Pagina 16 van 22

Re: Zoe in media

Geplaatst: 18 okt 2016 20:25
door renault15.17

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Strikt genomen staat dat nergens in het persbericht MartijnEV. Dat Renault partner in het project is, wil niet direct zeggen dat een volgende Renault EV (meteen) daarvoor geschikt is.

Zoe in media

Geplaatst: 18 okt 2016 20:40
door MartijnEV
Dat klopt, echter 1+1 is 2. Renault zou geen partner zijn in het project als de eigen strategie er niet op gericht zou zijn. Het is wel voor het eerst dat openlijk wordt gecommuniceerd over een partnership met Renault specifiek gericht op CCS. Tot nu toe was Renault's toekomstvisie op snellaadstandaard onduidelijk, omdat de huidige generatie Renault EV op AC snelladen is gebaseerd.
Verder heb ik niet gemeld dat de volgende Renault EV al op dit traject zit, wel de volgende generatie Renault EV's.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 20 okt 2016 19:21
door MartijnEV
Het is nu ook officieel bevestigd door Eric Feunteun, Hoofd ZE Development bij Renault. Uniek en prettig om te horen is dat Renault vasthoudt aan de Cameleon lader tot 22kW en daarnáást toekomstige EV's zal gaan voorzien van Combo (CCS) voor "snelheden van 100kW en hoger":

« Jusqu’à 22 kW, la charge AC est dans le cœur de notre stratégie et restera intégrée dans tout l’horizon visible au sein de nos nouveaux véhicules » souligne Eric Feunteun. « Pour nous c’est un véritable avantage par rapport à la voiture mais aussi en termes de coûts avec des bornes beaucoup plus abordables par rapport à la charge DC ».

"« Entre AC 22 kW et Combo, il y aura clairement une cohabitation sur nos futurs modèles. Dès qu’il faudra passer à de la charge à 100 kW et plus, il est clair que la norme Combo 2, qui s’est imposée en Europe, sera notre standard. C’est une information que nous voulons partager pour permettre aux investisseurs de faire les bons choix en termes d’infrastructures » nous explique t-il."

Bron: Automobile Propre
http://www.automobile-propre.com/renaul ... bo-zoe-2-0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Zoe in media

Geplaatst: 20 okt 2016 21:28
door zoe2goe
100+ No shit!!! :-)

Re: Zoe in media

Geplaatst: 27 okt 2016 10:13
door GertjanVB
Een linkje geplukt van Twitter (Pepijn Vloemans) over een mogelijk Kodakmoment voor de Duitse autoindustrie

Re: Zoe in media

Geplaatst: 27 okt 2016 10:44
door zoe2goe
Dat ze in 2030 ICE verkoop willen verbieden is natuurlijk heel onverwacht. "ECO-diesel" (haha) heeft dat natuurlijk wel een zetje gegeven, maar ik geloof niet dat dieselgate de fundamentele oorzaak is. Ik heb inmiddels een heilig geloof in disruptive technology (betekent niet "beter", meestal juist slechter, zeker in het begin, maar wel goedkoper en veel sneller verbeterend. Kodak dus) en ervaringskrommes (betekent niet "we kunnen het beter, het is een economisch-wiskundig principe dat industiele goederen een vast percentage goedkoper worden bij elke verdubbeling van de totaal geproduceerde hoeveelheid). En dit natuurlijk in tegenstelling tot grondstof gebaseerde goederen.

