Pagina 11 van 16

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 13 jan 2017 16:33
door zoe2goe

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Top! Veel plezier (gaat wel lukken) :-)

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 13 jan 2017 17:03
door Aboriginal
Ziet er goed uit Niek,bij mij staat er nu 150km op.
Ik heb vandaag stickers binnengekregen van Rudy,
ik zal ze binnekort plakken en foto plaatsen.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 18:43
door AnthonyR
Sinds dinsdagavond mee op pad. Wat een rust en comfort.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 18:45
door MartijnEV
Magnifique! Geniet er van!

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 19:03
door Hachy
Gefeliciteerd! Lekker touren de komende dagen!

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 19:11
door RudyH
Ben benieuwd hoe ver je komt met de accu en de 17 inch velgen. Hou ons op de hoogte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 19:27
door AnthonyR
RudyH schreef:Ben benieuwd hoe ver je komt met de accu en de 17 inch velgen. Hou ons op de hoogte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met de rit van vandaag en de boardcomputer berekening kwam ik op een realistisch verbruik van zo'n 240 km. Veelal eco stand, en continu wel de kachel aan. Viel mij niet tegen met de temperaturen van rond het vriespunt.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 19:56
door Aboriginal
Is dus precies 2x zoveel als de mijne(120km)
Gefeliciteerd en have fun

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 20:17
door Niek_
Hey AnthonyR, mooie wagen zeg. Die binnenkant is stiekem toch mooier dan die van mij. Hoe werkt dat trouwens met zo'n demo, altijd afwachten of je hem weer mee naar huis kan nemen oid? Veel rijplezier!

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 20:19
door AnthonyR
In principe wordt die enkel gebruikt voor proefritten indien benodigd. Voor normale proefritten is er ook een 22kwh versie. Nu is het enkel plannen met opladen op het werk, nog maar 1 aansluiting. En sleutel hou ik gewoon bij me.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 19 jan 2017 21:21
door 0111 Mtbiker
Ik heb er de eerste ritjes ook op zitten. Ik kon op de tweede lading 147km rijden met nog 37 als rest. Ik heb de boordcomputer gereset en toen stond er nog 50 op. Ongeveer 200 km bij tot -4 vindt ik nog niet heel slecht. Bij volladen stond er een optimistische 291km actieradius op.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 20 jan 2017 13:32
door Aboriginal
Top gefeliciteerd,ook een witte?

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 20 jan 2017 14:56
door EV-pioneer EVerhard
Gefeliciteerd met de nieuwe ZE40 allebei en heel veel plezier ermee wat vast gaat lukken! Mooie range allebei en precies het dubbele van de 22kW op dit moment met deze tempraturen, top! Ik kan niet wachten tot ik mijn Bose Edition krijg in februari :dance:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 20 jan 2017 15:01
door EV-pioneer EVerhard
@antonyR Nog even een detail opmerking over de tweede foto: hoe kan het percentage op 15% staan terwijl de batterij meer dan halfvol is? De foto moet haast genomen zijn direct nadat je de deur hebt opgedaan en het percentage heel snel opliep, da's heel toevallig!

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 20 jan 2017 15:15
door BartKers
EV-pioneer EVerhard schreef:@antonyR Nog even een detail opmerking over de tweede foto: hoe kan het percentage op 15% staan terwijl de batterij meer dan halfvol is? De foto moet haast genomen zijn direct nadat je de deur hebt opgedaan en het percentage heel snel opliep, da's heel toevallig!
Dat vroeg ik me ook al af! Nieuwe feature die weergeeft hoeveel je hebt bijgeladen ofzo?

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 20 jan 2017 17:01
door 0111 Mtbiker
Aboriginal schreef:Top gefeliciteerd,ook een witte?
Nee, een Gris Titanium

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 20 jan 2017 20:24
door AnthonyR
EV-pioneer EVerhard schreef:@antonyR Nog even een detail opmerking over de tweede foto: hoe kan het percentage op 15% staan terwijl de batterij meer dan halfvol is? De foto moet haast genomen zijn direct nadat je de deur hebt opgedaan en het percentage heel snel opliep, da's heel toevallig!
Dat klopt inderdaad!

