[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1814: Undefined array key 4717
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1814: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1814: Undefined array key 4717
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1814: Trying to access array offset on value of type null
RENAULT-forum • de kogel is door de kerk - Pagina 2
Pagina 2 van 3

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 27 feb 2016 21:50
door Kad in mijn Jar.

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Lid, gerespecteerd lid, who says size doesn't matter?

[Forum is vrij voor iedereen en voor elke input]

Tot zover mijn input:-)

(hoop dat het als grap gezien kan worden)

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 27 feb 2016 21:54
door DHL
Lees het topic horten en stoten nog eens na... Kijk naar hetgene ik schreef en ga nu niet selectief gaan zoeken naar berichten van mij waaruit je eventueel zou kunnen opmaken dat ik Renault verdedig.
Er gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen, zoals dat horten, jouw kleurverschil,... Maar andere zaken komen volgens mij wel in orde.
Dat ik even aanhaal dat het bij andere merken ook wel iets is, zou je juist moed moeten geven. Als je verhalen leest van tsi motoren die per 300 km 1 liter olie verbruiken ed, dan weet je dat het nog vele erger kan.
Espace is een een mooie auto, Kadjar ook. Ik had er graag ene gekocht voor mijn vrouw, maar het zal wellicht wachten worden op de nieuwe grand scenic. Maar ik zal ook de eerste reacties afwachten vooraleer te kopen...

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 13:38
door zandbak
@DHL het probleem in Nederland is dat afzetters zoals PON niet keihard worden aangeklaagd. In Duitsland zijn bij heel veel TSI blokken zaken onder garantie verholpen die door PON hier in NL buiten de garantie zijn gedrukt. Zo ook met de 1.8 TFSI van Audi, is ook een rampblok door een productiefout van Audi/VW. Maar goed Renault is ook niet bepaald heilig als het gaat om productiefouten (electronica en motor problemen). Indien je geen risico wil lopen met bovenstaande problemen kun je beter geen Europese auto kopen maar een Toyota of Honda.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 14:18
door ernie67
In de nissan qashqai ligt toch het zelfde blok?
Daar hoor je nooit klachten??
Ze delen allerlei onderdelen.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 14:22
door jan021171
het blok zelf is niks mis mee het is puur de regeling er van inspuiting en ontsteking dat is een andere computer en software

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 15:35
door mp3
Blok van renault heeft ook 130 pk,

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 16:02
door Thomas84
mp3 schreef:Blok van renault heeft ook 130 pk,
En 205nm koppel.
De Qashqai moet het bij beide met minder doen...
Minder vermogen is minder inspuiten, hierdoor heeft nissan wat minder in de trukendoos hoeven zoeken en rommelen om de uitstoot voor elkaar te krijgen.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 16:31
door DHL
Maar het prob schijnt gekend te zijn bij de chippers. Vermits chiptuning bij jullie is toegelaten, is dat geen optie? Hebt dan ook direct nog meer vermogen.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 16:35
door Thomas84
Probeer dan maar eens een fatsoenlijke Renault tuner te vinden ipv een standaard dozenschuiver.....

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 16:37
door Kad in mijn Jar.
Moet niet veel gekker worden.
Nu moeten we het probleem ook nog zelf op gaan lossen?
Daar zal men mij dan riant voor moeten betalen.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 16:42
door DHL
@ Zandbak, ik denk (zonder hopelijk weer als betrokken partij zijnde te worden beschuldigd :) ) dat we dan bij Renault nog vrij goed zitten qua tussenkomsten na garantie en inzet tijdens de garantie. Zoals je daar aanhaalt, die mensen zijn gewoon in de kou blijven staan.
Wat betreft betrouwbaarheid is Toyota ook niet meer de top. Honda wel. En Dacia... die staan heel hoog in de ADAC lijst qua betrouwbaarheid. Logisch, zijn rechttoe rechtaan auto's hee. De echte motorproblemen van Renault (blokken die stuk draaiden, versnellingsbakken die stuk gingen) dateren nu wel al van 10 jaar geleden. Blijven software probs momenteel die moeizaam opgelost geraken.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 18:32
door Dingelbert
Vinden jullie het heel erg als ik heel erg tevreden ben met de Kadjar? Wat probleempjes gehad. Prima opgelost en vandaag weer met een grote smile 500 km gereden. Wat een heerlijke auto. En wat sneu als je er een treft die tegen valt. Een goede dealer is dan de redding denk ik.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 18:33
door Kad in mijn Jar.
Nee hoor niet erg, zelf erg blij mee voor jou!