In mijn presentatie van begin dit jaar bij Fontys zitten die twee beroemde zwart wit foto's van de Easter Parade in New York: in 1900 zie je tussen honderden paard-en-wagens één auto. In 1913 zie je tussen de honderden auto's geen paard en wagen meer. Een kodakje. En het mooie is: De emulsie-industrie zag digitaal aankomen, is niet genegeerd, maar ze achten: volgend jaar kan dit, het jaar daarop dat, etc., en daar speelden ze op in. De werkelijkheid was dat het prut was, het jaar daarop ook, en nog en keer, en toen BAM kon ineens alles, beter, goedkoper, sneller, eenvoudiger.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 27 okt 2016 10:50
door GertjanVB
Dat is wat nu gebeurd in de Duitse autoindustrie; terwijl Tesla, Renault-Nissan en anderen daadwerkelijk stappen maken in verkoop van hun EV's, stelt de Duitse industrie dat uit tot de volgende batterij-sprong en wil hun huidige modellen (voorzien van een stekker) nog in gelijk tempo blijven ontwikkelen en verkopen, zonder kannibalisatie van EV-modellen. Ze laten vooral veel concepten zien. Als de stap dan uiteindelijk wel gemaakt wordt, kan blijken dat het te laat is.
BMWi3 lijkt een ander geluid, maar daarvan zijn alle betrokkenen naar China vertrokken, dus ontwikkeling na de BMWi3 lijkt stil te staan of op zijn minst in een dipje te zitten.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 27 okt 2016 12:17
door Smartrix-Zoe
Ze maken in de media wel eens van die video's of teksten mocht iemand overlijden zodat ze dat direct beschikbaar hebben mocht het gebeuren.
Die video is dus al klaar voor de Duitse auto-industrie.
We moeten ons echt zorgen gaan maken over ons buurland en daarmee ook onze economie. Ook Nederlandse bedrijven werken nog heel veel voor de Duitse auto-industrie.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 28 okt 2016 22:05
door VanAssen
Waarom maakt een NL bedrijf geen EV?
De huidige platforms zijn (i.s.m. met de gewenste leveranciers (b.v. Nissan / Renault)) toch ook samen te stellen?
De DAF was een goed NL product evenals Fokker (even geen Spijker, hoewel klinkt wel lekker Spijker EV100 :think: ).
Ik bedoel wel een auto voor de massa moet toch mogelijk zijn.
De techneuten zijn er in ons land en als de Duitse automobielindustrie te lang wacht, hoppa :lol:

Re: Zoe in media

Geplaatst: 31 okt 2016 09:46
door cosmiccarbon
Doet Spijkstaal dat niet? In elk geval voor de zakelijke markt?

Re: Zoe in media

Geplaatst: 08 nov 2016 06:38
door RudyH
EV rally? http://en.francais-express.com/news/car ... rally-car/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Zoe in media

Geplaatst: 08 nov 2016 07:55
door RudyH
Commercial voor 400 km Zoë. http://nightshiftpost.com/work/renault-zoe/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Zoe in media

Geplaatst: 17 nov 2016 07:17
door Casss
Honderdduizendste elektrische auto op Nederlandse weg
http://www.volkskrant.nl/economie/honde ... ~a4416607/

Re: Zoe in media

Geplaatst: 17 nov 2016 08:33
door GertjanVB
Ja daar was heel erg veel drukte over gisteren in de media. snap dat niet zo. Want ca. 13.000 daarvan is maar volledig elektrisch, de rest is PHEV, waarvan maar de vraag is wie daarvan elektrisch rijd. Ik ken een paar puristen die dat wel zoveel mogelijk proberen, maar nog veel meer die zich de l?l uit de broek lachen om de financiële korting en het extra vermogen waar ze, niet geheel duurzaam, mee over de weg kunnen scheuren. Maar dat houdt eind van het jaar op, we zullen wel weer een verkooppiek beleven. Dit veronderstelde succes was voor de heer Kamp een reden om geen verkooppremie op FEV te geven vanaf komend jaar, daarbij ook geen stimulering van PHEV meer, dus de groei zal wel wat minder worden komende tijd....

Re: Zoe in media

Geplaatst: 17 nov 2016 10:45
door zoe2goe
Kamp? Oh wait ;-)

Het netto milieu-effect van de belasting-subsidies op PHEV's is op zijn best 0, en wellicht negatief (bron: tweede autobrief van Wiebes). Ik ben niet zo van "die oliedomme overheid", maar dit was echt geen goede maatregel. De vraag is dus of de afloop van de regeling voor de PHEV's ten goede gaat komen van de BEV's. Waarschijnlijk wel.

