Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10 jan 2005 23:30
door Jan

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat toon je niet aan, maar het is ook niet om jou om dat te bewijzen lijkt me, maar aan de belastingdienst als ze dat vermoeden.

Ik geef ook altijd netje sop waar mijn auto staat, voor het geval ze ooit komen controleren. Als ie ergens anders staat ben je wel de pineut denk ik.

Je weet ook niet of ze voor die 25 kwamen natuurlijk, kan ook wel een melding zijn van een buurtbewoner dat er een halve gare met tig R25's op zijn terrein bezig was :)

Er staan natuurlijk door heel Nederland en Belgie duizenden voertuigen geschorst, leuk werkje als ze dat allemaal willen controleren. Die brief voor plaatsbepaling krijg je trouwens elke keer als je een auto schorst.......ik verzamel ze in bosjes van 5

Geplaatst: 27 mar 2005 13:51
door Mathijs
De schorsing dreigt permanent te worden..... :cry:

Op 25-03-2005, overleden, de motor van de witte R25.

Motor heeft 10 minuten gedraaid, draaide wel veel toeren, en kreeg hem niet lager in toeren.
Motor uitgezet, motorkap stond nog open, ik stond bij de achterklep om wat te pakken, opeens een sissende klap vanonder de motorkap.
Ik ren naar voren, en zie het water tussen de kop en motorblok uitspuiten, aan de uitlaatzijde bij de 2de en 3de cylinder.

Denk dat ik er maar mee stop, met deze auto.
Als ik ga optellen wat de kosten gaan worden, terwijl ik nog geen enkele zekerheid heb over de hardheid van deze auto, vrees ik dat het een dure grap is om hem uiteindelijk weer op de weg te brengen.... :cry:

Geplaatst: 27 mar 2005 15:18
door jasper11turbo
sorry , dat is geen goed nieuws ...

Weer een25 minder .. snik snik

Geplaatst: 27 mar 2005 17:09
door Jan
Klinkt niet echt positief. Het is vaak een afweging tussen kosten en wat je eraan over houdt. Zo zie ik dus het niet meer positief in met die TXI :(

Geplaatst: 27 mar 2005 21:42
door hans
Motor heeft 10 minuten gedraaid, draaide wel veel toeren, en kreeg hem niet lager in toeren
liep ie op dat moment op gas? dan zit het hem waarschijnlijk in de regelunit van de gas installatie.. Heb ik ook een keer gehad in de file op een warme dag. Toen niet aangedacht maar de tijdelijke oplossing is redelijk simpel; overschakelen op benzine. Maar ja, da's nu mosterd na de maaltijd. Slecht nieuws mark!

Geplaatst: 28 mar 2005 13:40
door Mathijs
Ik weet niet of die op dat moment op gas of benzine liep.
Het lampje van de gasschakelaar brandde niet, terwijl die normaal rood brandt wanneer die op benzine staat en groen wanneer die op gas staat. (het is zo'n puls-schakelaar, geen tuimelschakelaar)

Zit er enorm van te balen.
Kan weliswaar de auto repareren, op de beun methode kost dat amper 50 euro, maar er is geen zekerheid hoe lang de motor het dan uit gaat houden.

Doe ik het echt goed, dan moet ik ook de kop laten vlakken, en dat is het moment dat de euro-teller harder gaat lopen, en komt het kosten plaatje al gauw richting de 300 euro.

Alleen komt daar nog bij dat de remmen het nog steeds niet doen, de versnellingsbaksteun los zit (of afgebroken, weet ik niet, nog niet onder de auto gekeken), de snelheidsmeter kabel gebroken is, de motorkap steun doorgeroest is, de banden aan de marge zijn, de uitlaat lekker dan lek is, en.... (vast nog wel wat meer zaken)

Al die kleinigheden bij elkaar maken het gewoon een vrij dure wagen, weet ook niet wat ze nog bij de apk gaan vinden wat hersteld moet worden.

Op dit moment is er al rond de 250 euro besteed aan de auto, en ik gok dat (wanneer ik voor de goede reparatie methode kies en alle andere defecten/onderdelen oplos) er nog eens zo'n 500 euro bijkomt.

Brengt de teller op 750 euro, en dan komt de apk gok (hoe zijn de schokdempers, de draagarmen, etc.)

Tsja...wat is dan wijsheid....ik weet het niet hoor. :cry:

Voor een TXI of V6 zou ik het denk ik nog wel doen, maar voor een TX in relatie tot de marktplaats prijzen voor een 'goede' wagen met APK.....

Geplaatst: 28 mar 2005 15:04
door jasper11turbo
misschien is het beter om van de witte delen af te halen die bruikbaar zijn voor de txi en de v6 ,
en op zoek gaan naar een andere witte voor de ... je weet wel bedoeling die je had met de witte.
Kijk , ik heb een cilinderkop voor je , de enigste kosten zijn het ophalen daarvan , voor de rest zou je die zo mogen hebben van mij , maaarrrrrrrr .. idd , is de auto het waard met de bijkomende mankementen ...
persoonlijk denk ik van niet ..

Voor wat betreft de YV 07 TT

Tja , Jan , niets heeft het eeuwige leven , en als het z,n tijd is , dan is het z,n tijd.
Het was leuk zolang het mocht duren . Je bent een goede eigenaar geweest dat vind ik allang goed

@ Mathijs , heb je dat wpl handboek nog ontvangen ?

Gr jasper en Margot

Geplaatst: 30 mar 2005 10:28
door Mathijs
Toch doet het wel pijn, vond het zo'n mooie auto, helemaal nu die opgepoetst was.
Maar goed, je moet ergens een grens trekken natuurlijk, en aangezien ik geenzins weet hoe de bodem van deze auto is, maar onder de motorkap voldoende bruine plekjes ben tegengekomen, vrees ik toch wel een beetje het ergste.

De wpl heb ik gevonden, bedankt voor de tip.