Pagina 2 van 2

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 16 apr 2024 17:28
door Berth

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bedankt voor de tip, die van mij blijkbaar ook zoals ik het lees":{"Nav SW version":"nav18.06.10_stabi_2021.42.1",".

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 21 apr 2024 15:54
door March78
Ik heb van Renault de onderstaande reactie ontvangen, waarmee ik de navigatiekaart voor Nederland vandaag heb kunnen updaten. OTA dus de auto heeft deze update zelf binnengehaald.
Update van de overige landen moet wel via usb stick en dat lukt nog steeds niet (Alliance Toolbox zegt dat de kaarten up to date zijn en dat kan niet kloppen omdat deze al minstens een jaar niet meer geupdate zijn).

Vanuit het hoofdkantoor te Parijs heb ik zojuist een reactie ontvangen.
Zij willen u verzoeken om onderstaande uit te voeren:
1. Ga naar uw auto en zet het Easy Link systeem aan
2. Ga naar Gegevensuitwisseling [Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatbeheer - Gegevensverzameling OFF/ON]
3. Zet de Gegevensverzameling UIT
4. Zet de auto uit en sluit de deuren en zorg ervoor dat de autosleutel niet binnen 15 meter van uw auto is
5. Wacht 15 minuten
6. Ga naar uw auto en zet het Easy Link systeem aan
7. Ga naar Gegevensuitwisseling [Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatbeheer - Gegevensverzameling OFF/ON]
8. Zet de Gegevensverzameling weer AAN
9. Start de (elektro) motor voor minimaal 5 minuten(indien u een langere rit wil/moet maken is dit mogelijk)
10. Zet de (elektro) motor uit en dan weer aan
11. Ga naar Software update [Menu - Info - Systeem - Software update]
12. Druk op "Zoeken naar updates"

Hierna zou u een normale kaartupdate moeten kunnen uitvoeren.

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 21 apr 2024 17:06
door Berth
Bedankt voor de tip. Ik heb de procedure zoals omschreven uitgevoerd. Het systeem zocht wel naar updates en gaf uiteindelijk de melding dat het systeem up to date was. Ik heb de kaart even gecontroleerd en de nieuwe weg die hier al enkele jaren ligt staat er nog steeds niet op. Hoe kun jij zien dat je systeem een nieuwe kaart heeft binnengehaald?

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 21 apr 2024 17:30
door March78
Hij gaf bij mij eerst de melding dat er nieuwe software werd binnengehaald. Daarna kon ik zien dat de kaart van Nederland werd bijgewerkt (melding “bezig met bijwerken”).
Op onze V1 hardware kun je helaas niet zien welke kaartversie er op staat of wordt geïnstalleerd dus dat weet ik ook niet.

Vervelend dat het bij jou ook op deze manier nog steeds niet werkt. Maar ik ben ook nog niet tevreden, ik woon in de grensregio en wil minimaal kaarten van België en Duitsland ook up tot date hebben en dat werkt nog steeds niet via de Alliance Toolbox (en OTA kan sowieso niet met andere landen dan Nederland).

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 21 apr 2024 17:46
door Berth
Ik heb nog steeds contact met Renault en zij zullen mij laten weten welke kaarversie is uitgelezen uit mijn aangeleverde gegevens.
Ik ben benieuwd!

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 21 apr 2024 21:17
door PedroN
Berth schreef: 16 apr 2024 17:28 Bedankt voor de tip, die van mij blijkbaar ook zoals ik het lees":{"Nav SW version":"nav18.06.10_stabi_2021.42.1",".
Dan loop je wat versies achter denk ik, op mijn (net nieuw geleverde) Captur staat: "Nav SW version" : "nav22.03_stabi_2023.11.3"
(overigens moest ik nog wel de kaarten updaten naar versie 2024.V1 met de USB stick)

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 21 apr 2024 22:47
door Berth
Klopt inderdaad, Auto is van november2019 en heb hem gekocht in december 2022.Vorig jaar juni update uitgevoerd met USB stick wat ook is gelukt.
Daarna diverse keren weer geprobeerd maar gaf steeds aan dat het systeem up to date was. Dan kun je ook niet updaten. In februari dit jaar kreeg ik een storingsmelding. Inmiddels is dit verholpen maar geeft nog steeds aan dat het systeem up to date is.

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 23 apr 2024 19:44
door March78
Ik moet Renault overigens toch wel credits geven voor de manier waarop ze mijn probleem proberen op te lossen.
Ik werd gisteren actief gebeld door een medewerker om de vragen of de oplossing die ik op de vorige pagina gepost had, mijn probleem had verholpen.
Vandaag werd via Renault in Parijs verzocht om een nieuwe fingerprint te maken op de usb stick en deze door te sturen, zodat ze hopelijk ook nog ook nog voor een oplossing kunnen zorgen waardoor ik ook de andere kaarten kan updaten.

Hopelijk levert dit ook nog iets op voor de mensen die vergelijkbare problemen als ik hebben.

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 23 apr 2024 22:53
door Berth
Inderdaad positief van Renault, je krijgt daar een goed gevoel bij dat je klacht wel serieus genomen wordt en naar een oplossing wordt gezocht.

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 28 mei 2024 14:32
door Berth
Vandaag met de Captur, op aanbod en kosten van Renault, naar de de dealer geweest voor de kaartupdate. Dus netjes opgelost. In het JSON bestand gevonden datum heeft betrekking op de softwareversie van het navigatiesysteem en niet op het kaartmateriaal

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 29 mei 2024 19:05
door Renault tech
Hey.
Do you guys connect the toolbox thro an ip adress ?
Because they updated the security patch to the r box ip

Toegevoegd in 2 uren 9 minuten 34 secondes:
toolbox werkt alleen via de dealers r-box via een ip adress, gewoone gerbuikers kunnen de laatste soft niet meer ophalen..

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 30 mei 2024 09:53
door Cacho
Renault tech schreef: 29 mei 2024 21:14 Toegevoegd in 2 uren 9 minuten 34 secondes:
toolbox werkt alleen via de dealers r-box via een ip adress, gewoone gerbuikers kunnen de laatste soft niet meer ophalen..
Nu sta ik even voor een raadsel. Vanochtend nog de Alliance Connect Toolbox uitgeprobeerd (versie 4.0.7 en kaartupdate 2023-12) en alles werkt naar behoren. Kan gewoon downloaden naar mijn USB stick.
Of haal ik nu wat zaken door elkaar?

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 30 mei 2024 11:51
door Renault tech
Kan je ze gewoon downloaden is er geen probleem
Dit is de connect toolbox openbaar voor iedereen
Dit zijn de kaarten
Nieuwste sofware kan jij daar niet mee downloaden

Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...

Geplaatst: 30 mei 2024 11:56
door Cacho
Renault tech schreef: 30 mei 2024 11:51 Kan je ze gewoon downloaden is er geen probleem...........
Duidelijk. Thanks!