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 20:39
door DHL
Mensen zouden bang zijn om met een positieve noot op het forum te komen.
Je maakt je echt niet populair zie ik aan de reacties die ik krijg.

Contacteer aub de mods ja....

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 21:17
door RichTrip
Ik heb het topic even opgeschoond! Laten we iedereen in hun waarde laten a.u.b. !

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 28 feb 2016 21:22
door Kad in mijn Jar.
Dank je Richtrip,

Was hard nodig. :naughty:

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 29 feb 2016 07:26
door jupu1973
Ik zie wat reacties over en weer gaan, maar ik zie geen kwetsende teksten.
Waar maakt kad in mijn jar zich druk om?
Wellicht wat frustratie over de voiture?
Hij/zij laat zich ook niet onbetuigd van snijdende opmerkingen, dus ik snap zijn/haar calimerogedrag niet.
Maar goed, het leven is belangrijker dan auto's dus laten we allemaal de wereld gaan redden!

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 29 feb 2016 10:26
door Bas1975
Kad in mijn Jar. schreef:klopt, is super irritant.
Wat hebben ze hier überhaupt te zoeken?
Zulke opmerkingen horen hier naar mijn mening niet thuis. Dit is een Renault forum, voor Renault liefhebbers. Waar je mij zeker tot kunt rekenen, met oprecht interesse in een Kadjar.
Het valt mij op dat de 'stijl' op de Kadjar-sectie van het forum heel anders is; negatief, agressief en dreigende met rechtzaken e.d. dat is jammer.
Natuurlijk is heb teleurstellend als je auto niet geheel naar wens is, maar soms zul je toch echt even geduld moeten hebben tot er een goede oplossing is. Het ; 'diesel-gate' schandaal bij VAG is ook niet 1 2 3 opgelost, om over de TSI problemen maar te zwijgen.
Ik ben een R-Link gebruiker van het allereerste uur, dus kan me de situatie heel goed voorstellen. Maar dat hebben ze bij Renault keurig opgelost. En ook aan het horten en stotenn issue wordt gewerkt, wat wil je nog meer?
Wellicht dat de Kadjar een ander 'publiek' trekt dan we hier verder gewoon zijn....... ik denk dat ik de Kadjar-sectie voorlopig maar links laat liggen. Triest. :cry2: :hand:

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 29 feb 2016 11:02
door mp3
Je moet je ook inbeelden dat dit wagen van om en bij 30k is, we spreken niet over een gsm met een bug.
Renault heeft meer dan tijd genoeg gehad om wagen deftig te testen en uit te werken, ze teren op de expertise van Nissan, en dan is het jammer dat ze dat niet ten volle gebruiken, is de eerste grote suv van hen, waar ze mee willen doorbreken in c segment. Als ze dat op deze manier doen, gaan ze er echt niet in slagen.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 29 feb 2016 12:27
door andreas1
Volledig met je akkoord met je mening mp3,

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 29 feb 2016 13:48
door larsdijkstra 16v
Mee eens mp3! Alle begrip voor ergernis. Alleen het communiceren van sommigen mag hier zeker vriendelijker en respectvoller, uiteindelijk bereiken we daar meer mee en blijft het hier leuk :wink:

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 29 feb 2016 14:13
door Bas1975
Ook hier alle begrip voor de ergernis, maar niet voor de nare manier van posten. Hopelijk lost Renault deze issues snel op.

