Pagina 13 van 17

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 13 jul 2016 21:58
door zandbak

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

In geval ze je geen uitzicht geven op een update kan je volgens mij de koop ontbinden. Ik zou in dat geval overgaan tot ontbinding van de verkoop.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 13 jul 2016 22:09
door Kad in mijn Jar.
Na 8 maanden nog?
Er is ook al aan de auto gespoten om een andere tekortkoming weg te nemen.
En ik heb er een trekhaak onder laten zetten etc etc..

Maar je hebt gelijk.
De aangetekende brief ligt al klaar helaas.
Twijfel nog.
Had ook anders gekund.
Niet wat je verwacht mogelijk te zijn in een beschaafde economie (zoek de contradictie:-))

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 13 jul 2016 22:44
door Kad in mijn Jar.
al 24 KJ TCE's met (te) weinig KM in de aanbieding.
Is dat gebruikelijk?
http://www.marktplaats.nl/z/auto-s/rena ... rom=always

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 jul 2016 05:56
door Renos
En zo modderen we maar aan.
Nochtans zou de media een zeer goede bondgenoot kunnen zijn. Negatieve publiciteit, daar houdt Renault niet van.

Ik contacteer ook niet langer meer de klanten - en technische dienst van Renault (Belux).
Die kerels zijn gehouden aan strict geformuleerde antwoorden en zullen nooit tot de kern van de zaak gaan. Weg met die handel dus.

De facto is er maar één die verantwoordelijk is voor de problemen en dat is de dealer. Ook als is die man volledig ter goeder trouw en bereid tot een eventuele oplossing. Als hij daar niet in slaagt doe je er goed aan hem aangetekend in gebreke te stellen. Geef hem een redelijke termijn tot regularisatie en is het daarna niet in orde kan je denken aan een andere oplossing zoals daar is : vervanging auto, ontbinding aankoop.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 jul 2016 08:06
door Guglielmo
Ik vraag me af of de nieuwe Megane, die ook uit te voeren is met de 130 Tce motor, ook ditzelfde probleem heeft. Iemand die dat weet? Ik meen wel dat mijn Kadjar nu minder met horten en stoten rijdt (bij koude motor - toerental tussen 1800-2500 RPM), maar wellicht heeft dat met de wat hogere buiten temperaturen (zomer) te maken. Niettemin gaat mijn Kadjar morgen (na 1 jaar bezit) voor zijn 1e onderhoudsbeurt met daarin een "SOFTWARE AANPASSING INSPUITSYSTEEM". We gaan het ervaren.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 15 jul 2016 23:06
door Renos
... en, al nieuws na je aanpassing software ??

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 09:26
door Guglielmo
Chapeau, het rijden met horten en stoten lijkt na de installatie van de nieuwe inspuitsoftware verdwenen. Joehoe, ik ben blij !!!!

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 11:39
door CasR
Dat is heel goed nieuws. Ik ben benieuwd of anderen dezelfde ervaring zullen hebben.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 14:09
door DHL
Dat zou erg mooi zijn voor jullie!!

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 17:51
door rmdkg685
nou ben benieuwd, mijn dealer is met toestemming van R ned, op zoek naar een chip tunner die met behoud van garantie het probleem mag proberen op te lossen, was vorige week , tot nu niks meer gehoord

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 18:09
door larsdijkstra 16v
Misschien een idee om eerst de update toe te passen?

