Pagina 16 van 17
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 28 dec 2016 06:05
door Renos
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Afgelopen zomer kon ik voor één dag beschikken over een splinternieuwe Kadjar benzine met pakweg 500 km. op de teller. Ook deze auto vertoonde af en toe een schokkend rijgedrag. Dit om te illustreren dat naar mijn mening het probleem nog helemaal niet verdwenen is.
Maar zo gaat het verder. Nagenoeg nergens wordt een degelijke - dan bedoel ik voor 150 % - oplossing aangereikt, na bijna anderhalf jaar Renault Kadjar verkoop.
Wij Belgen, genieten wekelijks van meerdere autobladen. Nederlandse en Belgische. Zo lees ik nagenoeg elke week het Nederlandse "Autoweek"; een blad met enige reputatie. Sedert het ontstaan van het Kadjar probleem, las ik nog geen enkele bijdrage in die optiek ...
Wordt dit moedwillig verzwegen ? Ik denk het niet. Is het probleem minder frequent in Nederland als in Belgë ? Nee hoor, net andersom denk ik. Toch is het onbegrijpelijk dat er nog geen enkel "vakblad" de klok luidde.
Zou het probleem niet ernstig genoeg zijn om er een artikel aan te wijden ?
Rare jongens soms ... die autojournalisten.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 30 dec 2016 10:59
door Kadjar-apie
Ik heb mijn nieuwe Kadjar ook begin deze maand 'gekregen', maar ik moet helaas constateren dat de mijne wel schokt.
Zowel bij koude motor, als bij warme motor bij constante snelheid tussen de 48 en 62 km/h dus in de bebouwde kom en op 60 km/h wegen.
Wat in mijn geval 'helpt' is rijden volgens de schakelindicator in de ECO stand, oftewel in de 5 door de bebouwde kom rijden (+/- 1500 rpm), en in de 6 op de 60 km/h wegen.
Beide doet de auto op de cruise control echter prima, ik heb niet het gevoel dat de motor stikt of smoort.
Terugschakelen naar een lagere versnelling betekent schokken.
Verder bevalt de auto prima, heerlijk stil, voldoende kracht en ook de R-Link 2 doet het voorlopig prima.
Nog maar 1 vastloper gehad - terug te brengen (denk ik) naar een foute overschakeling van DR naar FM (Simulcast), dit dus ook uitgeschakeld.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 31 dec 2016 08:14
door Zeepvloertje
Ik heb het laatst voor het eerst gemerkt toen ik de tank vol had gegooid met superplus 98 van de esso express.
Daarvoor nooit last gehad van horten of stoten. Vreemd toch? Iemand die weet of de brandstof hier idd verantwoordelijk voor is? Tank normaal gewoon euro 95 zonder problemen.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 31 dec 2016 08:22
door McSherman
@ Zeepvloertje,
Ik tank al vanaf het begin Shell V-power, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat bij een hoger octaan gehalte het horten en stoten zou verergeren. Tot nu toe blijf ik nog steeds vrij van dit verschijnsel, ook nu de temperaturen onder het vriespunt schieten.....
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 jan 2017 06:31
door Renos
Meldingen over horten en stoten, typisch aan nieuwe Kadjars, schijnen hier een "stille dood" (nou ja ...) te sterven. Zijn er werkelijk minder gevallen te noteren en is Renault er ongemerkt in geslaagd dit toch wel vervelende probleem te verhelpen ? Zijn er nu nog nieuwe negatieve ervaringen bekend van nieuwe benzine-Kadjar bezitters ? Ben benieuwd.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 21 jan 2017 07:08
door M.v.H.
Mijn Kadjar 4 januari opgehaald, nu 1500 km gereden en tot op heden nergens last van. Zelfs R-link 2 en navigatie werken perfect. Zalige auto, tot nu toe alleen maar complimenten!

Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 mar 2017 15:41
door rmdkg685
even een poosje weggeweest van het forum, maar nu even gekeken hoe het er mee staat , ik had met mijn eerste kadjar dus de schok problemen, en heb vanalles gedaan om van dit probleem af te komen, uiteindelijk in samenspraak met mijn dealer besloten voor een nieuwe te gaan , koste me wel geld , maar niet zoals ik al gelezen heb de volledige afschrijving van 1 jaar gebruik, de nieuwe kadjar heeft 2 keer een update gehad voordat ik hem daadwerkelijk af heb genomen, dit omdat de nieuwe eigenlijk net zo schokte , uiteindelijk werd het horten en stoten sterk verminderd tot bijna helemaal we niks meer , moet ook zeggen dat ik op een andere manier ben gaan rijden , zeker als die koud is lage versnelling en hogere toeren , dit helpt bij het onderdrukken van het euvel. dus sinds ik de nieuwe heb ben ik weer een blij man , en rij met volle tevredenheid in deze heerlijke wagen ,
hoop dat uiteindelijk toch ooit nog eens het hele euvel goed aangepakt gaat worden zodat een ieder heerlijk in zijn wagen kan rijden.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 mar 2017 15:50
door DHL
Krijg hier net een mooi bod voor de Scenic. Hetgene ik allemaal lees over rlink, EDC en de 1200cc motor doet me sterk twijfelen om erop in te gaan. De Scenic heeft nu 67000km gereden en net z'n groot onderhoud met distributieriem en alles gehad. Ofwel houden, ofwel toch eens gaan kijken in de Renaultgarage....ofwel ander merk kiezen.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 26 mar 2017 05:30
door Renos
Opvallend dat er nauwelijks nog Kadjar rijders reageren - nu zelfs iemand die overweegt zijn Scenic van de hand te doen, maar twijfelt. Hoe komt het dat de klachten op dit forum wegbljven ? Eenvoudig, omdat Renault blijkbaar stilletjes het probleem aangepakt heeft en er blijkbaar geen ruchtbaarheid wil aan geven zoals ze ook deden met het initieel probleem ... Slechte publiciteit, weet je wel ...
Nu ja, dat zijn allemaal (mijn persoonlijke) veronderstellingen. Ik herhaal het nogmaals : wij hadden ernstige schokproblemen met onze Kadjar toen we deze auto aankochten. Aanvankelijk stond de dealer machteloos t.o.v. het probleem, maar zichtbaar was de man heel erg begaan met het euvel en door steeds maar opnieuw het probleem aan te pakken, kwam er een oplossing.
Het probleem kan opgelost worden, zoveel is zeker
Het scheelde nog minder dan een haar of wij reden nu met een Hyundai Tucson, een mooie degelijke auto overigens, maar toch hebben wij geen spijt de Kadjar gehouden te hebben en steeds doorgezet te zetten met de hulp van de dealer.
Zelfs onafhankelijke garagisten - waaronder specialisten in het vak - raadden ons aan om vertrouwen te blijven hebben in de dealer en of het merk en zeker geen derden aan de auto te laten knoeien. Zo geschiedde. Zo leidde deze volharding naar een degelijke oplossing. Indien de dealer over prima geschoold en vakbekwam personeel beschikt, is de optimalisatie van je Kadjar - zeg maar klaar en duidelijk : het volledig weghalen van het schokkend rijgedrag - 100 % mogelijk.
Ik weet wat ik schrijf, ben niet gek en ondervond hoe moeilijk deze weg van doorzetten kan zijn, maar het kan.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 26 mar 2017 20:00
door Paultje1965
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat ze gedaan hebben? Software of nog andere dingen? Het valt me trouwens op dat de 1.2 TCe van de Captur geen last heeft van dit bokkige gedrag, tenminste de mijne niet. Maar, volgens mij, is de 120 TCe van de Captur en de 130 TCe van de Kadjar/Scenic niet dezelfde motor alhoewel beiden 1.2 motoren zijn. Ik was ook even verbaasd over de nieuwe distributieriem voor de Scenic die hierboven vermeld wordt. Maar dat zou te verklaren zijn als het verschillende motoren zijn. De 1.2 van de Captur en Clio heeft immers een ketting.
Wat betreft problemen met Rlink en de EDC, gelukkig gaat dat bij mij ook goed. Misschien afgezien van het 'probleem' dat bijna elk nummer op mijn USB stick twee keer gespeeld wordt. Dat valt onder 'karakter', stoor me er niet aan.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 26 mar 2017 20:09
door Guglielmo
Mijn Kadjar Tce 130 Intens ingeruild voor een Megane Tce 130 EDC Bose. Ik blijf de Kadjar een mooie auto vinden maar technisch vond ik het een ramp. Ergerde me vreselijk aan dat rijden met horten en stoten en de dealer bood geen concrete oplossing. Uiteindelijk met de keiharde garantie dat de Megane dit probleem niet kent, besloten de auto in te ruilen. Geen moment spijt. Wat een fantastische auto de nieuwe Megane!
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 27 mar 2017 06:30
door Renos
Paultje1965 schreef:Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat ze gedaan hebben? Software of nog andere dingen?
Wat er aan de auto gedaan is ? Soft- en/of hardwarematig ? Ik weet het niet exact, ik was er niet bij toen het "gebeurde". Overigens ben ik nu niet zo erg technisch aangelegd om die zaken te begrijpen.
