Pagina 2 van 2

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 13 jul 2015 20:54
door WillemS

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

slaat op het beste nemen dat er is !! b.v .98 octaan, V-power, excellium en dergelijke.
Bovendien rijden we al jaren met 5% bio troep in onze tank's, dus regelmatig een goede cleaner is geen overbodige luxe om algen groei en vocht te vermijden.

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 13 jul 2015 20:56
door coinoperator
ah zo...

belachelijk is trouwens dat premium sju hier 10 tot 12 cent duurder is en in FR maar een cent of 3

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 13 jul 2015 22:04
door coinoperator
Heel leuk om te weten voor iedereen is trouwens het volgende:

Mijn Kreidler uit 1977 liep onregelmatig,
de ene keer verzoop ie, even later draaide hij weer schraal.
ik heb de hele Bing teur uit elkaar gehaald, in de tri gehad, blinkend schoon en ieder klein kanaaltje was open.
Maar het gedonder bleef aanhouden.

Tenslotte kreeg ik van iemand de tip om eens de vlotternaald te vervangen...
Zo gezegd zo gedaan, weg probleem.
HUH
De problematische vlotternaald zag er 100% gelijk uit aan de nieuwe, messing, geribt en een ronde rubberachtige punt met een hoek van om en nabij de 45 graden.
Toen beide naalden eens meegenomen naar een kennis die een flinke microscoop had staan (is arts)
En ja.... de "wangen" van de punt waren niet vlak maar bolvorming geworden met een bende kraters er in.
De goeje naald had die fratsen niet.

Oorzaak, de moderne "benzine"
De naald was dus gewoon deels opgelost.

Das was dus een errug simpel Bing carborateurtje...
En dat was Euro E5 (ofterwel de gewone rotzooi van de pomp met een kwak 2T olie erbij)

Wat gebeurt er binnenin het onvoorstelbaar veel komplexere mechanisme van mijn autootje dan wel met het dubbele aan oplosmiddel?
Ik wil 't niet weten.....

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 14 jul 2015 08:16
door Timelord
Nou je het over een brommer hebt, ik had een Yamaha en als ik Shell tankte, sloeg hij bij het wegrijden de eerste keer steeds na enkele meters af en moest ik lang duwen om hem weer aan de praat te krijgen.
Als ik Texaco tankte had ik nergens last van.

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 14 jul 2015 18:51
door coinoperator
Yamaha.... had ik toen ik 16 was, de FS1 met roterende schijfinlaat en vastgelaste vijfbak die je zo weer los had hihi
en nadat dat racemonster in beslag was genomen kreeg ik van pa en ma een gloednieuwe blauwe met membraan en dat kudtding was niet vooruit te vloeken, lustte alleen mengsmering 1 op 20 en liep al vast bij warm weer.

ps
de bekeuring van de FS1 heb ik nog altijd ingelijst hier hangen in mijn hobbykamer :-) 115 kmph gnuift.

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 04 okt 2015 15:01
door mechanic
Met elke auto die ik gereden heb ik FR tankte ik altijd de e10. Weliswaar reden we altijd zonder aanhanger,maar geen enkel probleem.
Dat je iets minder ver op een tank komt viel ook wel mee,maakte zeker geen 100km uit. We reden aan een stuk door 1300km met alleen tankpauzes en wissels,dan is de tank zoiezo snel leeg. Ook bij de volvo 5cil turbo geen vermogensverlies waargenomen.
De oude renault motoren,8v en 16v lusten het ook zonder problemen.

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 04 okt 2015 15:14
door coinoperator
is je account gehackt ofzo?

Ik vind het nogal een erg vreemde bewering van iemand met zoveel kennis van zaken om te stellen dat E10 zonder problemen getankt kan worden.
het is daarnaast ook nog eens zo dat biobrandstof voedseltekorten oplevert en er regenwouden voor worden gesloopt.

Re: Euro95-E10

Geplaatst: 04 okt 2015 16:54
door mechanic
Over de tot stand komen van de brandstof zal niemand zich druk maken die autorijd toch? Is zoiezo niet milieu vriendelijk.
Ik deel alleen mijn eigen ervaring,die waren prima met de e10.
De kwaliteit weet je nooit als je in een boeren gehucht tankt bij een merkloze pomp,maar al mijn auto's lusten deze brandstof prima. Van die om en nabij 4-5 tankbeurten zal een auto zonder aanhanger niet veel lijden,vooral de oudere niet.