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 18:32
door rmdkg685
ja lijkt mij ook , neem aan als hun weten dat er een update is dat ze dat ook wel zullen doen , maar voor de zekerheid mail ik ze wel even

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 21:23
door Kad in mijn Jar.
Er is niet gemeld over een update volgens mij hoor.
Ik heb juist de indruk dat deur vanuit RN nu echt is dichtgegooid, en de dealerschappen nu in de knijp komen en dus Software aanpassingen gaan bieden...
Hoera voor de dealer schappen!
Dat dit 8 maanden moet duren is wel jammer.
Had deze gang van zaken al 8 maanden geleden voorspeld..(zie dit draadje)

Tja wat moeten we hier over over RN roepen???? ( ik zal het niet posten)
Ben wel oprecht van mening dat als het inderdaad zo is dat RN geen oplossing gaat bieden dit absoluut de geschiedenis in gaat als 1 van grootste vormen van volksverlakkerij.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 22:44
door Renos
Guglielmo schreef:Chapeau, het rijden met horten en stoten lijkt na de installatie van de nieuwe inspuitsoftware verdwenen. Joehoe, ik ben blij !!!!
Super. Nu maar hopen dat we in België niet naast de boot vallen.
Is er van deze zo belangrijke update, een referte gekend ? Een identificatiepunt ?
Maandag zal m'n dealer een mooi telefoontje krijgen.
Komt het dan uiteindelijk toch in orde ?
Is dat normaal dat Renault dat niet meer bekend maakt ?

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 16 jul 2016 22:48
door mechanic
RN heeft de gewoonte pas te melden als iemand zich meld. Terugroepacties daargelaten.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 17 jul 2016 09:38
door larsdijkstra 16v
Als je een probleem hebt gewoon melden bij de dealer, daar is de update bekend

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 17 jul 2016 10:17
door DHL
Probleem is dat de dealer pas weet of er een update beschikbaar is van zodra hij de auto aan de clip (computer renault) hangt. Natuurlijk, als hij zou weten dat er een update is die het horten stopt, zou het mooi zijn die betrokken klanten even te bellen.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 17 jul 2016 10:33
door Guglielmo
Nee DHL, dat is niet juist. Ik had een afspraak voor 1e onderhoudsbeurt gemaakt en kreeg een bevestiging waarop stond "Software aanpassing inspuitsysteem". Mijn auto was toen nog niet bij de dealer geweest dus had ook nergens aan een Renault systeem gehangen. Dealer wist wel al lange tijd van mijn klacht en was dus uit eigen beweging hiermee gekomen. Nogmaals Chapeau.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 17 jul 2016 13:18
door DHL
Ja dat klopt, maar voor een nieuwe update moet hij eerst een auto (van identiek hetzelfde type) aan de clip hangen. Anders weet hij dit niet. Dealers worden niet schriftelijk op de hoogte gesteld van updates, tenzij terugroepakties. Allé, in Belgie toch zeker niet.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 17 jul 2016 15:22
door erwinthb
DHL schreef: Dealers worden niet schriftelijk op de hoogte gesteld van updates, tenzij terugroepakties. Allé, in Belgie toch zeker niet.
ik denk hier in Nederland wel want toen ik de hoofd werkplaats van mijn dealer belde voor Rlink2 update vertelde hij me dat hij 2 dagen eerder een mail van RN had gehad over de update en dat hij hem nog niet eerder had gedraaid en dat onze Kadjar de eerst zou zijn.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 17 jul 2016 19:45
door Renos
Toch mooi van Renault hé ? Na meer dan negen maanden zijn (trouwe) klanten in het ongewisse laten en nu er blijkbaar een oplossing voor dit probleem is, nog nalaten om de Kadjar rijders even een seintje te geven. Bah.
Benieuwd wat mijn dealer morgen gaat vertellen. Ga toch eens bellen niettegenstaande de verlofperiode. Blijkbaar zou ik de enige zijn met dit probleem in zijn regio ....

