Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24 jan 2010 18:52
door Hema
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Mogelijk is ook dit een les:
Als je tijdens het rijden met een turbo motor plots je vermogen kwijt bent, en je bespeurt maar enige vorm van witte of blauwe rook uit de uitlaat (meestal flink wat rook), start dan nooit meer de motor!!
De meesten eindigen met een drijfstang die naar buiten kijkt.
Geplaatst: 24 jan 2010 21:57
door DHL
Maken jullie steeds de carterventillatie los? Is die makkelijk bereikbaar dan? In de garage waar ik werk doen ze de olievulling gewoon langzamer. Als particulier moet je soms toch ook olie bijvullen. Moet ik dan ook die slang loskoppelen op m'n 2.0 dCi? Ik hoorde dat dit bij deze motoren niet meer kan gebeuren?
Geplaatst: 24 jan 2010 22:03
door Hema
Als particulier vul je ook niet de hele motor inhoud. Meestal loopt de ruimte onder de olievuldop niet snel genoeg leeg voor zo een grote stroom olie. Ik ken maar één motor waarbij je de olie rechtstreeks in de carterventilatie kunt laten lopen en die is van Mazda. Daar kun je met een halve liter olie het inlaatspruitstuk vol laten lopen.
Geplaatst: 25 jan 2010 10:38
door WillemS
Om jullie een indruk te geven. Normaal kan je oliepeilen nadat de motor zo'n 2 minuten stil staat. Bij sommige diesels van Renault is het voorgeschreven om 15MINUTEN te wachten voor je mag peilen.
Kan je nagaan hoe langzaam de olie naar beneden zakt. Vandaar bij het vullen in de garage de carterventilatie los.
Geplaatst: 25 jan 2010 10:44
door Socrates
Wat zijn nu wel betrouwbare motoren voor in een Espace ?? De 2.0T ??
Geplaatst: 25 jan 2010 14:30
door fgrooten
Helaas hebben àlle motoren met een turbo daar problemen mee (een uitzondering daargelaten natuurlijk).
Deze begeeft het vroeg of laat een keertje.
Dat was voor mij de reden om een 3.5V6 aan te schaffen....
Geplaatst: 25 jan 2010 18:11
door wesley015
De 2.0 16v is net iets te licht.
De 3.5 is wel het beste voor de espace.
Geplaatst: 25 jan 2010 18:22
door berniez
Onze 2.0T van 2003 heeft een nieuwe turbo gekregen bij 135000 km. Ik hoop dat deze het ook zo lang volhoudt! Kunnen we nog een paar jaar vooruit. Zo uit het hoofd kost een nieuwe turbo 500 euro en het uurloon ook.
Geplaatst: 25 jan 2010 20:24
door mechanic
Bij een espace 2.0T word de motor gelicht uit de auto, omdat je geen werkruimte hebt.
Daar komen dan nog olie leidingen bij,motorolie+filter, uitlaatpakkingen, airco leeghalen/vullen, koelsysteem leeghalen/vullen etc.. Dat red je niet met 500e, in ieder geval niet bij een dealer.
Laatste turbo die ik deed was van een vel satis 2.2dci, daar blijft de motor gewoon zitten, rekening van €2200!!
Geplaatst: 25 jan 2010 20:26
door RichTrip
Voor de liefhebbers! Hier staat nog een 3.5 V6 Initiale met niet al te veel kilometers (122.000):
http://www.leaseoccasion.nl/
Geplaatst: 25 jan 2010 22:38
door CPTR
wesley015 schreef:De 2.0 16v is net iets te licht.
De 3.5 is wel het beste voor de espace.
Dat vind ik nou ook voor de GS

.
Bij een benzine-motor hoef ik toch niet speciaal op bepaalde slangetjes te letten he als ik olie wil verversen?
Geplaatst: 26 jan 2010 22:46
door DHL
Ook nog even een vraagje... Klopt het dat de Espace vanaf 2008 de betrouwbaarste monovolume op de markt geworden is?
Geplaatst: 27 jan 2010 10:36
door WillemS
Zolang hij stilstaat zeker
motor kapot
Geplaatst: 29 jan 2010 23:33
door DirkB
Discussie over Renault dieselmotoren kun je snel stoppen als je weet dat ze nu alleen nog maar Nissan motoren gebruiken. Veel geloof in de eigen motoren is er dus niet in Parijs. Ik heb 2.2 DCI gehad met veel ellende, daarna een Seat Alhambra 1,9TDI. Verschil: aan de Renault ging alles kapot aan de Seat nauwelijks.
Toch weer een jonge Grand Espace gekocht maar wel met de 2.0DCI 175 pk van NISSAN, je leert in de jaren.