Realistisch gezien is de huidige maatregel een mislukking en moet je de nullijn op die huidige 13.000 BEV's leggen en niet niet op 100.000 "stekker-auto's".

Re: Zoe in media

Geplaatst: 17 nov 2016 11:03
door Nivve
Ik vind het nog het raarst dat ze geen subsidie geven voor particulieren, maar ondertussen vrolijk doorgaan met de ondernemersubsidies. Wees dan consistent en schaf het voor de ondernemers ook gelijk af...

Re: Zoe in media

Geplaatst: 27 nov 2016 19:08
door zoe2goe
https://cleantechnica.com/2016/11/27/bm ... car-sales/

ZOE #2 in Europa in oktober, #1 YTD

Re: Zoe in media

Geplaatst: 27 nov 2016 19:48
door GertjanVB
Sinds augustus gaat de BMW met grote batterij aan kop. Benieuwd wat de nog grotere batterij van de ZOE gaat doen. Heb mijn twijfels; voor de leasemarkt (BMW) is nu de drempel weg. Voor de private markt (ZOE) doet het er denk ik niet zoveel toe.

Sprak onlangs een BMWgenius die aangaf dat nu bedrijven naar hun toekomen en een hele stoot van die BMW's tegelijk bestellen voor het groene imago en de zakelijke portemonnaie. De BMWi3 die ik onlangs reed, reed prima net als de ZOE, dashboard is niet mijn smaak, wel netjes afgewerkt, met gas los kom je tot stilstand waar de ZOE verder kruipt, de bediening onhandig achter het stuur, de kofferruimte is een lachertje en met het snellaadpakket begint het bij ongeveer 45.0000. Kortom ieder zijn marktsegment. Gezien de financiële prikkel in de private markt beperkt is, zie ik de opmars van de BMWi3 wel doorzetten.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 30 nov 2016 06:55
door GertjanVB
Renault is partner geworden van Intercharge. Wellicht in het kader van ZE-trip, maar (of dus) ook ivm de "connected-car". Intercharge werkt zo te lezen ook aan digitale herkenning van de auto door de laadpaal. Conform dit bericht en de uitspraken van allego op de e-rijders avond, wordt dat systeem volgend jaar uitgerold.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 30 nov 2016 10:54
door EV-pioneer EVerhard
Het gaat snel met de ontwikkelingen allemaal nu, positief nieuws allemaal. Gisteren ook al het nieuws dat BMW, Daimler, Ford en Volkswagen een paar honderd snelladers in Duitsland gaan realiseren langs de Autobahnen.
http://www.autoweek.nl/nieuws/enorme-jo ... s-snelweg/

Zelfs autoweek komt nu bijna dagelijks met EV nieuws! Wat zou het geweldig zijn als we straks een Giga-factory zouden hebben op NL bodem.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 08 dec 2016 18:41
door GertjanVB
En Renault is er helemaal klaar voor om ze te gebruiken met Z.E. Trip, zie maar in deze video.
Als dat eens zou gaan werken....

Re: Zoe in media

Geplaatst: 14 dec 2016 10:54
door zoe2goe
http://insideevs.com/renault-zoe-to-be- ... g-by-2019/

Geen verrassing, de route naar CCS is ingeslagen.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 14 dec 2016 12:45
door fivari

Re: Zoe in media

Geplaatst: 14 dec 2016 13:26
door GertjanVB
LOL
Die zou je naast hun video verslag van de ZOE-dag2015 moeten zien. Toen nog wat lacherig, nu een serieuze propositie!
Mooi verslag, nog wat ongenuanceerde uitspraken over de 22kWh versie, maar goede PR verder.

Zowel in deze video als in het artikel dat zoe2goe deelde komt de €3.500 ombouw weer terug. Uit de mond van Renault zelf, nog wat voorbehoud voor lokale regelgeving, maar het gaat gewoon gebeuren.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 14 dec 2016 14:37
door zoe2goe
Inderdaad LOL!!
In mijn presentatie aan de Fontys studenten, een foto van Ghandi: First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Het deed mij overigens buitengewoon deugd te zien dat ze die slide hadden gepikt voor hun eindpresentatie! 'nuff said!