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 17 jul 2016 21:19
door DHL
@Erwin, dat is dan bij jullie een stuk beter geregeld dan hier. Dan is het aan de dealer om service te geven...
Ben nu benieuwd of ze allemaal opgelost zijn door deze update.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 19 jul 2016 06:03
door Renos
Ik vrees van niet (hehehe wat ben ik weer lekker pessimistisch ...).
Ik kan pas wegens verlof van de bevoegde technieker, binnen enkele weken langskomen bij de dealer om de auto even aan de computer te hangen.
Eens zover kan men pas dan oordelen of de auto in aanmerking komt voor een corrigerende update (sic) ...
Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over het probleem "horten en stoten".
Hebben die kerels van Renault het nu weer handig voor elkaar gekregen om een klant nog maar eens in de kou te laten staan.
Ach, die paar weekjes kunnen er wel bij hoor. :wink: :dance:

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 19 jul 2016 08:38
door mechanic
Zucht,zelfs een stagiair kan dit controleren en uitvoeren.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 19 jul 2016 09:57
door DHL
Ja, da's wel heel triest dat ze zoiets niet direct doen.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 24 jul 2016 16:33
door Renos
... een toevloed van positieve berichten van tevreden Kadjar benzine rijders lijkt het hier ook niet te worden, lijkt me ... :?

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 25 jul 2016 15:13
door rmdkg685
@renos
nee klopt idd , maar is over het algemeen wel normaal , als men ergens tevreden over is zoeken ze geen forum op , dat doe je meestal pas als er iets niet goed is , dat is mijn ervaring tenminste. en moet toegeven daar werk ik zelf ook aan mee , als ik dit probleem niet had gehad en wel 100% tevreden had geweest had ik ook nooit op dit forum uitgekomen, maar als straks HOPELIJK alles is opgelost zal ik het zeker wel vermelden hier.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 28 jul 2016 11:49
door Dingelbert
By the way... ik ben heel erg tevreden. Natuurlijk zijn er kinderziektes, maar ik moet zeggen: tot nu toe perfect opgelost door de dealer

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 04 aug 2016 07:31
door Renos
... en ja hoor er komt (ook in België) een oplossing voor het horten en stoten, inhouden van de motor of zoals je het wil noemen.
Beter nog : de oplossing is er nu al en wordt reeds toegepast. :dance:

"My Renault" nodigt Kadjar bezitters uit voor een update van de motor bij de dealer, navenant natuurlijk of het een benzine of diesel versie betreft. (zie hieronder uittreksel cursief weergegeven uit mail toegezonden aan "My Renault" leden ... ).

Op het eerste zicht lijkt de boodschap een commerciële routine melding maar op het einde van de tekst wordt er blijkbaar het alom gekende probleem bij de benzine rijders handig in de tekst geïntegreerd om het te laten uitschijnen als een gunst dat Renault voorbehoudt aan zijn klanten.

Nou ja, zo kun je altijd blijven vitten natuurlijk. Hoofdzaak is dat er uiteindelijk een degelijke oplossing gerealiseerd werd waar enkel beide partijen, klant en dealer, beter mee worden.

Citaat :
Loopt alles naar wens aan boord van uw Renault? Des te beter! Als u wilt dat dat de komende jaren zo blijft, moet u regelmatig een onderhoud laten uitvoeren.
Een onderhoud bij Renault
laat niets aan het toeval over!
Deze onderhoudswerken worden uitgevoerd:

• De motorolie wordt ververst

• De oliefilter wordt vervangen

• De koel-, rem- en ruitensproeiervloeistoffen worden bijgevuld

• Uw auto wordt op een aantal cruciale visuele punten gecontroleerd

• Eventueel enkele aanvullende ingrepen, afhankelijk van het Renault model waar u mee rijdt.

Ga nu langs voor een onderhoud en
wij bieden u gratis een motorbehandeling
Deze complete behandeling verbetert de soepelheid en het vermogen van uw motor, terwijl de uitstoot van verontreinigende stoffen wordt beperkt. Een echte verjongingskuur!

Einde citaat.