De aanpassing is volgens de dealer, uitgevoerd in twee beurten en is telkens softwarematig bijgestuurd met het gekende positieve gevolg. Die dealer, waar ik al sedert 2010 klant bij ben tot volledige tevredenheid, verzekerde mij dat zijn softwarespecialist de zaak aankon.
Als bewijs van vertrouwen en degelijkheid van uitvoering werd er zelfs een uitbreiding van waarborg op de auto in zijn totaliteit bovenop verleend.
Moraal van het verhaal : niet opgeven en eisen dat de problemen aangepakt worden.
Er is een weg.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 02 apr 2017 14:52
door Luc001
Ik heb mijn Kadjar sinds begin Maart en kan je vertellen dat het horten en stoten nog steeds gebeurt.
Het is niet heel erg storend maar mijn vorige auto de Megane had dit helemaal niet.
Bij een koude motor is het overigens meer dan bij een warme motor.
Het hele ECO rijden is een beetje vervelend overigens. In vierde versnelling moet je op of onder 48KM/H blijven of je word gevraagd door te schakelen naar de 5de versnelling. Als je dan aan de snelheid wil houden max 50 dan is het horten en stoten het ergst en krijg je vervolgens weer de opdracht om naar zijn 4 te gaan en we zijn weer bij het begin.
Dit is zowat het meest vervelende van de gehele auto (buiten dan de verschrikkelijke stem die uit de rLink komt.... ik wil LUCY terug !!!!)
PS: verschillende benzine merken en octaan gehaltes geprobeerd. maakt niets uit.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 02 apr 2017 16:04
door larsdijkstra 16v
Vervelend. Maar je gaat toch geen 50 rijden in de 5...?
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 02 apr 2017 17:56
door DHL
Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 03 apr 2017 15:11
door Renos
DHL schreef:Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.
Klopt. Wat is er mis om te rijden op het "gehoor" en je niet langer blind en rot te staren op die schakelindicator ? Als je naar het toerental van de motor luistert en navenant schakelt, maakt dat al heel wat uit op een vlot sturen.
Zo is het ons vele jaren terug ook aangeleerd en is wellicht nog de beste methode.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 jun 2017 18:34
door jos1959
Bij mijn Captur 1,2 edc van 23 maart 2017 heb ik ook deze problemen, bij Renault Nederland blijven ze maar herhalen dat mijn auto oke is en dat er voor mijn probleem geen oplossing is. Ze doen net of hun neus bloedt en ze verder geen klachten krijgen. Zelf heb ik wat gegoogled en het zou toch door emissie uitstoot norm komen. Ik heb dit aan RN doorgegeven maar het helpt niet. De dealer denkt en hoopt dat er een keer software update komt. Wie weet er een goed tuningsbedrijf om dit euvel te verhelpen?
Gr Jos
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 25 jun 2017 21:21
door zandbak
Komt geen update voor, ze houden bij RN de klanten met deze problemen al bijna 2 jaar aan het lijntje...
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 29 okt 2017 11:38
door jan021171
Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?
groetjes een zeer tevreden Volvo v60 rijder
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 11 jan 2018 10:49
door rudi-lief
ik denk en vermoed dat het probleem grotendeels opgelost is nu . want ik hoor niks meer hiero en maar goed . want ik mag de mijne eind maart ophalen
grtzz
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 jan 2018 09:11
door jos1959
Ik heb mijn nieuwe Captur 1,2 edc na 7 maanden ingeruild tegen een. Nissan Qashqai met een xtronic cvt met een 1,2 motor precies dezelfde als de Captur. De auto rijdt heerlijk zonder horten of stoten. Heeft me wel veel geld gekost
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 jan 2018 13:44
door zandbak
RN houd er hier een zelfde methode op na als met de klanten van hun F1 motoren, je klaagt en de klachten zijn duidelijk. RN doet er vervolgens niets aan en schuift het af als product eigenschap.... En gezien de 1.2 er uit gaat kun je natuurlijk na gaan dat RN er niets meer aan gaat doen.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 12 jan 2018 13:51
door Kadjar-apie
Hier is het probleem na alle software updates niet verbeterd (maar ook niet verslechterd).
Ik heb er maar mee leren leven - het is voornamelijk irritant als hij nog redelijk koud is en je in de bebouwde kom op de cc rijdt.
Met het eigen voetje kan ik het omzeilen, zodra je één hort voelt, even gas iets los en weer iets gas en het is (vaak) weer een tijdje weg.
Als je in eind maart je nieuwe Kadjar krijgt, misschien dat Renault daar dan de nieuwe 140 pk sterke motor in gezet heeft, net als in de (grand) Scenic...
