Pagina 2 van 2

Re: Multiriem gebroken na 60.000 km en 3 jaar, oorzaak??

Geplaatst: 03 feb 2020 08:46
door mechanic

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Is een geweldige reis auto weet ik uit ervaring,de D4 motor is ook erg krachtig.
Alleen erg ruim voorin,en bij achterbank wegklappen pas achterin.

Veel plezier ervan!

Ps: de grote wielen icm platte banden nemen wel iets comfort weg.

Re: Multiriem gebroken na 60.000 km en 3 jaar, oorzaak??

Geplaatst: 03 feb 2020 16:30
door Frans_G.Scenic
mechanic schreef:Is een geweldige reis auto weet ik uit ervaring,de D4 motor is ook erg krachtig.
Alleen erg ruim voorin,en bij achterbank wegklappen pas achterin.

Veel plezier ervan!

Ps: de grote wielen icm platte banden nemen wel iets comfort weg.
Er zitten al kleinere onder maar maakt minder uit dan ik verwacht had, maar is meer iets voor het Volvo forum :wink:

Ik heb toch nog een (laatste) vraag, in Luxemburg de benzinetank afgevuld van de Scenic, die brandstof stop ik liever in de buitenboordmotor.
Is die af te tappen? Met een slang door de vulopening is niet zo'n succes, ik trok net de connector los op de motor. Daar staat best druk op en hij starte niet meer. Het is wel een geklieder en dus niet ongevaarlijk om hem op lpg te laten lopen en deze leiding te verbinden met een stuk slang. Is er een betere en veiligere manier?

Re: Multiriem gebroken na 60.000 km en 3 jaar, oorzaak??

Geplaatst: 03 feb 2020 17:40
door mechanic
Aftappen aan de tank gaat niet.
Beste inderdaad in de motorruimte een aanvoer/retourslang kiezen die gunstig gesitueerd is en met een slang naar een emmer leiden.
Auto op contact zetten. Of de pomp eindeloos blijft lopen weet ik niet (vermoed van niet),hadden daar in de wpl een aparte pomp voor.

Er is een prima Volvo forum vol kenners!!