Zo het Kadjar tijdperk is afgesloten

Geplaatst: 04 mar 2016 14:32
door jan021171
Vanmorgen opwezen halen ipv de kadjar Tce1,2 bose

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 05 mar 2016 22:13
door Kad in mijn Jar.
Ook een mooi ding, zeker met de wat grotere wielen erop zo.
Niet mooier dan een kj.
Hoop dat ie goed bevalt.
Anders wil ik wel ruilen;-)

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 05 mar 2016 22:38
door ernie67
Een mooie vervanger :dance:

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 07:28
door Verwijderd 6360
DHL schreef:De echte motorproblemen van Renault (blokken die stuk draaiden, versnellingsbakken die stuk gingen) dateren nu wel al van 10 jaar geleden.
Nou dan ben je wel even niet bij je tijd. Versnellingsbakken zijn steeds een zorgenkind geweest bij Renault en dat ondervond ik 5 jaar geleden bij een nieuwe Renault maar al te goed ... :?

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 07:45
door Verwijderd 6360
Bas1975 schreef:
Kad in mijn Jar. schreef:klopt, is super irritant.
Wat hebben ze hier überhaupt te zoeken?
Zulke opmerkingen horen hier naar mijn mening niet thuis. Dit is een Renault forum, voor Renault liefhebbers. Waar je mij zeker tot kunt rekenen, met oprecht interesse in een Kadjar.
Het valt mij op dat de 'stijl' op de Kadjar-sectie van het forum heel anders is; negatief, agressief en dreigende met rechtzaken e.d. dat is jammer.
Natuurlijk is heb teleurstellend als je auto niet geheel naar wens is, maar soms zul je toch echt even geduld moeten hebben tot er een goede oplossing is. Het ; 'diesel-gate' schandaal bij VAG is ook niet 1 2 3 opgelost, om over de TSI problemen maar te zwijgen.
Ik ben een R-Link gebruiker van het allereerste uur, dus kan me de situatie heel goed voorstellen. Maar dat hebben ze bij Renault keurig opgelost. En ook aan het horten en stotenn issue wordt gewerkt, wat wil je nog meer?
Wellicht dat de Kadjar een ander 'publiek' trekt dan we hier verder gewoon zijn....... ik denk dat ik de Kadjar-sectie voorlopig maar links laat liggen. Triest. :cry2: :hand:
Super frusterend is dat Renault France er als de kippen bij is om publiekelijk en met veel poeha te reageren op een "dieselgate" na onderzoek in opdracht van minister Ségolène Royale in La Douce France. De pers zat hen zowaar op de hielen en wat gebeurt er ? Prompt worden er een aantal Capturs en Kadjars naar de dealer geroepen en ja ... zaakje opgelost. Leuk toch ?

Waar zijn die mensen met hun Kadjar benzine ? Minder leuk toch ? Zij worden verdorie aan het lijntje gehouden en steeds met het antwoord dat Renault France nog geen oplossing heeft, sterker nog : niet eens weet wat de oorzaak is ...
Ik zou zeggen ... allo pers ? Bent u daar nog ? Wie zet de stap naar de media ?

Renault houdt niet zo erg van diezelfde media.

O ja, voor de super optimisten die liever geen vervelende dingen lezen op dit forum en alleen maar positieve geluiden willen horen.
Wordt even wakker.
Ongenoegen hoort er bij.
Geduld verliezen ook.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 08:32
door DHL
Bij welke wagen ging de versnellingsbak 5 jaar geleden stuk?

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 09:13
door larsdijkstra 16v
Ongenoegen hoort er zeker bij, kritische geluiden ook maar altijd op een positief opbouwende manier :wink: Het ging hier meer om de manier waarop er met elkaar "gecommuniceerd" werd.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 11:18
door Verwijderd 6360
DHL schreef:Bij welke wagen ging de versnellingsbak 5 jaar geleden stuk?
Type Mégane.
Ging niet stuk, was al gezegend met een constructiefout (?) vanaf de eerste kilometer ...

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 12:49
door DHL
De Lada was betrouwbaarder... maar die had dan ook geen enkele electronische toevoegingen, jammer dat je veel naar de garage moest sindsdien.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 12:54
door jan021171
ja elke 10.000 kilometer grote beurt
remmen uit elkaar halen schoonmaken en weer met kopervet in elkaar zetten dee je dat niet zat het binnen de kortse keren vast gerot.
bougie contactpuntjes vervangen kleppen stellen stonden op 1 tiende
en dan de gebruikelijke handelingen
pffff heb er een goeie leerschool aan gehad

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 06 mar 2016 22:27
door Verwijderd 6360
DHL schreef:De Lada was betrouwbaarder... maar die had dan ook geen enkele electronische toevoegingen, jammer dat je veel naar de garage moest sindsdien.
Nee had ie niet, maar het mechanische dat hij wèl had, deugde evenmin.
In mijn garantieperiode - pakweg na enkele duizenden km - begon dat ding olie te slikken dat het niet meer mooi was.