De updte is werkelijk efficiënt en de auto rijdt met een ongekende souplesse.
Bovendien is de acceleratie duidelijk vinniger.
:clap: :thumb: :D

Ik zou zeggen : heehee, beter laat dan nooit, het was lang wachten maar de oplossing kan tellen. :thumb:

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 04 aug 2016 08:13
door DHL
Die gratis motorbehandeling is een reiniger die ze toevoegen. Krijg je bij elk onderhoud gratis.
Goed dat het eindelijk opgelost is!!! Nu genieten van je wagen hee.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 04 aug 2016 20:18
door Renos
DHL schreef:Die gratis motorbehandeling is een reiniger die ze toevoegen. Krijg je bij elk onderhoud gratis.
O ja ? Ik had dat helemaal anders begrepen.
Bestaat dat wel zo van die "dope" producten die je van alles beloven als je ze maar ergens ingiet ? Ik heb daar wel mijn twijfels bij hoor. Zijn die wel efficiënt ? Hm, ik weet het niet. Enfin.

Terug naar de "horten en stoten" affaire : in mijn geval werd ik uitgenodigd om even langs te komen en de auto effe aan de computer te koppelen om een en ander te updaten. Op dat moment wist de technieker nog niet (?) of er een motormanagement update bij het pakket voorzien was. Dat ondervond hij pas tijdens de uitvoering van de update ... Zodoende werd niet alleen de GPS bijgewerkt, maar is ook het vervelendste probleem van de baan.

Ik kreeg diezelfde week een mail - krijg die overigens regelmatig van My Renault met tal van raadgevingen enz. enz. - zoals in mijn voorgaande post beschreven. De link met de update van GPS en motor was dan wel vlug gelegd.

Nu ja blijkt dat volgens U die motorbehandeling heel wat anders behelst. Nou ja, vooruit dan maar, dat ondervind ik volgende maand wel als ik de auto zijn eerste groot onderhoud geef. :wink:

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 04 aug 2016 20:58
door zandbak
Wat een onzin die motorbehandeling, een beetje dealer gooit bij elke beurt gewoon wat forte in de tank. Is niets speciaals aan.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 04 aug 2016 21:54
door DHL
Ik weet niet welk product het is, kan zoiets zijn als Forte.
Begrijpelijk Renos dat het in uw geval nogal dubbelzinnig was. Maar eender hoe, het is opgelost en dat werd tijd. De prestaties lijken ook verbeterd zeg je, wellicht laten ze hem rijker draaien nu?

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 04 aug 2016 22:18
door Renos
DHL schreef:Begrijpelijk Renos dat het in uw geval nogal dubbelzinnig was. Maar eender hoe, het is opgelost en dat werd tijd. De prestaties lijken ook verbeterd zeg je, wellicht laten ze hem rijker draaien nu?
Dat heb ik nou niet uitdrukkelijk gevraagd na afloop van de testrit. Vermoedelijk zal dit wel de hoofdzaak zijn dat de motor een rijker mengsel voorgeschoteld krijgt. Alle symptomen wijzen overigens in die richting.
Het enige dat mij nu wel opvalt is dat de schakelindicator heel wat gevoeliger geworden is. Is het een inbeelding van mezelf ? Ik weet het niet. Op zich eigenlijk niet zo abnormaal.
Het is zoals je zegt : oef, eindelijk is er resultaat na die lange maanden.
Opvallend is dat er hier op dit forum nauwelijks ruchtbaarheid/aandacht aan gegeven wordt. Stilte voor de storm ? Vakantie ?

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 04 aug 2016 23:16
door Kad in mijn Jar.
Goed nieuws dus, zo begrijp ik.
ik hoop dat ze niet de originele software opnieuw geladen hebben, want dan begint het opnieuw bij 400km...
We hopen op het beste.
Ik mag maandag, en dat is mooi voor de 3000km vakantie gelukkig.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 10 aug 2016 21:07
door Renos
Kad in mijn Jar. schreef:Goed nieuws dus, zo begrijp ik.
ik hoop dat ze niet de originele software opnieuw geladen hebben, want dan begint het opnieuw bij 400km...
We hopen op het beste.
Ik mag maandag, en dat is mooi voor de 3000km vakantie gelukkig.
Wel, is er bij jou nu ook een oplossing uit de bus gekomen ?