Re: Zoe in media

Geplaatst: 15 dec 2016 22:33
door RudyH
Opel Ampera-E wordt een concurrerende auto voor Renault en ze zullen denk ik wel merken. Als Opel de digitale wereld beter in orde heeft dan Renault dan stap ik over naar Opel hoe blij ik ook ben met de ZOË. Een overstap van de accu ga ik volgend jaar nog niet doen. €3500,- ex BTW vind ik veel te veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Zoe in media

Geplaatst: 21 dec 2016 08:40
door GertjanVB
De kerstspecial van Fully Charged is uit. ZOE en Tesla trappen deze aflevering van ongeveer een half uur gezamenlijk af.
Zie je nog niks dan ben je mogelijk nog geen "Patreon" en moet je nog een paar daagjes wachten, of die 2 dollar doneren..

Re: Zoe in media

Geplaatst: 21 dec 2016 09:26
door erijder
Autocar test Nieuwe Zoe. Niet heel enthousiast. Kort samengevat: aardige stadsauto met lelijke interieur afwerking en te weinig vermogen...

http://insideevs.com/renault-zoe-z-e-40 ... ve-review/

Re: Zoe in media

Geplaatst: 22 dec 2016 08:00
door fivari
Hoe een evaluatie van een object kan verschillen...
ik krijg constant complimenten over het interieur dat steevast futuristisch, modern en fris genoemd wordt.
Ook wat het vermogen betreft: ik geef toe dat om te versnellen van 90 km/u tot 120 km/u het flitsende eraf is, maar vanuit stilstand of bij snelheden tot 90 km/u doet de Zoe toch meer dan gewoon volgen. Moeiteloos rijd ik menig ICE eraf.
Laatst stapte nog iemand uit omdat hij dacht nog stil te staan, zoals hier bij Kuifje:
J&J.jpg

Re: Zoe in media

Geplaatst: 22 dec 2016 09:59
door zoe2goe
:D Maar fivari toch! Dit zijn de PROFESSIONALS!! De mannen met verstand van het contact met de weg. De verbinding tussen berijder en motor. Het schoppen tegen de banden.

edit: zeer ernstige spelfout was dat ja, schande :D

Re: Zoe in media

Geplaatst: 22 dec 2016 15:57
door MartijnEV
Bereider haha van een bourgondische electrifying mobiliteitsmaaltijd

Re: Zoe in media

Geplaatst: 26 dec 2016 11:11
door GertjanVB
Een video van rond 2012, kort voor de introductie van ZOE, die in drie kwartier door de historie van elektrisch rijden heen loopt. Gesponsord door Renault.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 26 dec 2016 12:26
door HarmOtten
@GertjanVB, heb je de juiste link gepost? Deze is slechts 9 minuten, en ziet er niet uit dat die gesponsord is door Renault...

Re: Zoe in media

Geplaatst: 26 dec 2016 13:15
door GertjanVB
Bedankt Harm, was de link van het opvolgende filmpje. Nu is de juiste verwijzing ingesloten.

Re: Zoe in media

Geplaatst: 26 dec 2016 23:00
door blauwe baby
In het Louwman museum in Wassenaar zijn enkele modellen van elektrische auto's uit het begin van de 20e eeuw te zien. Toen was elektrisch rijden concurrerend met fossiele auto's. Elektrische auto's konden meteen rijden en fossiele auto's werden aangeslingerd. Met de uitvinding van startmotor kreeg de fossiele auto een voorsprong. Maar... hoe lang nog??

Re: Zoe in media

Geplaatst: 08 jan 2017 14:09
door zoe2goe
http://www.elektroautor.com/elektro-lie ... ichtweite/
- Kangoo Z.E. krijgt ook een grote batterij
- 21% van de BEV's in Oostenrijk zijn Renaults