Pagina 2 van 2

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 10 jul 2016 23:50
door coinoperator

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Jammer dat je het persoonlijk opvat maar het is en blijft gewoon een FEIT dat ik tot nog toe alleen maar ben beflikkerd en opgelicht door renault dealers.

MBT taal?
je zit ernaast
het woord opgelicht is geen scheldwoord of iets van dien aard.
je verwart helaas de zaken op ernstige wijze.

Opgelicht ja,
diensten en producten in rekening brengen die niet werden uitgevoerd of geleverd.

spijtig ook dat dealers geen eens mensen in dienst hebben die in staat zijn een afgescheurd silent block te constateren.
wel hielden deze hufters (want naar dat niveau daalt iemand dan af en ook justitie gebruikt de term gewoon openlijk en wordt niet op "taal" aangekeken) zich bezig met vervangen van ruitenwisserbladen die nog goed waren om niet te spreken over het bijvullen van een reeds tot de rand gevulde sproeiertank.

Hufters ja,
het niet vaststellen van een gevaarlijke situatie en mij wel de deur uitsturen met "het idee in een veilige auto te rijden"

maar wellicht kun je beter even nadenken over de genoemde praktijken ipv je druk te gaan maken over zaken als "taal"

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 00:27
door mechanic
Mbt de ruitenwisservloeistof begrijp ik de frustratie. Dit zit echter bij een beurt pakketprijs in begrepen. Zolang een klant hier niets over zegt dat deze al vol zit,is het aan de monteur om op te schrijven dat deze niet gevuld is. Dat wordt vaak vergeten,gezien er op de werkopdracht staat bijvullen.
Slechte/onvakkundige monteurs heb je overal,bij dealers en andere garage vormen.
30jaar ofzo geleden kon je zo aan de slag zonder monteursdiploma,die werken er vaak nu nog en zijn nooit goed geschoold.

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 10:44
door larsdijkstra 16v
Je hebt het toch over dat dealers oplichters en hufters zijn, duidelijk te lezen. Lijkt me niet de bedoeling dat je je op deze manier hier uit en je persoonlijke frustratie uit stort. Zijn vast meer forum leden die bij een dealer werken, niet netjes om ze zo af te schilderen. En ik voel me zeker aangesproken, je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Werk er sinds 1 december, en ik ben ervan overtuigd zeer eerlijk mijn werk te doen.

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 11:59
door DHL
Och Lars, maak je niet druk. Aan het taalgebruik herken je de mens...

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 13:49
door larsdijkstra 16v
Ja das ook zo DHL. Zonde van moeite en tijd :wink:

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 14:02
door DHL
Ik vond onderhoud nu altijd echt goedkoop bij Renault eigenlijk. Zeker tov andere merken. Ruitenwissers kosten maar 60 euro origineel. Mogen elk jaar vervangen worden aan die prijs. Vele beter dan Bosch. En op zicht besparen, da's er helemaal over hee. Om goed te zijn moet je die jaarlijks, max tweejaarlijks vervangen.
Dan heb je ook een genre mensen die niet eens voelt dat er wat scheelt met de motor. En dit niet melden en dan verbaasd zijn dat er niks gebeurde, want het moest zo goedkoop mogelijk niet waar lol.

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 17:12
door coinoperator
Merkwaardig genoeg wordt ik alleen maar opgelicht door merkdealers.

Du Soleil Arnhem (Citroƫn)
Van Zijl Arnhem (Opel)
Lobel Oosterbeek (Opel)
Bochane Arnhem (Renault)
Stam Hilversum (Renault)

AL deze dealers zijn 1 voor 1 zeldzame oplichters.

wat jammer ook dat er mensen opmerkingen menen te moeten maken over taalgebruik.
Het woord oplichter is een doodgewoon en net Nederlands woord.
Het woord hufter ook.
Alle vijf bovengenoemde Opel en Renault dealer komen ruimschoots voor beide titels in aanmerking.
En dan druk ik me zelfs nog netjes uit want de praktijken van genoemde bedrijven zijn werkelijk een grof schandaal.

Niet uitvoeren van wel in rekening gebrachte werkzaamheden.
In rekening brengen van niet geleverde producten.
Verkopen van auto's die niet deugen.
Ondeskundig uitvoeren van reparaties.
Het laten voortbestaan van levensgevaarlijke mankementen.
Onnodig vervangen van onderdelen.
Vervangen van onderdelen voor extreem hoge prijzen die eenvoudig gerepareerd konden worden.

de lijst is lang... erg lang
de bedrijven in kwestie zouden vandaag nog moeten worden gesloten.

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 17:16
door mechanic
Uit onpartijdige intresse,wat is er dan onnodig vervangen?

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 17:38
door coinoperator
Zoals al aangegeven ruitenwissers (die waren een week oud)
Uitlaatspruitstuk van een 2 jaar oude scenic moest ruim 1200 euro kosten
Na lassen door Bas heb ik er nog 12 jaar mee rondgereden
Koplamp (werd door Bas gerepareerd maar moest bij Bochane 450 euro kosten)

op mijn vraag of de banden soms ook vervangen moesten worden want die had ik ook ergens anders een week ervoor gekocht gaven ze maar geen antwoord.

kortom
ik zie geen enkele reden ze geen oplichters te noemen.

bij de firma Leo Lobel in Oosterbeek wordt het nog veel en veel spaanser>
het gaat me niet lukken om dit in beschaafde bewoordingen te omschrijven dus laat ik dat dan ook maar niet doen.