Hoofdzakelijk viel dit op toen je lange tijd aan stationair toerental aanschoof in de file, je telkens bij het aanzetten een heerlijk geurende blauwe walm achter je liet.

Later - waar ik die liefde voor Oostblokauto's vandaan gehaald had weet ik niet (misschien was het hun oer-eenvoudige techniek) - reed ik ooit eens een Wartburg 353 W tweetakt motor, 3 cilinder. Later daarover meer.

Dat waren tijden, terug naar de onze.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 07 mar 2016 02:41
door DHL
Heb die zeker nog weten rijden... Waar is de tijd? Herinner me nog op de foor dat er een garagehouder met Volga stond. Grote imposante maar ook onbetrouwbare auto's in dik staal.

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 07 mar 2016 07:40
door Verwijderd 6360
Volga ? Ja hoor, met in het vooronder de in die tijd overbekende "Perkins" dieselmotor.
Herinner je je de Moskvitch (in België beter bekend als de "Scaldia") nog ? Spartaans tot en met.

Mijn Lada garagehouder van toen beschikte over een Zaporojets. Dat was een Russische kloon van de toen populaire NSU luchtgekoelde wagentjes ... alleen wou die Russische luchtkoeling niet altijd efficiënt werken ...

Toen ik nog bitter jong was, heb ik nog Zwickaus weten rijden. Afschuwelijk rokende en stinkende tweetakters, voorlopers van de overbekende Trabant, toen al in die vreselijke kunststof carrosserie.

Daarna reden in België IFA's rond (afkorting van de woorden "Industrie Fahrzeuge Anhänger", dacht ik).
Russische gepikte exemplaren van de naoorloogse DKW's, die later omgedoopt werden in IFA.
Die wagentjes leken overigens heel sterk op het toen Westerse model van de DKW.
DKW kwam later dan met de overbekende 3=6 op de proppen met de slogan : 3 cilinder tweetakt = 6 cilinder benzine ... :roll:

En natuurlijk de Wartburg. In die tijd hadden die ook een "sierlijke" coupé, vooral begeerd door alleenstaande dames.

Mannen die graag klusjes uitvoerden konden zich dan spotgoedkoop een Barkas aanschaffen. Oersterke motor (als je tenminste de mengverhouding in de benzine in de gaten hield ...) en een zee van laadruimte en ... zelfs verkrijgbaar met een openlaadbak en afdekzeil.

En de meest kwaliteitsvolle was dan wel de Skoda.
Herinner de overbekende na-oorloogse Skoda 1200.

Wie heeft er nog ooit een Tatra(plan) luchtgekoelde V8 weten rijden ?
Dat was pas een stukje Oostblok techniek met de motor achteraan.

En de FSO, herinner je je deze nog ? Pools vernuft, no-nonsense car ! Vreselijke auto overigens.

En de Yugo, de Zastava ... ach ...
Ik kan nog wel een tijdje door gaan zo.

Als je die techniek vergelijkt met wat een Kadjar nu aanbiedt .... on-ge-loof-lijk ... 8)

Re: de kogel is door de kerk

Geplaatst: 07 mar 2016 07:48
door Verwijderd 6360
DHL schreef:Heb die zeker nog weten rijden... Waar is de tijd? Herinner me nog op de foor dat er een garagehouder met Volga stond. Grote imposante maar ook onbetrouwbare auto's in dik staal.
Weet je, die Lada's hadden toen in de koffer aan de achterzijde van de carrosserieplaat, een tas bevestigd van ongeveer 40 x 60 cm groot, met daarin een set werktuigen om u tegen te zeggen.

Die tas heb ik altijd bewaard en heb ik nog liggen in een nagenoeg nieuwstaat.
Iets zegt me dat ding - intussen meer dan 30 jaar oud - nog bij te houden. Waarom ? Weet ik niet. 8)