Re: motor kapot
Geplaatst: 29 jan 2010 23:45
door CPTR
DirkB schreef:Discussie over Renault dieselmotoren kun je snel stoppen als je weet dat ze nu alleen nog maar Nissan motoren gebruiken. Veel geloof in de eigen motoren is er dus niet in Parijs. Ik heb 2.2 DCI gehad met veel ellende, daarna een Seat Alhambra 1,9TDI. Verschil: aan de Renault ging alles kapot aan de Seat nauwelijks.
Toch weer een jonge Grand Espace gekocht maar wel met de 2.0DCI 175 pk van NISSAN, je leert in de jaren.
Ja, die TDI'tjes zijn echt super (de diesels van Nissan inderdaad ook

).
Mocht ik de Scenic weer total-loss rijden, komt er een 7-persoons VW Caddy TDI met DSG-automaat. Ohhhhh
Geplaatst: 30 jan 2010 11:19
door Hema
Als we het hier hebben over de VW PD diesels, dan kan ik daar een dikker probleem rapport over schrijven dan van alle Franse diesels bij elkaar. We moeten ons wat meer realiseren dat wat vroeger was, nu niet meer is. 10 jaar geleden hadden we Euro 3 en 3 of zo. Nu hebben we euro 5. Dit geldt voor alle autofabrikanten en ze doen allemaal hun best om dat te halen met zo min mogelijk middelen/kosten.
Ik hoor die verhalen veel, dat mensen vroeger een ...... hadden en dat die zoveel beter was. Nooit problemen mee is dan het verhaal. Als ik dan door vraag, blijken die er vaak toch wel geweest te zijn, maar makkelijk vergeten. Nooit problemen met airco, elec. ramen of turbo. Duidelijk, dat zat er toen allemaal niet op.
Jullie denken misschien dat je bij Renault problemen hebt met EGR, turbo, krakende wielophanging en omlaag vallende ramen. Nou dat hebben alle merken en de Duitse merken spannen de kroon.
We wilden toch zo graag een Renault rijden? Waarom was dat dan? Hebben we in andere auto's ook proef gereden? Lieten we die VW staan vanwege zijn dreundiesels misschien? Gingen we voor de Renault omdat de prijs goed was?
Bij de buren is het gras altijd veel groener, maar het blijft gras en als je goed kijkt, zit er ook onkruid tussen.
Geplaatst: 30 jan 2010 13:05
door DHL
Hema hetgene wat je vertelt klopt volledig. Alle merken kenden hun probs bij de overschakeling van euro 3 naar euro 4. Nu euro 5 op komst is zijn er al merken die zich voorbereiden... en nu ook probs hebben. Denk maar aan De Mercedes met de probs aan de injectuers. Klanten mogen voor bepaalde uitvoeringen zelfs hun bestelbon annuleren of een andere versie kiezen. Voor de reeds geleverde wagens zorgen ze ervoor een uitgebreide vloot vervangwagens te hebben
Geplaatst: 30 jan 2010 13:37
door Hema
Het zal ook een aantal jaren duren voor de consument gewend is aan nieuwe technieken. Ik hoor nog al te vaak dat een paar liter benzine in een diesel auto vroeger geen kwaad kon, dus zal dat nog steeds wel zo zijn. Ook motorolie werd 30 jaar geleden in de supermarkt gekocht, want zo lekker goedkoop! Toen waren er nooit problemen, dus zal dat nu ook wel niet.
Als je technische sites in de gaten houdt, kun je vaak lezen dat problemen worden veroorzaakt door de huidige euro normen en/of hoe de bestuurder ermee omgaat.
Voorbeeld: ik mag vorige week een jonge Range Rover TDi (BMW diesel) gaan starten. Man begint al met, dat het een "kl..e ding is. 60.000 gelopen en al een turbo en intercooler vervangen". Ik vraag hem te starten en de motor gaat amper rond. Hij vertelt dat hij het oliepeil al op niveau heeft gebracht daarnet want het is een "oliezuiper" en wijst op een leeg blikje 15W40 motorolie.
Ik help het ding aan de gang en de man geeft direct plakgas. Ik wil het liefst onder een stoeptegel kruipen, maar de man zit gas te geven alsof hij in Zandvoort aan de start staat. Vanuit het maximum toerental zet hij ook nog doodleuk de motor uit.
Nu kan ik iets gaan adviseren over dunnere motorolie, rustig opwarmen en de turbo tot rust laten komen, maar ik heb het gevoel dat hier weinig eer te behalen is.
Ook wordt er nog dunnetjes uitgelegd dat vroeger alles beter was. In 1972 heeft de man een Volvo Amazone gehad en die deed het altijd. Nou, dan ben ik uitgel.ld.
Je zult straks ergens een gebruikte Range Rover kunnen kopen..............voor weinig..........