders past het gewoon niet. Zou even contact opnemen met Renault Nederland of de dealer naar dit forum verwijzen.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 13:48
door ns_joep
Inderdaad heeft men mij ruim 2 1/2 week geleden iets soortgelijks meegedeeld.
Ofwel ik kreeg een 10.45 versie op SD kaart, dan wel een geschikte SD kaart waarmee ik de 10.45 versie zelf kon downloaden. Waar en hoe dat laatste wist men niet te vertellen.
Dus..... weer een variant

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 16:32
door Noudje
@RenaultCaptur Zelfs als je nu een nieuwe SDkaart 16gb zou hebben met versie 10.45, dan kan je die nu niet updaten want 10.45 staat nog niet in de Rlink-store. Maar kennelijk (er van uitgaande dat mijn dealer eerlijk is en dat denk ik wel) zou er in de komende weken dus een wijziging in de Rlink-store moeten komen waardoor 10.45 wel ge-updated kan worden. Wat ik op het Forum begrepen heb is dat als je nu 10.45 gaat updaten er automatisch 10.15 op gezet wordt en dat je dat niet ongedaan kunt maken. All with all een teleurstellend geheel, al heeft de dealer mij nu toegezegd dat de nieuwe SD kaart, als die er is, toegestuurd zal worden zodat ik niet nog eens 70 kilometer hoef te rijden. Wordt vervolgd !!

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 16:36
door RenaultCaptur
Noudje Dit is niet helemaal juist. Als je een nieuwe SD-kaart hebt met versie 10.45 dan hoef je niets meer te updaten. Je hebt dan immers al de nieuwste versie.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 16:50
door Jurie59
Ben vanmorgen gebeld door de dealer dat er ook een sd kaartje voor mij klaar licht .
Vrijdag a.s ga ik er naar toe, en dan zie ik wel wat er gebeurt .

Wat betreft het updaten van de V1045..
Er wordt vriendelijk verzocht dit niet eerder te doen/proberen als dat ook v1045 in de Rlink Store verschenen is .
(Aldus de dealer en de klantenservice . )

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 17:18
door Noudje
@RenaultCaptur op enig moment zal er heus wel weer een update komen. Maar in het huidige systeem kan dat niet. Dat moet dus eerst aangepast worden..

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 19:29
door RenaultCaptur
Als er nog een update komt .....

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 19:41
door Corner
:think: DIKKE onzin :snooty:
Noudje schreef: 10 jun 2020 13:31 Ik zit nu bij de dealer en krijg te horen dat de kaarten met 10.45 uitsluitend beschikbaar zijn voor betalende klanten. Klanten met een doorlopende update-service moeten nog een paar weken wachten, dan komt er een nieuwe kaart 10.45 uit die ook weer via de Store ge-update kan worden. Ik weet het niet hoor, maar volgens mij vertelt elke dealer een ander verhaal. Ik ben er spuugzat van.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 21:46
door FHenk
Nav alle reacties over de update naar 10.45 (RLink) heb ik contact opgenomen met Renault Nederland. Ik heb 2 weken geleden gesproken met een mevrouw die over MultiMedia ging. Toendertijd moest er nog iets (?) uitgezocht worden maar een week geleden ben ik teruggebeld door deze vriendelijke mevrouw. Opdracht om 10.45 te leveren was uitgezet en mijn dealer zou contact met mij opnemen. Uiteraard heb ik zelf gebeld maar de sd-card was nog niet binnen: vandaag werd ik gebeld en ik heb de oude kaart ingeleverd en een nieuwe kaart gekregen. Het werkt allemaal naar behoren.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 10 jun 2020 22:27
door Jurie59
Die ervaring heb ik ook gehad.
Ook altijd vriendelijk te woord gestaan .. En goed geholpen.
Daar mankeert niets aan.
Alleen is het allemaal wat verwarrend.... de een wel een kaart... een ander weer niet omdat er een fout in de 1e druk zat....
(Vandaar dat ik dus dacht dat het misschien voor de verschilllende navigatiesytemen was..... maar dat blijkt niet zo te zijn.)

Dus ik wacht het nu even rustig af, en vrijdag de 12e weet ik hopelijk meer. 😊

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 11 jun 2020 09:25
door RenaultCaptur
Zelfde ervaring. Het ligt niet aan Renault Nederland. Nette mensen, bellen altijd terug en proberen altijd mee te denken.