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 21 jan 2017 23:56
door HarmOtten
Wat Renault Nederland zegt over de verbeterde efficiëntie van de ZE40:
Renault NL schreef:Winst op het gebied van energie-efficiency is behaald dankzij de nieuwe batterij in combinatie met de technische kwaliteiten van de ZOE. Er is gebruik gemaakt van een innovatie die in het verleden is ontwikkeld voor Scandinavische landen om het thermisch management van de batterij te verbeteren zodat deze ook bij lage temperaturen maximaal presteert. Het nieuwe luchtcirulatiesysteem is zo ontworpen dat de Z.E. 40-batterij altijd een constante temperatuur tussen 15 en 18 graden heeft, ongeacht de weersomstandigheden.
Maar Renault Frankrijk zegt:
Renault FR schreef:Avec la nouvelle ZOE, les performances thermiques du contrôle de la batterie sont améliorées pour garantir son fonctionnement optimal même quand les températures extérieures sont très froides, grâce à l’application de l’innovation précédemment développée pour les pays nordiques. Le nouveau système de circulation d’air maintient la batterie Z.E. 40 à un niveau tempéré, entre 15 et 28 degrés, en toutes circonstances.
Ik ga er maar vanuit dat de Franse versie juist is, en dat ie de temperatuur van de batterij tussen de 15 en 28°C houdt :).

Hoe dit op temperatuur houden precies werkt, zou mijn dealer nog verder uitzoeken.
Mijn vragen zijn:
- Doet de ZOE dit alleen als de auto "gestart" is?
- Wordt in de winter tijdens pre-conditioneren ook de batterij verwarmd? (en in de zomer gekoeld?)

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 01:18
door Niek_
Nou, ik denk dat zoe2goe hier wel iets over kan roepen. Vandaag even aan de slag geweest met CanZe en m'n auto, maar de accu was (voor zover ik mij kan herinneren) nog niet misschien tussen de 15 en 28 graden..

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 01:33
door zoe2goe
Niek_ heeft hartstikke gelijk. Zijn batterij was dik onder de 10 graden. Dus aangenomen dat er niet is gejokt moet de conclusie zijn: alleen als de de auto gestart is. De volgende spannende vraag is dan of'ie dat doet via de warmtepomp of door intern wat energie te verstoken.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 09:23
door OlafH
Als het via de warmtepomp gaat zou je zeggen dat het met preconditionering wordt meegepakt. Dat zou toch wel een ernstig goed argument zijn voor een ZE40.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 11:33
door zoe2goe
Schier onmogelijk (ik bedoel: zinloos). 200 kilo massa warm je niet zomaar eventjes in 10 minuten op. Als je nu al kijkt hoe langzaam de batterij opwarmt met gebruik, en dan gaat het toch al wel om serieuze vermogens, dan denk ik eigenlijk niet dat ze het zo hebben aangepakt. Veel in deze auto gaat tegen de intuïtie in en het zou me niks verbazen als dat met dit onderwerp ook het geval zou zijn.

Wat er weer vóór hint is dat Renault, helaas een tikkeltje geheimzinnig, zegt dat de nieuwe auto echt efficiënter is dan de oude met een nieuwe accu. Ik kan me niet zo veel voorstellen bij andere dingen die dat dan zouden moeten bewerkstelligen want bij mijn beste weten is de aandrijflijn ongewijzigd. Kan me lelijk vergissen natuurlijk.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 13:58
door HarmOtten
Mooi! 1 vraag is beantwoord: De nieuwe ZOE houdt haar batterij niet constant op temperatuur.

