Pagina 2 van 2

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Geplaatst: 27 okt 2023 16:28
door spacefreek

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Vervelend, maar lijkt me dat je op garantie/coulance mag rekenen bij een dergelijke leeftijd van een net 2 jaar oude auto..

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Geplaatst: 27 okt 2023 17:22
door theritz
Dat is zelfs consumenten recht. Je mag wel van zo’n wagen verwachten dat het laden langer dan 2 jaar werkt. Eerder 10 jaar.

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Geplaatst: 30 okt 2023 20:06
door Luberthus
Het probleem is snel opgelost met een update van de software. Dus geen defecte BCB maar een software probleem. Het klepje gaat weer open, de melding op het dashboard is verdwenen, de batterij kan weer geladen worden. Opgelost.

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Geplaatst: 30 okt 2023 20:09
door spacefreek
Mooi! :dance:

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Geplaatst: 04 apr 2025 06:45
door MacManiac78
nauta schreef: 21 jun 2022 21:56 Inmiddels de wagen weer terug, BCB links en rechts?? vervangen, auto laad nu weer op volle snelheid bij openbare palen. Thuis nogmaals geprobeerd, leek goed te gaan, maar na 5 minuten (wisseling laadsnelheid wellicht?), start 3x het laden opnieuw binnen 1 minuut. Ik hoor het relais snel heen en weer klikken in de laadpaal en heb toen direct de auto van de paal gehaald.

Ik vermoed dus dat mijn laadpaal niet goed is of wellicht de elektronica een klap gekregen heeft. Aangezien deze newmotion paal ook geen loadbalancing heeft zonder abbonement en aanschaf van extra modules, heb ik een nieuwe paal op het oog met daarin ook Type B lekdetectie, en loadbalacing. Betreft de Webasto Next 11kw, iemand ervaring daarmee?

De Zoe heeft minimaal 10A nodig bij het laden. Zoals jij het beschrijft krijgt het geen 10A aangeboden en dan gaat het relais "klapperen" het relais van de ZOE kan daardoor vastlassen

Ik had wel een Type B aardlek, maar niet een type B RCD /lekdetetctie aardlek..

De Zoe heeft minimaal 10A nodig bij het laden. Zoals jij het beschrijft krijgt het geen 10A aangeboden en dan gaat het relais "klapperen" het relais van de ZOE kan daardoor vastlassen.

Toegevoegd in 14 minuten 47 secondes:
spacefreek schreef: 27 jun 2022 16:12 Wat is er precies aangepast na 2015? En zijn de bij ons nu vervangen BCB’s even betrouwbaar als de modellen na 2015?

Rond 2015 is er een software update uitgebracht die de ZOE iets flexibeler zou laten ongaan met de benodigde (piekspanning) startspanning van 10A die ook nodig is om het relais aangetrokken te houden.
gaat dat relais klapperen dan kan het zich vastlassen en kan je zomaar twee modules moeten vervangen. ingangsfilter en relais. Het relais zit in de BCB module.