Probleem ligt elders. Zeg maar "iets met de Franse slag doen"....

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 11 jun 2020 18:13
door PedroN
Zojuist even bij mijn dealer naar binnen gelopen en gevraagd of m'n kaartje er al was. De dealer wist van niets en had niets gehoord van RN. Ik heb hem het mailtje getoond afkomstig van RN Reinout Huese. Dealer vroeg ik ik dat mailtje naar hem door wilde sturen en heb dat gedaan. Kreeg van hem wel een kaartje en zei dat hij het verder wel ging uitzoeken met RN. Ik heb nu erin zitten:
Applicatieversie 11.346.3206684-8060
Kaart versie: Europe V1045.v10045

Bij het plaatsen ging het systeem updaten en dat mislukte, dat was bij de vorige keren ook zo. Er werd mij op m'n hart gedrukt deze kaart niet in de computer te doen!

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 12 jun 2020 13:13
door Noudje
Gezien alle tegenstrijdigheden heb ik vanochtend toch maar contact opgenomen met Renault Nederland. Helaas was de afdeling MultiMedia niet bereikbaar en werden mijn gegevens genoteerd met de mededeling dat ik terug gebeld zou worden. En wie schetst mijn verbazing toen ik inderdaad binnen 30 minuten teruggebeld werd door Yvo van Renault Nederland. Ik hoefde hem niet veel meer uit te leggen. Ik blijk gewoon recht op de SDkaart met versie 10.45 te hebben. Want: aan iedereen die garantie op zijn auto heeft of garantie-plus (mijn geval) moet direct indien daar om gevraagd wordt de nieuwe SDkaart verstrekt worden. Val je niet in die categorie dan moet je wachten tot het Rlink systeem aangepast is aan de nieuwe kaart. In principe krijg je dan een lege kaart die je via de Rlinkstore kunt "vullen"met 10.45.
Tijdens het gesprek heeft Yvo direct een mail naar mijn dealer gestuurd met de opdracht mij de kaart te verstrekken. Na het gesprek met Yvo heb ik direct mijn dealer gebeld en die heeft mij toegezegd de kaart vandaag nog te versturen.
Chapeau voor Yvo, hopelijk ook chapeau voor de dealer. Maar het blijft een bizarre gang van zaken.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 12 jun 2020 13:26
door Jurie59
Maandag was ik bij de dealer in Zevenaar voor onderhoud, en daar was nog niets over de kaart bekend.

Vanmorgen bij de Renaultdealer In Emmeloord geweest, omdat ik daar ook een afspraak had.....
Hier is, zonder extra kosten, een nieuwe SD kaart, met daarop V1045 geplaatst.

Deze was door de klantenservice van Renault daar naar toe gestuurd en lag voor mij klaar !

Dus mijn eindconclusie is:
De klantenservice van Renault is alleen maar goed en blijven altijd vriendelijk. ... ze beloven niet alleen .. ze doen het ook !!
Ook zij zijn van allerlei regels en omstandigheden afhankelijk...

Dus tot zover; en ....Eind goed al goed . 👍👍👍😊

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 12 jun 2020 13:37
door groen_duiven
In februari al eens gebeld met Renault Klantenservice. In april weer (omdat ik toen abbo van TomTomLive moest verlengen wat niet goed leek te gaan). Beide keren ook navraag gedaan over de nieuwe kaart.
Vorige week vrijdag gebed met Herwers Zevenaar of zij meer wisten. Verwezen mij door naar Renault Klantenservice. Vervolgens deze wederom gebeld en uiteindelijk in dat gesprek is mij toegezegd dat ze SD-kaart naar dealer zouden sturen.
Vanmorgen gebeld door Herwers Zevenaar en net SD-kaart met 10.45 opgehaald.

Er werd niets gevraagd over oude SD-kaart, dus deze gewoon in de zak gehouden.


groen_duiven

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 12 jun 2020 13:52
door Jurie59
Herwers Zevenaar..... ook hele goede service 👍

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 12 jun 2020 14:21
door ns_joep
Vandaag nog maar eens geïnformeerd bij mijn dealer. Het laatste contactmoment was 26 mei, dus toch nu 14 werkdagen geleden.
Terwijl we afgesproken hadden voor 10 juni iets te mogen vernemen van de dealer is dat niet gestand gedaan.
Bij mijn telefoontje van vandaag luidde het antwoord dat men niet exact wist wat te bestellen, uh-uhm....
Maar de dame in kwestie ging proberen er vandaag nog werk van te maken en als dat niet lukte, dan maandag! Ik ga weer terug gebeld worden!
Ik heb maar uitgesproken dat ik het heel fijn zou vinden vandaag nog iets te vernemen.
Je moet echt wel een lange adem hebben in dezen, je zou er moe van worden.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 13 jun 2020 11:56
door witte_07
Kaartje opgehaald .