Ik kan nog wel een leuke anekdote mbt die toko ophoesten die overigens in feite zeer triest is.

ik was met Leo zelf even aan het overleggen over iets wat ik allang vergeten ben...
mijn vrouw maakte even een ommetje tussen de 2e handjes (was op zoek naar een net stadsautootje) en werd ze door een of ander (BEEP) verkopertje buitengewoon neerbuigend behandeld.
ik kom aanlopen samen met Lobel zelf en verkopertje herkent me en vraagt of ik tevreden was met de nieuwe Senator die ik een week eerder had afgenomen.
Net even te laat ontdekte het (ZELFCENSUUR) verkopertje dat ie zojuist mijn vrouw denigrerend had staan behandelen.

affijn
de rest komt wel in aanmerking voor een aflevering van Lach-Of-Ik-Schiet...
je kunt je er wel iets bij voorstellen.
En dat was dan een "leuk" moment.

Ook een leuke die niet echt ter zake doet maar die opeens opborrelt uit de grijze massa.
Een vriendje van me wilde ergens in de jaren 70 een nieuw peugeotje kopen.
Zeer zuinige jongen, gespaard voor rijbewijs en auto en loopt showroom in bij dealer
hij werd daar behandeld zo van "komt het knullie een nieuw dinkytoy speeltje halen"
en is toen maar op een japans merk overgestapt waar ze hem wel serieus namen.

Ach jongens toe nou
Pak effe de klachten van het ANWB forum, van kassa, van radar en nog veel meer erbij en steeds weer kom je de oplichterspraktijken van merkdealers tegen.
Of check hier even de Wall of Shame..

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 17:59
door mechanic
Naar mijn idee moet de klant altijd toestemming geven voor reparaties.
Bij elke 2e hands zaak waar ik binnenkom wordt ik altijd naar een mooie mercedes geleid,vooroordeel? Kwam voor een opel agila voor een kennis maar verkoper vond een w124 300ce meer iets voor mij.

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 20:01
door DHL
Als je overal opgelicht wordt, moet je dan niet eens over jezelf nadenken?
Vind het een bizar fenomeen.

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 20:04
door coinoperator
Zeer zeker niet, misschien een plaatselijk verschijnsel.
Maar ik ben niet de enige die zoveel klachten heeft over merkdealers.

Ik vind dit overigens wel een zeldzaam onbeschofte opmerking

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 11 jul 2016 20:07
door larsdijkstra 16v
Haha, lees je eigen stukjes eens terug dan...

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 12 jul 2016 07:55
door Pleiades
Discussiƫren is prima heren, maar laat de verwijten over elkaar liever achterwege.

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 12 jul 2016 09:07
door WillemS
Belangrijke discussie !!
Ik heb goede ervaringen met bedrijven die klein zijn, 1, 2, 3 mensen in de zaak. Deze hebben er groot belang bij de klant tevreden te houden. Een groot bedrijf heeft wel vaker wat problemen, Een "manager" moet de boel regelen maar heeft vaak minder verstand van auto's en techniek, de "overhead" moet ook opgebracht worden en er kan een omzetdruk zijn voor wat betreft onderdelen. Het is zoals overal, de man/vrouw met hart voor het vak die het resultaat bepaald.
Zoek die op, Zoals "Bas" zijn er veel meer, zelfs bij merkdealers heb je ze.
Ben je niet tevreden laat het weten en maak dat je er weg komt(stem met je voeten).
mvg WillemS

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 12 jul 2016 09:44
door Zuma
Tsja hier ook een haat-liefde verhaal met de Dealer of misschien wel het merk Renault. Enerzijds de manier hoe Renault auto's opgebouwd zijn dus. Automatische handrem kapot -nieuwe unit. Display kapot - nieuwe unit, raam mechanisme kapot - nieuw raam mechanisme betalen (iedereen weet dat dit veroorzaakt door ontwerp fout)...

Alles dus voor de hoofdprijs.... Bij de display ben ik er niet ingestonken. Midden console idem niet. 1 keer tijdens een vakantie in Luxemburg een kapot raammechanisme werd gratis vervangen onder mom Renault garantie. Dat was dus een breekpunt met mijn relatie met mijn dealer. Ik benader hem nu altijd met een dosis gezond wantrouwen. En bij grote dingen kijk ik voortaan eerst of ergens andere mogelijkheden zijn.

Maar aan de andere kant zijn ze ook niet vreselijk duur als het om de manuren gaat. En hebben ze best wel aardig wat kennis (maar niet zoveel als hier op het forum). Probleem is dat een merkloze sleutelaar nog minder kennis heeft. Vandaar dat ik liever naar een dealer blijf gaan. Maar ik ben niet beroerd om af en toe iets toch elders te laten doen omdat Renault en of dealer weer te idioot aan het doen zijn.

Getypt met veegtelefoon

Re: Renault dealer of Universele garage?

Geplaatst: 12 jul 2016 11:21
door DHL
Ik zou met een oudere wagen niet bij de dealer gaan omdat de specialisten die techniek wel kennen. Voor jongere wagens is het zeer interessant omdat je vastgestelde prijzen hebt voor onder houd, de forfaits. Ook kan je hierdoor dikwijls genieten van coulance na de garantie.