Kans is ook dat ze daarmee wachten tot de facelift...
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 06 feb 2018 11:49
door densoft
jan021171 schreef:Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?
groetjes een zeer tevreden Volvo v60 rijder
Ik ben nu ook een procedure gestart voor mijn Megane. Heb je de procedure gewonnen en heb je het aankoopbedrag terug gekregen?
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 mar 2018 17:24
door Dian
Ik ben in het bezit van een Kadjar Bose bijna twee jaar oud en 32.000 kilometer op de teller. Deze auto is nieuw gekocht en ik heb nooit last van horten of stoten gehad. De motor liep altijd perfect.(gelukkig) Sinds drie maanden is daar verandering in gekomen. De motor loopt niet meer regelmatig. Ik denk dat dit onder het horten en stoten valt zoals in dit forum beschreven. Terug naar de dealer geweest en zij hebben er nieuwe software opgezet. Helaas nog geen enkele verbetering.
Nogmaals teruggegaan en nu dacht de garage dat de kleppen vervuild waren. Dat zou komen door te zuinig te rijden. Nu is het zo dat ik elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug rijdt over de snelweg. De monteur vertelde dat het veel vaker voorkomt ook bij andere automerken. Een en ander zou te maken hebben dat de cilinderinhoud erg laag is namelijk 1200 CC en dan treed er vervuiling op bij de kleppen alsmede het spruitstuk dit dan weer icm zuinig rijden. De dealer vertelde dat de kleppen inderdaad vuil waren en dat zij er drie uur aan hadden gewerkt.
Helaas blijft het probleem nog bestaan. Het is echt irritant dat schokken. Je ziet de toerenteller ook constant op en neer gaan zij het wel minimaal.
De garage had het ook over om V power (98) te tanken wat ook goed voor de motor zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en ook. Ook rijd ik zoals renault het voorschrijft. Opschakelen wanneer de indicator dat aangeeft. Inmiddels ook gekozen voor het witte scherm waarbij je dus iets schadelijker rijdt.
Komende vrijdag weer naar de garage. Ik wordt wel goed behandeld bij de dealer en de auto valt ook nog onder de garantie.
Probleem is dus een onregelmatige motor bij alle snelheden en toerentallen.
iemand ook ervaring met dit probleem?
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 mar 2018 17:54
door larsdijkstra 16v
Je kunt beter later opschakelen dan de indicator aangeeft, lekker wat meer toeren maken. En wat bedoel je met wit scherm?
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 19 mar 2018 19:50
door Thomas84
Vpower is geen 98, zou dan zelf voor BP Ultimate gaan. Dat is namelijk wel 98.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 20 mar 2018 14:31
door Dian
larsdijkstra 16v schreef:Je kunt beter later opschakelen dan de indicator aangeeft, lekker wat meer toeren maken. En wat bedoel je met wit scherm?
Ik bedoel met een wit scherm het kilometerteller gedeelte. Voorheen gebruikte ik het groene gedeelte waarbij je zuinig kon rijden. Je moet met de toeren tussen een bepaalde range zitten.
Het witte scherm geeft ook een digitale toerenteller aan waarbij de opschakelmomenten later plaatsvinden en je dus vanzelf ook wat meer toeren maakt.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 22 mar 2018 06:49
door Renos
Dian schreef:Ik ben in het bezit van een Kadjar Bose bijna twee jaar oud en 32.000 kilometer op de teller. Deze auto is nieuw gekocht en ik heb nooit last van horten of stoten gehad. De motor liep altijd perfect.(gelukkig) Sinds drie maanden is daar verandering in gekomen. De motor loopt niet meer regelmatig. Ik denk dat dit onder het horten en stoten valt zoals in dit forum beschreven. Terug naar de dealer geweest en zij hebben er nieuwe software opgezet. Helaas nog geen enkele verbetering.
Nogmaals teruggegaan en nu dacht de garage dat de kleppen vervuild waren. Dat zou komen door te zuinig te rijden. Nu is het zo dat ik elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug rijdt over de snelweg. De monteur vertelde dat het veel vaker voorkomt ook bij andere automerken. Een en ander zou te maken hebben dat de cilinderinhoud erg laag is namelijk 1200 CC en dan treed er vervuiling op bij de kleppen alsmede het spruitstuk dit dan weer icm zuinig rijden. De dealer vertelde dat de kleppen inderdaad vuil waren en dat zij er drie uur aan hadden gewerkt.
Helaas blijft het probleem nog bestaan. Het is echt irritant dat schokken. Je ziet de toerenteller ook constant op en neer gaan zij het wel minimaal.