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 13 jun 2020 12:49
door WvdW
Nog niets gehoord van dealer dat de kaart er zou zijn. Heb zojuist RN Nederland Klantenservice maar eerst effe gemaild met de ervaringen dat via de Klantenservice er blijkbaar wel snel actie word ondernomen. Uiteraard verwezen naar de ervaringen op de social media. Ben benieuwd.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 14 jun 2020 17:00
door Noudje
Zaterdag met de post het 10.45 kaartje van de dealer (ABD Heerenveen) ontvangen en daarmee komt een einde aan deze klucht. Met dank aan de berichtgeving hier op het Forum en aan de medewerker van Renault Nederland. Amen

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 14 jun 2020 18:15
door king006
[mention]Noudje[/mention],

Dus bij jou stuurde de dealer hem zelfs op naar huis? Dat is service! En oude kaart mag je houden?

Ook raar dat de 1 de kaart moet inleveren en de ander niet.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 15:14
door Noudje
De oude kaart heb ik per post geretourneerd zoals met de dealer was afgesproken.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 15:16
door RenaultCaptur
Ik kreeg gewoon de nieuwe kaart. Over de oude is/werd niet gesproken.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 17:36
door WvdW
Kaartje opgehaald. Plug en Play. Oude moest ik inleveren.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 17:38
door PedroN
Hebben jullie ook met het plaatsen van een nieuw kaartje dat er een update gaat lopen maar mislukt bij ongeveer 33%?

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 17:40
door WvdW
Ik heb misschien 20 seconden in beeld “kaart europa wordt geladen” gezien. Geen andere melding gezien, was al aan het rijden.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 17:49
door Wickydude
PedroN schreef: 15 jun 2020 17:38 Hebben jullie ook met het plaatsen van een nieuw kaartje dat er een update gaat lopen maar mislukt bij ongeveer 33%?
Ik zag wel zo’n bericht dat de update mislukt was. Maar heb niet echt opgelet.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 18:22
door king006
Ik kreeg ook update mislukt. Maar alles werkt prima dus vindt wel best ;)

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 19:29
door PedroN
Het valt mij ooko op dat in de R-link store onder mijn updates er niets meer te zien is momenteel, normaal stond(en) daar je SD-kaart(en) en de R-Link versie, nu krijg je een foutmelding te zien
rlink-store.jpg

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 jun 2020 22:51
door groen_duiven
Klantenservice gaf bij mij in telefoongesprek al aan (toen hij SD-kaart zou opsturen naar garage) dat ik de software-update moest negeren.

Bij plaatsen SD-kaart geen voortgang over update, wel even later bovenin de teller met meldingen met één verhoogd, Melding was dat er een software-update gaande was op 33%.
Later was de melding dat de update mislukt/niet gelukt was (weet niet meer de juiste tekst)

groen_duiven

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 16 jun 2020 09:07
door king006
[mention]PedroN[/mention],

Dat had ik gisteren ochtend nog niet, nu heb ik dat ook :) wellicht een beveiliging zodat je geen kaart updates kan uitvoeren. (oftewel de downgrade)

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 16 jun 2020 14:03
door ns_joep
Pffftttt.... ook hier dan een positief bericht; de nieuwe SD kaart is ontvangen.
Gisteren nog werd er gebeld met bericht dat 'ie besteld ging worden en vandaag al bericht dat ik langs mocht komen om het op te halen.
Ook hier werd (aan de telefoon reeds) gevraagd c.q. verteld dat het oude kaartje in te leveren is.
Verder advies om een 1/2 uurtje te rijden vanwege de systeemupdate. De R-link versie in de auto is 11.346 dus hoger dan de minimale systeemeisen.
Toch ook hier volgde bij de installatie een "hang" op 33% bij de update, verder lijkt alles perfect te werken.
Na een gemeend dankjewel aan de dames van de balie een fooitje in de fooienpot achtergelaten. Misschien niet nodig, maar wel zo netjes!