Als de enige efficiëntie verbetering in de nieuwe ZOE, het op temperatuur (proberen) te houden van de batterij is (tussen 15 en 28°C), dan kan ik hieruit het volgende concluderen:
Uit eerdere berekeningen volgde al dat de bruikbare capaciteit van de nieuwe batterij 38,8kWh zou zijn.
Dat betekent dat de oude ZOE: 22/25,92 = 89,1% van de totale batterij capaciteit kan gebruiken,
maar de nieuwe ZOE kan dan: 38,8/41 = 94,5% van de totale batterij capaciteit gebruiken!
Oftewel, dan wordt de nieuwe 41kWh batterij zwaarder belast, of deze daar beter tegen kan of niet.

Bij deze aanname maakt het voor de range dan niet uit of je alleen upgrade, of een hele nieuwe ZOE koopt.
Maar Renault heeft gezegd dat je bij een batterij-upgrade niet van alle efficiëntieverbeteringen profiteert van de Z.E.40, en dat daardoor de range minder zal zijn. Het lijkt me sterk dat, alleen het kunnen verwarmen van de batterij tijdens gebruik, het verschil maakt. Dus vermoedelijk is er toch nog iets meer aangepast.

Kortom, hoog tijd dat we de juiste informatie boven tafel krijgen!

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 20:58
door zoe2goe
Ik meende dat het wat extra oprekken van de vrije ruimte al bij de introductie van de R modellen was gebeurt. Herinner me zoiets van de lezing van die Japanner (zeg maar even chef batterijen van Renault)?

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 22:06
door 0111 Mtbiker
De batterij zal alleen extra belast worden als deze extra ruimte ook gebruikt gaat worden. Dat zal in de praktijk minder snel voorkomen als bij de oude accu. Als deze bewering juist is natuurlijk

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 22:22
door HarmOtten
@zoe2goe,
Klopt, de R240 modellen kunnen 23,1kWh van de 25,92kWh gebruiken.

@0111 Mtbiker,
Mee eens, maar zover ik weet kun je ook bij de nieuwe ZOE niet instellen dat er maar tot bv 80% wordt opgeladen. Een optie die ik graag zou hebben. Dus zal je zelf tijdig het laden moeten onderbreken als je niet tot 100% wil opladen.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 23:41
door zoe2goe
Dat laatste is precies waar ik mee bezig ben, zij het dat ik het feitelijke aan/uitzetten niet aan de auto kant ga bouwen, maar aan de lader kant. Uiteraard is daarvoor wel informatie van de auto nodig. In feite is CanZE voortgekomen uit die informatie-behoefte. Tijd om daar weer eens wat aandacht aan te gaan besteden.

Voor wie er echt in geïnteresseerd is wil ik wel eens uit de doeken doen welke kant dat loopt.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 22 jan 2017 23:55
door RudyH
Ben benieuwd en geïnteresseerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 11:45
door MartijnEV
Ik ook!

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 12:31
door zoe2goe
Edit: nieuw draadje: post171342.html#p171342

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 12:38
door renault15.17
Maak er a.u.b. een nieuw onderwerp voor aan Jeroen.

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 21:00
door renault15.17
Bij mijn ZE dealer in Helmond staan nu liefst 3 ZOE ZE40's. Een blauwe Life, een givre Intens en een zwarte Intens waarnaar de link hieronder verwijst. En met deze zwarte is iets raars aan de hand. Kijk naar de foto hieronder, wat klopt er niet?

http://www.autowereld.nl/renault/zoe/q9 ... tails.html



Afbeelding




Bij de dealer konden ze het niet verklaren. :think:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 21:05
door zoe2goe
Ik zie het niet naar zo uit deze hoek is het wel een vet stoer karretje :D

Oh, een "i" model. In Nederland????

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 21:10
door Niek_
Blauw logo?

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 21:14
door zoe2goe
Hint: deze komt niet van het beroemde speelgoedmerk "batteries not included *)" zo lijkt het.

*) Da's net zoiets als het beroemde transportbedrijf Max Laadvermogen. OK ok, ik hou op :Sleep: :hand:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Geplaatst: 23 jan 2017 21:16
door renault15.17
100 punten voor Niek_. Voor op de neus zit gewoon nog het blauwchrome logo. :doh: Rare jongens daar in Frankrijk. :D