De garage had het ook over om V power (98) te tanken wat ook goed voor de motor zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en ook. Ook rijd ik zoals renault het voorschrijft. Opschakelen wanneer de indicator dat aangeeft. Inmiddels ook gekozen voor het witte scherm waarbij je dus iets schadelijker rijdt.
Komende vrijdag weer naar de garage. Ik wordt wel goed behandeld bij de dealer en de auto valt ook nog onder de garantie.
Probleem is dus een onregelmatige motor bij alle snelheden en toerentallen.
iemand ook ervaring met dit probleem?
Wij hadden initieel ook heel wat "schokproblemen" met onze Kadjar 1200 benzine. Door ons niet aflatende eis, is de dealer er in geslaagd om softwarematig het euvel te verhelpen. Langs onze zijde vereist dit natuurlijk ook wat goede wil, nl. tanken wij steeds super 98. In dit topic komt dit issue over super 98 zeker ter sprake dacht ik, aangezien de motor turbo aangestuurd wordt en dan is het steeds wenselijk 98 te tanken.
Die benzine is natuurlijk duurder aan de pomp, maar het verbruik is lager (bij normaal rijgedrag wel te verstaan) zodat het effect van de goedkopere 95 teniet gedaan wordt. Overigens is super 95 nu niet bepaald beter dan 98 qua kwaliteit en bovendien heeft 95 de vervelende eigenschap zich met (condens)water te vermengen als gevolg van de toeslagstoffen (groter percentage bio-ethanol) die erin verwerkt zitten om het milieu te sparen.
Op die manier rijden wij ongeveer twee en een half jaar super 98 met een auto met een aangename souplesse.
Schakel ook niet te veel op basis wat die schakelindicator aangeeft. Rij liever op het gehoor zoals oma en opa ooit deden en ze het ons leerden. Wat hoger toerental is veel minder schadelijk dan een te lager toerental want dat laatste is een sluipmoordenaar voor de motor.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 20 jan 2019 12:18
door Jaap001
Hoi Renos, ik heb een Megane 4 met een 1.2 tci 130 motor. Ook ik heb problemen met inhouden en stoterig karakter van de motor zo rond 50 km/uur. Kun je aangeven welke Renaultdealer uiteindelijk de software heeft aangepast?
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 22 jan 2019 08:52
door jos1959
Ik hem ingeruild tegen een Nissan Qashqai 1,2 automaat, dezelfde motor maar stottert niet.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 22 jan 2019 16:50
door rvdgaag
Mijn buurvrouw heeft dezelfde Qashqai, stottert inderdaad niet maar nu na 45K kilometer (3 jaar oud) moet de motor vervangen worden omdat hij olie zuipt.
Is nu een advocaten kwestie geworden want Nissan geeft niet thuis.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 01 mar 2019 09:00
door zandbak
rvdgaag schreef:Mijn buurvrouw heeft dezelfde Qashqai, stottert inderdaad niet maar nu na 45K kilometer (3 jaar oud) moet de motor vervangen worden omdat hij olie zuipt.
Is nu een advocaten kwestie geworden want Nissan geeft niet thuis.
Olie verbruik komt ook voor bij de 1.2 van Renault, want het is dezelfde motor.
Ga er vanuit dat Renault het horten en stoten probleem niet voor je gaat oplossen, gezien ze verder gaan met de 1.3. Dus een advocaat inschakelen is de beste optie.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 10 jul 2019 07:29
door Renos
Jaap001 schreef:Hoi Renos, ik heb een Megane 4 met een 1.2 tci 130 motor. Ook ik heb problemen met inhouden en stoterig karakter van de motor zo rond 50 km/uur. Kun je aangeven welke Renaultdealer uiteindelijk de software heeft aangepast?
Wel ruim laat met een reactie, maar ik denk dat het wel moeilijk wordt voor u aangezien het een dealer uit België betreft.
Via PB kan ik je wel de coördinaten doorgeven als je wil.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 10 jul 2019 10:13
door Jaap001
Nee dat is idd te ver weg. Ik heb t bij de Renaultdealer aangegeven. Zij gaan binnenkort de kleppen reinigen. Dat zou het probleem op moeten lossen. Ik ben benieuwd.
Re: horten en stoten bij koude moter
Geplaatst: 16 jul 2020 21:28
door a1105
Bij mij het zelfde rijd niet lekker,kleppen zijn al meermaals gereinigd maar het schokkend rijden komt steeds terug.
Dus heb ik een besluit genomen en de kadjar gaat er uit voor mij geen renault meer.
Heb ondertussen een mazda cx30 besteld.